waardige prive auto, veel vermogen, station

bmw330

Net ingestapt
Dit jaar wil ik mn huidige BMW 523i touring (E61) 2006 inruilen voor iets anders.
Verwacht dat ik er 8-10000 km per jaar mee zal rijden.

Enkele vereisten zijn:
- stationwagen
- automaat
- voldoende power onder de kap (voorkeur 6 of 8 cilinder )
-minimaal trekgewicht 1800kg
- sport pakket/ sportuitvoering
-sportstoelen (iig stoelen met een stevige zit en voldoende verstel mogelijkheden en zijdelingse steun)

Het mag ook een vlotte bestelauto of andere 2 zitter zijn, zit er toch 99% alleen of met partner in.

Welke merken en modellen komen in aanmerking en wat is een beetje betrouwbaar ?
Zit zelf te denken aan BMW 5 serie, Mercedes E-klasse en Audi A6

Er zijn ongetwijfeld nog andere merken die interessant zijn, al blijf ik zelf in de bovenstaande merken rond draaien

Zonder budget kunnen we alle kanten op, maar is dit iets?
Een waardige privé auto:
https://www.autotrack.nl/a/audi-rs6-benzine-2020-50530937

6 of 8 cilinders wordt denk ik een uitdaging. Ik weet zo niet het budget maar de volgende auto's voldoen aan je eisen met trekgewicht, in mijn ogen waardig, en veel vermogen.

Volvo V60 en V90, Subaru Outback, Renault Talisman, Saab 9.5 .

genoeg keuze denk ik, met alleen een heel ander karakter. Ik denk dat je daar meer de keuze vanaf kunt laten hangen.

E-klasse als je wat meer comfort wil, de 5-serie als je wat meer sportieve rij eigenschappen wil. De A6 als je van de looks houd

Het zijn alle 3 auto's waarbij veel op en aan zit en potentieel voor dure kosten kan komen te staan

Persoonlijk zou ik voor een 530i of zo gaan van de BMW F11 generatie. Lekkere 6 cilinder, heerlijk vermogen, fijne automaat en de looks zijn heel erg mooi. maar goed, dat is voor iedereen anders. Lang heeft de F11 ook op mijn shortlist gestaan, maar je bent zo meer dan 20.000 kwijt voor een exemplaar met wat ervaring en dan enige vorm van luxe is dan ook zeker niet vanzelfsprekend. Kwam zelfs exemplaren met halogeen koplampjes tegen, mini navi of geen parkeersensoren aan de voorzijde. Uiteindelijk heb ik geen geschikt exemplaar gevonden. De 550i (V8) zou ik wel laten staan, schijnt toch wel veel gezeur mee te zijn.

Leuk alternatief is wat Totall Loss aan geeft, een Insignia OPC; vrij uniek, speciaal, met 325PK geen stakker. 4x4, mooie recao stoelen, joekels van brembo remmen, etc. Of een volvo V60 T6.

Auto encyclopedie zei:
Skoda superb

https://www.autowereld.nl/skoda/superb-combi/3-6-fsi-elegance-4x4-34250233/details.html
Gezien de Duitse taal van het kleine scherm in het dashboard zou dit een import auto kunnen zijn, dus iets om in de gaten te houden...

EVV zei:
Auto encyclopedie zei:
Skoda superb

https://www.autowereld.nl/skoda/superb-combi/3-6-fsi-elegance-4x4-34250233/details.html
Gezien de Duitse taal van het kleine scherm in het dashboard zou dit een import auto kunnen zijn, dus iets om in de gaten te houden...

Dit staat in de advertentietekst:
etreft een uit Duitsland geïmporteerde auto.
Deze auto’s worden door ons zorgvuldig geselecteerd op algehele staat en onderhoud historie.
Al deze auto’s hebben een door de dealer gecontroleerde tellerstand!
Bij deze auto is onlangs het volgende onderhoud verricht :

- Complete motor revisie
- Nieuwe apk.
- Algehele controle voor aflevering.
- Wij geven standaard 12 maanden garantie op de rompmotor van deze auto.

De geadverteerde prijzen zijn inclusief Nederlands kenteken

Bedankt voor de reacties.
Geen idee wat m'n 523 nog opbrengt bij inruil maar t budget ligt rond de 20.000 euro.

De bmw f11 vind ik ook een mooie wagen, vooral met n m pakket.
Audi spreekt me minder aan, blijft toch VAG product en heb hier niet zulke goede ervaringen mee.

Mercedes is ook mooi maar sportstoelen zoals bij bmw zijn niet verkrijgbaar.
Sowieso zijn er weinig of geen merken die vergelijk bare sportstoelen leveren zoals bmw. (of heb ik t mis?)

Andere merken weet ik zo niet, als je Bmw gewend bent...

De v8 van bmw staat idd niet zo best bekend,en door t grote blok is de auto in de neus erg zwaar.

Vindt de f11 benzine versies vrij prijzig, een diesel is lager geprijsd.
Rij 10000 km per jaar, dan is t niet echt interessant, of scheelt het niet heel veel?
Het is ook hobby dus als n diesel 1000 p jaar meer kost is dat geen onoverkomelijk iets, verwacht bij n diesel wel minder onderhoud dan n benzine, klopt dat?

Kan ook voor bruut Amerikaans geweld gaan met bv een chrysler 300c:cool:

bmw330 zei:
Het is ook hobby dus als n diesel 1000 p jaar meer kost is dat geen onoverkomelijk iets, verwacht bij n diesel wel minder onderhoud dan n benzine, klopt dat?

Die tijd is voorbij, de hedendaagse diesels zijn zo gecompliceerd geworden om de uitstoot naar beneden te krijgen dat die vlieger niet meer op gaat.
Het mooiste is een atmosferische 6 in lijn benzine. Lineaire vermogensopbouw en vrij simpel geconstrueerd.

Je voorkeur ligt blijkbaar bij BMW, is dit wat? Ik weet niet of het de juiste stoelen zijn.
528i
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/137850877/Android?s=16-16-3-3-1-14

De eerder genoemde Insignia OPC is een prachtige optie, zeldzame verschijning en dat is wat mij betreft altijd een plus ;-)

Of deze, met dezelfde motor als de OPC, wel iets minder vermogen maar daar zit dus nog wat muziek in.

1280x960.jpg

Saab 9-3 Turbo X

Nog zeldzamer als de OPC, wel even wennen als je uit een BMW komt denk ik :)

https://www.autovaneerde.nl/aanbod/bmw/5-serie/bmw-5-serie-535i-touring-automaat-m-sport/2472734/#7

Is iets duurder maar bij Pieter koop je wel topklasse

Terug
Bovenaan