Wat betekent jouw nickname (en avatar)?

Ik wilde mijn gebruikersnaam wat meer in forumstijl hebben. De inspiratie was de grappige cartoon uit mijn jongere jaren waar het kleine vogeltje over kale woestijnwegen snelde waarbij het kleine claxongeluiden maakte. Uiteraard achtervolgd door een gemene zwarte kat (hier dus niet het geval). Maar altijd de race won ;-)

Goedenacht iedereen, 24 uur in de nacht. Het eerste gedeelte van mijn nickname is in 2016 veranderd in Hyundai terwijl vroeger dat eerste gedeelte Fiat was. Dus wil ik er bij zeggen dat mijn naam veranderd in de merk waar ik op dat moment er in rijdt. Nu dus in een Hyundai i10.

Dat ik dit topic nu pas tegenkom zeg...

Mijn nick is er ook wel eentje om uit te leggen.
Jaren terug werd ik lid met de nick JanusDiedericus. Dit omdat ik in mijn vriendengroep de bijnaam Jan Diederik had gekregen. Het ontstaan daarvan is ook weer een verhaal opzich maar totaal niet auto gerelateerd dus dat laat ik even achterwege.
OIm het wat meer cachet te geven had ik het gepimpt naar Janus Diedericus speciaal voor het AW forum. Aan de hand van gebeurtenissen op het forum kwamen er soms toevoegingen bij, altijd tussen haakjes. Tot ik met een bijeenkomst van de mensen uit de bloggershoek een keer eerste was geworden met karten. Toen werd het Janus Diedericus (koning van de kartbaan). Overigens was ik niet de enige, om mij heen waren er meer nicknames die te pas en te onpas veranderden. Na een tijdje was ik dit redelijk beu dus dacht ik, ik verander mijn nick naar gewoon mijn naam.
Door mijn soms wat droge humor is toen Gewoon Dirk geboren.

De Avatar is mijn wijlen Saab 9-3. De eerste auto waar ik zelf echt heel veel aan geklust heb en die defenitief mijn autoliefde uit het latente getrokken heeft.

Goedendag allen,

Bijdeze zeg ik.. Hallo, daar ben ik weer. Het is een tijd geleden dat ik hier op het forum heb gekeken en gelezen. Ik ga het een poging geven :) Circa 4 jaar geleden ben ik weer serieuzer gaan simracen. Door het simracen kwam het doel steeds verder in beeld ooit echt te gaan racen, daar ik die belofte een beetje aan mijzelf verloren was. Lang verhaal.
Vorig jaar, januari 2024 ongeveer, startte ik met Meike_loves_racing en gaf ik een kennis een betaalde opdracht mij een logo te ontwerpen welke mijn passie voor de Funcup en iets vrolijks goed samen zou vatten. Zie hier in mijn profiel foto het resultaat, nog elke dag blij mee. Dus ja, dat is dus nu ook hier mijn nickname en ik hoop met de tijd hier op AW soms een update te plaatsen en misschien wel anderen te helpen met creatieve dingen.. leg ik later uit, hier niet het topic voor :)

*Vorig jaar November ook mijn (eu) racelicentie gehaald en die Funcup, ja ik hoop er volgend jaar misschien al in te gaan racen. Natuurlijk kan ik het ook bij simracen houden, maar alleen die cursus voorafgaand aan de licentie gaf een veel grotere kick dan ik ooit bij het simracen ervaren heb. Let's see :sneaky:

Dat ik dit topic nu pas tegenkom zeg...

Mijn nick is er ook wel eentje om uit te leggen.
Jaren terug werd ik lid met de nick JanusDiedericus. Dit omdat ik in mijn vriendengroep de bijnaam Jan Diederik had gekregen. Het ontstaan daarvan is ook weer een verhaal opzich maar totaal niet auto gerelateerd dus dat laat ik even achterwege.
OIm het wat meer cachet te geven had ik het gepimpt naar Janus Diedericus speciaal voor het AW forum. Aan de hand van gebeurtenissen op het forum kwamen er soms toevoegingen bij, altijd tussen haakjes. Tot ik met een bijeenkomst van de mensen uit de bloggershoek een keer eerste was geworden met karten. Toen werd het Janus Diedericus (koning van de kartbaan). Overigens was ik niet de enige, om mij heen waren er meer nicknames die te pas en te onpas veranderden. Na een tijdje was ik dit redelijk beu dus dacht ik, ik verander mijn nick naar gewoon mijn naam.
Door mijn soms wat droge humor is toen Gewoon Dirk geboren.

