Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

LoveD MyJeep zei:
Janus Diedericus zei:
Gisteren heerlijke witlofschotel uit de oven gegeten. Met een lekkere kaaskorst en hamblokjes erdoor. Scheutje ketchup erdoor en smullen maar!
Nu moet het snel koud worden want voor vanavond staat er boerenkool met worst gepland.
Jamaarree... Da's pas lekkerrrrr! En daar hoeft het niet eens koud voor te zijn, heb het al 3 keer gegeten afgelopen maanden. En zeg nou zelf, koud was het nog niet echt....

Klopt als een bus! Deze "winter" hebben wij het ook al een keer of vier gegeten. Heerlijk! Vooral met een beetje mosterd en uitgebakken spekjes erdoor. Maar zeg nou zelf, wanneer het vriest dat het kraakt smaakt de boerenkool toch een tikkeltje lekkerder.

Het is echt zo wat ze zeggen, eiwit stilt de honger. Rond de middag bak 500 gram volle Franse AH kwark gehad. En twee tosti's ham/kaas. En daarna tot nu aan toe slechts drie boterhammen. En verder wat koffie, thee en melk. Voor mijn doen heel erg weinig.

Sinds de asbestproblemen bij AH en het nieuwsbericht dat er toch een aardig aantal bakkers ziek zijn geworden door asbest, begin ik vraagtekens te zetten bij het eten van brood. En dat doe ik iedere dag. Kan het niet anders, beste bakkers?
Ik wil echt niet aan de yoghurt met muesli of crackers.

Yoghurt is anders goed eten. Beetje zuur maar wel lekker. Je moet het ook gewoon puur eten met niks erdoor.

Broodje kaas, altijd goed. Ik koop 'm wel gauw 'ns bij de Hema. Kopje koffie erbij. Even lekker in het restaurant zitten. Mensen kijken. Dan is het leven zo mooi!

En dat is goedkoop. Je moest eens weten hoeveel mensen de dag beginnen in de Hema. Ik heb er geen tijd voor.

Oh, je bedoelt het ontbijt voor een euro! Nee, da's mij veel te vroeg. Ik ga altijd 's middags. Vind die broodjes bij het ontbijt trouwens ook niet lekker. Te week. Dat broodje kaas, waar ik het over had, is inderdaad knapperig. En met een (mosterd?)sausje. En een (laurier?)blaadje.

Hou je wel de tijd in de gaten trouwens, voor het nachtbrakers topic? Is bijna zo ver!

Zemelaar zei:
Oh, je bedoelt het ontbijt voor een euro! Nee, da's mij veel te vroeg. Ik ga altijd 's middags. Vind die broodjes bij het ontbijt trouwens ook niet lekker. Te week. Dat broodje kaas, waar ik het over had, is inderdaad knapperig. En met een (mosterd?)sausje. En een (laurier?)blaadje.

Hou je wel de tijd in de gaten trouwens, voor het nachtbrakers topic? Is bijna zo ver!

Ik was te laat!:)
Maar ik moet zo naar bed, want morgen moet ik weer werken.

De hamburgers gaan vanavond weer de pan in.(y)

Ingrediënten: 400 gram rundergehakt (biologisch), hamburgermix van hoe heten ze ook alweer, cayennepeper, wat knoflookpoeder.
plakje kaas, wat slablaadjes, Surinaamse sambal en broodjes.

Gaat helemaal goedkomen.

Ik ga zometeen beginnen met kneden. Zo jammer dat ik geen pasvorm heb om ze er in te persen.

De afgelopen 8 dagen iedere dag een bak 500 gram AH volle Franse kwark.

De hamburgers zijn een beetje tegengevallen. Waarschijnlijk teveel paneermeel (ze vielen wat uit elkaar, ik heb ze klaargemaakt in de oven, 190 graden, 25 minuten).

Maar ze waren wel lekker.

Bmwlover1 zei:
Zemelaar zei:
Bezig met sporten? ( krachttraining? )

Normaliter wel. Maar mijn laatste training dateert alweer van vorig jaar 18 december. Geen zin, feestdagen, griep. Je kent dat wel.
Op de planning staat morgenochtend half 11. Precies een maand na mijn laatste dus.

Nee, die kwark is gewoon verrekte lekker. ;)

Zemelaar zei:
Bmwlover1 zei:
Zemelaar zei:
Bezig met sporten? ( krachttraining? )

Normaliter wel. Maar mijn laatste training dateert alweer van vorig jaar 18 december. Geen zin, feestdagen, griep. Je kent dat wel.
Op de planning staat morgenochtend half 11. Precies een maand na mijn laatste dus.

Nee, die kwark is gewoon verrekte lekker. ;)
Dat ken ik inderdaad ik moet ook weer is beginnen...
Maar die kwark eet je zonder siroop of suiker?
Ik krijg die pure kwark alleen weg met een beetje siroop anders is het me toch echt te zuur :p

Jouw woorden, meneer Soloman!

Niet getraind vanochtend. Heb voor uitslapen gekozen!:)

Ik heb het tegen jou inderdaad. Begrijp niet waarom kaasfondue om te lachen is. Zo gek is dat toch niet!

Ik heb trouwens in een half uur, of misschien nog wel korter, drie gegaarde gehaktballen van de Jumbo opgegeten. Even 1½ minuut in de magnetron. Twee met mayonaise en een met mosterd. Had er ook nog twee huzarenslaatjes bij.

Lekkere vette hap.

Als toetje 500 gram aardbeienkwark van de Jumbo.

Zemelaar zei:
Ik heb trouwens in een half uur, of misschien nog wel korter, drie gegaarde gehaktballen van de Jumbo opgegeten. Even 1½ minuut in de magnetron. Twee met mayonaise en een met mosterd. Had er ook nog twee huzarenslaatjes bij.

Lekkere vette hap.

Als toetje 500 gram aardbeienkwark van de Jumbo.

Dat klopt, die zijn lekker. Die van AH zijn niet te vr*ten. Ik doe er altijd Surinaamse sambal bij. Heerlijk.

Vandaag weer verder gegaan met het leegeten van de vriezer. Vrijdag komt het nieuwe vinyl in de keuken en wordt het keukenmateriaal losgekoppeld en weggesleept door ons. De nieuwe koelkast en wasmachine komen daarna.

Het betekent dat het eten op moet. Ik kom van alles tegen. Vandaag waren het gehaktballetjes (zelf gemaakt, maar ik maak wel eens een voorraadje voor de vriezer) en loempiaatjes.

Er komen toch geen oude lijken uit de (koel)kast? :p

Net nog even een boterham met pindakaas en hagelslag gegeten, lekker!

Vanavond wordt het macaroni met gehakt, Italiaanse kruiden, knoflook, ui, salami.
Ook uit de vriezer, ooit klaargemaakt.:cool:

(Ja, daar moet ik wel om lachen, want dan hoef ik niet te koken).
Kwam nog een paar biefstukjes tegen in de vriezer. Die gaan morgen in de pan!:p

Nou, de macaroni was van twee weken geleden hoor. Overal plak ik een datum op.
Hij was trouwens geweldig. De pepers waren surinaams. Die zwakken iets af bij het bewaren, maar pittige macaroni is werkelijk subliem.

Terug
Bovenaan