VW Polo 1.0 TSi uit 2021; waarop letten?

Pjotr

Asfaltkampioen
Hoi medeforummers,

Ik heb een vraag namens mijn collega.


Hij heeft een VW Polo uit 2021 op het oog, met een 1.0 TSI motor.

Link naar de auto

Het is een ex-lease auto uit, die sinds eind april te koop staat bij Century. De auto is 2 keer 2 jaar een lease auto geweest en heeft 98.000 km gereden.

Nu kom op een paar dingen, wat ik zelf niet zo goed weet, vandaar dat ik het hier neer zet:

* Het is toch zo dat een 2021 model, niet meer de ramp op wielen is zoals eerder toch?

* Ik dacht, maar ik heb geen lease-auto-ervaring, dat je least voor 5 jaar, maar dit is dus 2x 2 jaar is dat "erg" of zeggen jullie, "dat is niet erg".

* Onderhoud... Ik ben van de goedkopere / oudere auto's, dus ik heb nog het "grote en kleine beurt" schema. Mijn ouders' buurvrouw heeft een nieuw gekochte Hyundai i10, daar is dat niet meer zo. Hoe zit dit met Polo?
Ik dacht namelijk, rond de 100.000 is er een grote beurt, kan zijn dat de lease maatschappij de auto net heeft afgestoten. Of is ook dat een achterhaalde gedachte? Ik kan bij Century / VW niets vinden hierover.

* is er nog iets waar ie op moet letten? Naast dingen als staat hoe de auto is, onderhoudshistorie etc.

Mijn collega vind een witte/grijze/donkere VW mooi, geen "misschien verstandigere auto's" , die gesprekken hebben we al gehad ;)

Alvast bedankt voor de input!
 
De auto staat bij een officiële dealer te koop, die hem heeft nagekeken, voor dat te deze koop werd aangeboden, dus ik denk dat dit een prima auto is. Zeker als ook de onderhoudshistorie bekend is. De 1,0 is zo'n beetje de beste motor van VAG.
 
Volgens mij zijn dit probleemloze motoren. Een auto kan uit de lease komen doordat, bijvoorbeeld, de auto als voorloopauto heeft gereden, bestuurder weg bij bedrijf (tijdelijke functie / project) , bestuurder promotie (Grotere auto), bedrijf failliet etc etc. Daarna kan de auto wederom bij iemand anders weer ingezet worden. Waarschijnlijk kan je bij Century of de leasemij wel de onderhoudshistorie opvragen, even belletje naar beide? Of een auto "afgeragd" is zie je vaak aan opvallende gebruikssporen, beschadigingen aan de bekleding etc. Technisch gezien kunnen ze veel hebben en blijft het wel wat gokken of de vorige berijders een beetje netjes hebben gereden.... maar de techniek is sterk!
 
Bedankt @Pietzoveel , ik dacht ik vind online wel iets, maar niet dus, vandaar mijn vraag over de beurten inderdaad.


Ik had eigenlijk niet gedacht aan voorloop-auto's. Goed dat je dat zegt! Ik had inderdaad al het boekje en de alghele staat benoemd. Ik zei al, "heb je echt op gekke plekken schade of vlekken" doorlopen.
 
De auto staat bij een officiële dealer te koop, die hem heeft nagekeken, voor dat te deze koop werd aangeboden, dus ik denk dat dit een prima auto is. Zeker als ook de onderhoudshistorie bekend is. De 1,0 is zo'n beetje de beste motor van VAG.
Ah ja dank je! Ik meende al dat inmiddels dit niet meer "uit het slechte tijdperk" is. Bedankt ook voor je woorden. Dankzij het slome forum had ik je bericht gemist.
 
De 1.0 TSI in verschillende vermogensvarianten zijn prima motoren. Deze motoren hebben een longlife distributieriem. advies vervangen 210.000 km. Wel een beetje op toeren houden i.v.m. inwendige vervuiling door directe injectie. Ik zou ook octaan 98 tanken bij BP of Tango. Daar zit geen ethanol in.
.
Zoals Piet zegt goed kijken of het niet afgeragd is.
 
