VW Polo stopt plotseling tijdens het rijden

A

Anoniem

Guest
Ik heb een VW Polo type 6N1 (1,3 55pk) uit 1995 vermoedelijk met een 1.3 monopoint injectie systeem.

Onderweg viel hij op de snelweg plotseling stil.
Hij wilde daarna niet meer aanslaan.
Het contactslot werkte al een poosje niet optimaal; dit vroeg soms wat “gefrunnik”.
De ontsteking werkt; ik heb via een van de bougiekabels vastgesteld dat er een vonk is

Blijkbaar dus een brandstof probleem.
Ik heb de zekering er uit gehaald en getest; deze bleek in orde te zijn
Ik heb het brandstofpomp relais vervangen zonder resultaat
De helft van het dashboard display werkt niet; o.a. de benzinemeter geeft geen aanwijzing.

Het lijkt er op dat er van het ene moment op het andere een kabel is gebroken of losgeschoten,
of dat een component zomaar is stuk gegaan.

Heeft iemand informatie waar ik verder moet zoeken?

Benzine kraantje wel open, dit gebeurt natuurlijk e.c.u. gestuurd en ik denk dus een hoofdzekering voor meerdere componenten die de boel in de maling neemt.

Gezien de rest van de symptomen zou ik 't contactblokje achter 't contactslot aanwijzen als verdachte.
Maar ik zou eerst es h.e.e.a. gaan meten/uitsluiten. Brandstofpomp zal vast wel bereikbaar zijn onder de achterbank: meten of ie stroom krijgt enz.

Alvast bedankt voor jullie reacties:
Zekeringen gecontroleerd; deze zijn OK
Waar zit de Hoofd zekering? Het instructieboekje geeft hier geen info over

Is de auto uitgerust met een startonderbreker.? Zoja, dan zou het ook nog aan de (transponder)sleutel kunnen liggen.
Heb je een reservesleutel bij de auto?

Alvast bedankt voor jullie reacties:
Zekeringen gecontroleerd; deze zijn OK
Waar zit de Hoofd zekering? Het instructieboekje geeft hier geen info over[/quote]
zekering zoiets bijv.

Terug
Bovenaan