De Avatar is mijn wijlen Saab 9-3. De eerste auto waar ik zelf echt heel veel aan geklust heb en die defenitief mijn autoliefde uit het latente getrokken heeft.

Misschien is een kart meeting om alle nieuwe namen beter te leren kennen helemaal niet zo'n slecht idee. Maar dan blijf je Gewoon Dirk bij deze ;) :p

Ik hecht nogal aan mijn privacy, daarom ga ik mijn nickname hier niet uitleggen.
Maar misschien hebben jullie zelf wel een idee waar die van is afgeleid?
Afbeelding is dan waarschijnlijk ook niet zo moeilijk om te raden

Hint: ik ben geen familie van François, maar Cor zou zomaar verre familie kunnen zijn.
En ik heb een bloedhekel aan dat ene liedje van André van Duin, want wat ben ik daar vroeger mee gepest en nageroepen.

Aangezien ik graag de anonimiteit wil behouden op 't forum heb ik een leuk klinkende naam gekozen, en ik rij in een Panda. Zo simpel is het eigenlijk. Het viel mij recent wel op hoeveel users van vroeger er óf helemaal niet meer posten, of om de een of andere reden hun postgeschiedenis gewist lijkt te zijn voor bijna 100% En er alleen nog hier en daar wat stukjes lijken te zijn zoals van bijvoorbeeld een Lycan of een Omniradius die "anoniem" lijken gegaan. Jammer.

Niseko, was de uitrusting spec van mijn MX-5 NC die ik had 2015 - 2021. Nadien in 2021 een ND gekocht maar “Sport Recaro GT-M” als nick dat klonk wat onnozel ;)
Wat grappig, ik heb me dus best lang afgevraagd waar je naam vandaan kwam. Het was dus eigenlijk heel "simpel" ;)

Ik hecht nogal aan mijn privacy, daarom ga ik mijn nickname hier niet uitleggen.
Maar misschien hebben jullie zelf wel een idee waar die van is afgeleid?
Afbeelding is dan waarschijnlijk ook niet zo moeilijk om te raden

Hint: ik ben geen familie van François, maar Cor zou zomaar verre familie kunnen zijn.
En ik heb een bloedhekel aan dat ene liedje van André van Duin, want wat ben ik daar vroeger mee gepest en nageroepen.
Is Marco wel familie?

Alle stoere namen waren al bezet en dat geldt bij meer sites......
De naam refereerd dat ik wel van doorrijden hou zonder te overdrijven....
De avatar is mijn huidig persoonlijk bezit en vervoermiddel.

Cool is een deel van mijn familienaam en met Daddy als "voornaam" is de link met mijn favoriete band snel gemaakt. En nee ik heb niks met Mark Rutte.
Je mag me ook Willem noemen. Ik kom uit Den Haag.

Cool is een deel van mijn familienaam en met Daddy als "voornaam" is de link met mijn favoriete band snel gemaakt. En nee ik heb niks met Mark Rutte.
Je mag me ook Willem noemen. Ik kom uit Den Haag.
Bony M? Favoriet, of guilty pleasure? Zou toch eerder t laatste denken :)

O, ik heb me trouwens nog niet voorgesteld.

Val ook niet zoveel aan uit te leggen. Een voornaam en twee letters uit de achternaam.
Jawel, ik kom ook uit NL. Geboren en getogen.

De afbeelding is een still uit een serie op Disney+
Ben er nog niet uit of het een favoriete serie wordt of niet. Pas net begonnen met kijken. Maar vond de still wel grappig.

Terug
Bovenaan