Ah ja dank je! Ik meende al dat inmiddels dit niet meer "uit het slechte tijdperk" is. Bedankt ook voor je woorden. Dankzij het slome forum had ik je bericht gemist.
Het slechte tijdperk is bij VAG al lang voorbij. En trouwens, zo slecht was VAG nooit. Ja, de kettingen van de oude tsi's waren wat zwak. Maar ondertussen zijn er verbeterde sets en na montage zijn dit ook gewoon betrouwbare en goede motoren die lang mee gaan.
Wat pas echt slecht is? Oa. de Purepech 1.2 van Stellantis of de Skyactive van Mazda. Er staat nu een Mazda 3 review op deze site waarbij de eigenaar van een splinternieuwe Mazda 3 2.5 skyactive na 17500km toe is aan een nieuwe motor. Dat is pas slecht.
 
Punt is: dit was dus private lease...(bedrijfsmatige lease is vaak voor 4-5 jaar en zie ook de tekst onderaan)
Dat betekent dat er door de aanbieder naar alle waarschijnlijkheid flink bezuinigd is op onderhoud, alles moet er immers aan gedaan worden om dat maandbedrag zo laag mogelijk te houden.
Bij veel aanbieders worden dan bv banden en remmen zo lang mogelijk niet vervangen zodat ie als ie uit de private lease komt de volgende eigenaar pas met die kosten zal worden geconfronteerd...
Dat betekent in dit specifieke geval vrijwel zeker dat de olie bv slechts om de 30.000 km zal zijn vervangen....
Dat een auto bij een merkdealer staat betekent niet dat al het onderhoud precies volgens het boekje uitgevoerd is !!
Ik zou dus sowieso gaan voor minimaal 1 jaar BOVAG-garantie, de onderhoudsgeschiedenis napluizen, en bekende slijtageonderdelen door iemand met een vakkundig oog laten inspecteren, zodat er geen onverwachte kosten aan zitten te komen...
 
Het slechte tijdperk is bij VAG al lang voorbij. En trouwens, zo slecht was VAG nooit. Ja, de kettingen van de oude tsi's waren wat zwak. Maar ondertussen zijn er verbeterde sets en na montage zijn dit ook gewoon betrouwbare en goede motoren die lang mee gaan.
Wat pas echt slecht is? Oa. de Purepech 1.2 van Stellantis of de Skyactive van Mazda. Er staat nu een Mazda 3 review op deze site waarbij de eigenaar van een splinternieuwe Mazda 3 2.5 skyactive na 17500km toe is aan een nieuwe motor. Dat is pas slecht.
Wat is slecht? Je krijgt zonder problemen een nieuwe motor, ze gaan niet eens uitzoeken wat er is, ze sturen je niet van het kastje naar de muur. Ja het is te snel, maar het wordt tenminste zonder problemen opgelost.
 
Ik zou vooral de reviews erop nalezen hier op AW en het “onderhoudsboekje” opvragen. Wellicht digitaal.
Bij mijn 3 serie was de lease erg slordig, bespaarde op alles (panoramadak dak rubber stuk, pech).
 
En trouwens, zo slecht was VAG nooit.

Haha.
VW heeft wel wat flaters geslagen.
Met de 180pk biturbo diesel als kers op de taart.
En zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen.
Olieslurperende TSi's
Inferieure dsg-bakken.
1.4 tsi met compressor en turbo
enz enz.

Daar valt Mazda bij in het niets, sowieso triest om er een ander merk bij te pakken om de misère van VW goed te praten. Zou dan zeker geen Mazda er met de haren bijslepen, dat merk behoort tot de top van betrouwbaarheid.
 
Haha.
VW heeft wel wat flaters geslagen.
Met de 180pk biturbo diesel als kers op de taart.
En zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen.
Olieslurperende TSi's
Inferieure dsg-bakken.
1.4 tsi met compressor en turbo
enz enz.

Daar valt Mazda bij in het niets, sowieso triest om er een ander merk bij te pakken om de misère van VW goed te praten. Zou dan zeker geen Mazda er met de haren bijslepen, dat merk behoort tot de top van betrouwbaarheid.
Mijn 1.2 MPI Polo uit 2009 zoop ook olie (halve liter op 1000-1500 Kilometer) zou een nieuwere VW wel aandurven mocht mijn Panda het begeven.
 
