VW polo 1.2 bluemotion diesel of peugeot 208 diesel

Jazzik zei:
Barri zei:
Met jouw budget zou je ook kunnen kijken naar een Focus of Megane diesel. Die kosten echt geen drol meer.

Alleen betaal je per jaar wel ruim € 300,= meer aan belasting, plus wat duurder in de verzekering.
Voor die goed 65 km. Groningen-Joure (en alleen in de auto?) heb je aan een fatsoenlijke B-segmenter toch vast wel genoeg?

Ik heb een B segment diesel en een C segment diesel tegelijk gehad, verschil in MRB was 9 euro per maand. Verbruik scheelde circa 2 km per liter. Verzekering nog geen 5 euro. Voor die 20-25 per maand rij ik liever een C segmenter. Onderhoud is ook iets duurder, met name de slijtage delen.

technisch is zo'n clio wel wat beter in elkaar gezet. fijnere motor ook. Iets meer vermogen, gewoon 4 cilinders.

Maar het interieur ziet er wel minder fraai uit dan zo'n Polo. De clio is een van de minst fraaie op dat gebied terwijl de polo juist een van de beste daar in geslaagd is. Dat ziet er gewoon wat hoogwaardiger uit. Dat van de clio is wel weer wat frivoler vorm gegeven. Hopelijk vind je het wat (en vind je een net exemplaar, kan mij voorstellen dat er ook veel rotzooi tussen zit)

AsconaGT zei:
technisch is zo'n clio wel wat beter in elkaar gezet. fijnere motor ook. Iets meer vermogen, gewoon 4 cilinders.

Maar het interieur ziet er wel minder fraai uit dan zo'n Polo. De clio is een van de minst fraaie op dat gebied terwijl de polo juist een van de beste daar in geslaagd is. Dat ziet er gewoon wat hoogwaardiger uit. Dat van de clio is wel weer wat frivoler vorm gegeven. Hopelijk vind je het wat (en vind je een net exemplaar, kan mij voorstellen dat er ook veel rotzooi tussen zit)

Precies hier twijfel ik om, interieur van de clio vind ik ook veel minder mooi dan die van de polo. We zullen zien.

Precies hier twijfel ik om, interieur van de clio vind ik ook veel minder mooi dan die van de polo. We zullen zien.

kan ik mij goed voorstellen, aan de andere kant zou ik een auto die een mooier interieur heeft nooit verkiezen boven een auto waar de algehele kwaliteit en met name de motor wat beter van is. Oké, als je langs de kant staat kijk je wel uit op een dashboard die er iets fraaier uit ziet :)

maar zonder gekheid, ook als de clio niets vind zou ik nog eens verder kijken naar eventuele andere alternatieven, die zijn er genoeg

Kan me niet herinneren dat een Polo zo'n bijzonder interieur heeft. Ik denk dat je dan het beste een 208 kan nemen.

Vin cent zei:
Jazzik zei:
Barri zei:
Met jouw budget zou je ook kunnen kijken naar een Focus of Megane diesel. Die kosten echt geen drol meer.

Alleen betaal je per jaar wel ruim € 300,= meer aan belasting, plus wat duurder in de verzekering.
Voor die goed 65 km. Groningen-Joure (en alleen in de auto?) heb je aan een fatsoenlijke B-segmenter toch vast wel genoeg?

Ik heb een B segment diesel en een C segment diesel tegelijk gehad, verschil in MRB was 9 euro per maand. Verbruik scheelde circa 2 km per liter. Verzekering nog geen 5 euro. Voor die 20-25 per maand rij ik liever een C segmenter. Onderhoud is ook iets duurder, met name de slijtage delen.

Als je een zware b-segmenter zet als de eerste generatie 208 tegen een lichte c-segmenter als de huidige 308 zet, dan kan ik ook wel zulke berekeningen maken.

Kan me niet herinneren dat een Polo zo'n bijzonder interieur heeft

Niet bijzonder, maar de materialen zijn allemaal wel gewoon goed. Alles ziet er volwassen uit. Hoewel ook gewoon hard plastic voelt het gewoon hoogwaardig aan. Zeker alles wat je op het eerste oog zien en handbereik is. Daar is VW altijd goed in geweest en ook bij deze polo. Dat is ook een van de weinige echt goede dingen aan de auto. En dat is ook een van de enige dingen waar de clio generatie 4 juist voor verbetering vatbaar was. Het schijnt na de facelift ook verbeterd te zijn.

Het is mij ontschoten waarom de polo 1.6 tdi is afgevallen in de zoektocht. Een 1.5 dci clio vergelijken met een polo 1.2 tdi is nou niet echt heel eerlijk toch?

Jilles107 zei:
Ik heb zojuist de clio gekocht! Iedereen bedankt voor alle tips en ervaringen, heeft me enorm geholpen(y) :D

Gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst.

Terug
Bovenaan