Punt is: dit was dus private lease...(bedrijfsmatige lease is vaak voor 4-5 jaar en zie ook de tekst onderaan)
Dat betekent dat er door de aanbieder naar alle waarschijnlijkheid flink bezuinigd is op onderhoud, alles moet er immers aan gedaan worden om dat maandbedrag zo laag mogelijk te houden.
Bij veel aanbieders worden dan bv banden en remmen zo lang mogelijk niet vervangen zodat ie als ie uit de private lease komt de volgende eigenaar pas met die kosten zal worden geconfronteerd...
Wat een gelul allemaal. Zeg dan niks als je de branche niet kent.
Private Lease was het niet want die staat niet geregistreerd als Lease omdat de auto op naam wordt geregistreerd.
En zakelijke lease kan 12 maanden tot 84 maanden zijn en alles er tussen in.
En ze krijgen gewoon volgens voorschrift onderhoud en ook gewoon banden en remmen als het nodig is.
 
Wat een gelul allemaal. Zeg dan niks als je de branche niet kent.
Private Lease was het niet want die staat niet geregistreerd als Lease omdat de auto op naam wordt geregistreerd.
En zakelijke lease kan 12 maanden tot 84 maanden zijn en alles er tussen in.
En ze krijgen gewoon volgens voorschrift onderhoud en ook gewoon banden en remmen als het nodig is.
Rustig meneer moderator
 
En ze krijgen gewoon volgens voorschrift onderhoud en ook gewoon banden en remmen als het nodig is.
En dan van mij beweren dat ik vanuit de onderbuik reageer...
Nou, even wat feiten dan (dus nee, zeker niet vanuit mijn onderbuik).
Ik heb in de afgelopen 40+ jaar best veel ex-lease auto's gekocht; en altijd direct van de leasemaatschappij zelf.
En ik heb voorafgaande aan die aankopen ook specifiek heel vaak en heel lang daarop gezocht, niet alleen bij de grote leasemaatschappijen maar ook bij regionale en dealer-maatschappijen. Bij heel veel van de leasemaatschappijen kon je dan gewoon online de onderhoudsgeschiedenis inzien of daarvoor, op papier. Dus tov de 12 ex-leasers die ik kocht heb ik er denk ik wel een paar honderd bekeken.
Ook was ik jarenlang een vaste bezoeker bij BCA (ivm mijn werk).
Nou, als er één ding een constante was dat ik nog nooit een ex-lease auto heb gezien die precies volgens fabrieksvoorschrift was onderhouden. Never.
Standaard beurten te laat: dus bv niet 15 30 45 60 etc maar bv 16847 32732 49884 67390
Bijna standaard kleine (olie)beurten bij Kwikfit/Euromaster of een andere goedkope plek die zeker geen officiële dealer was (dit dan soms al in de garantieperiode maar bijna altijd na die 2-3 jaar)
Niet banden per 2 of per 4 vervangen maar 1 band en heel vaak bij profielen die nog maar net legaal waren
Distributieriemen te laat vervangen (op km-stand)
Geen OEM-kwaliteit onderdelen (imitatie waterpompen/brandstofpompen, goedkope remschijven en -blokken)
En ook zaken die gedaan moeten worden uitstellen omdat de auto over enige tijd uit de lease gaat dus wat boeit dat onderhoudsvoorschrift nou....
Dat was niet erg, daar was de prijs ook naar.
Maar zeggen dat leasemaatschappijen hun leaseauto's altijd volgens voorschrift onderhoud laten plegen is iets waar ik mij totaal niet in herken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle meedenkend reacties! Ook namens mijn collega!

Mijn collega vind een witte Polo mooi, ik snap Polo, maar wit nouja, daar heb ik een mening over. Het is fijn om te horen dat qua techniek het neit heel gek is allemaal. Ik heb jaren terug ook Polo gereden, dus ik snap de keuze, ja er zullen mooiere/betere auto's zijn.

Ik ben nu wel wat wijzer ook qua lease. Ik moet ook bekennen dat ik vooral dacht aan "lease termijnen" van 5 jaar, de uitleg hoe het zit met 2 jaar is me nu ook duidelijker.

Steffan, mijn collega, heeft nog een Polo gevonden, ook een witte met dezelfde motor. Voor dezelfde prijs. Alleen is deze 2 jaar ouder maar wel met 30k minder gereden.

Polo 2

Het grappige is dat ook deze auto 2 jaar lease geschiedenis heeft, ik vond dit wel gek:

54613042400_cf920b732d_k.jpg

De term aanwezig, dat heb ik nog niet eerder gezien.

Ik heb Steffan aangeraden om beide auto's te bekijken, via nummer 2 (de oudere) naar de nieuwere (1) . Gezien de hoeveelheid die hij rijdt, zou ik gaan voor de nieuwere, hoewel die 97.000 heeft gereden. (Hij rijdt een "normaal" aantal kilometers, dus zo enorm zou het niet oplopen dus)

Ik heb een soort checklist voor 'm gemaakt waar ie op moet letten

* Daarnaast, wat moet je betalen onder de streep. laten we zeggen ze zijn even netjes en goed, maar is er bij 1 niets van de prijs af te krijgen en bij 2 wel, dan is 2 weer wat aantrekkelijker. Maar ook dat ie misschien nog een komende onderhoudsbeurt of als de banden niet zo zijn zou kunnen afdingen dat de dealer dit misschien (voor een kleine meerprijs) op zich neemt. Of als hij een trekhaak wat vind, nummer 1 heeft die, nummer 2 niet, dat ie bij nummer 2 wellicht dit mee kan nemen.

*dealer is duurder, maar er is misschien meer mogelijk. Echter is een verkoper die bij vakgarage is aangesloten geen pannenkoek en moet zich ook aan richtlijnen houden, anders verliest hij dat misschien

Het is een Polo, dus die zijn gewild, ik heb dus uitgelegd dat je niet persé moet staren op een hoge korting qua geld., omdat je niets inruilt. Echter staan beide al wel een tijdje te koop, en zijn ze ook al wat qua filiaal/bedrijf gehopt . En wit is natuurlijk een echte lease-kleur, dus zijn ze niets of kunnen ze geen deal sluiten, dan is het neit zo erg, ze staan genoeg te koop, en hij hoeft ook niet stad en land af te gaan.

Tot slot heb ik nog wel gedachte, Polo 1 (de nieuwe) staat bij Centuy. Vroeger, toen mijn ouders nog VW reden en bij de dealer kochten, was het zo dat de mooiere/goede inruilers/ inkopers, via de dealer werden verkocht, het model wat wat minder was, meer km of misschien een krasje ofzo, werd altijd naar de handel doorgestoten.

Is dat eigenlijk nog steeds zo?
 
Bijna standaard kleine (olie)beurten bij Kwikfit/Euromaster of een andere goedkope plek die zeker geen officiële dealer was (dit dan soms al in de garantieperiode maar bijna altijd na die 2-3 jaar)
Kwikfit / Euromaster goedkoop? Proest..

Kleine beurt (vanaf €235)
Grote beurt (vanaf €389)
Geen OEM-kwaliteit onderdelen (imitatie waterpompen/brandstofpompen, goedkope remschijven en -blokken)
Veel onderdelen maakt de merkfabrikant niet zelf maar komen via toeleveranciers. Zo lever Man zijn oliefilters aan VAG. Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat de leasemaatschappij de goedkoopste remschijven en blokken monteren want dan sta je binnen 3 maanden met kromme remschijven of je hebt last van piepende remmen door te harde blokken. Ik denk dat je het te negatief voorspiegelt alsof het onderhoud slecht en goedkoop is.
 
Ik denk dat leasmijen, net als op de brandstofprijzen, behoorlijke kortingen hebben bedongen, ook bij Kwik Fit..... (Dat is die groep waar medewerkers onder de banden CAO vallen en niet onder de CAO kleinmetaal) Een particulier mag de hoofdprijs betalen. En of dat duur is? Geen idee... Als je weinig te besteden hebt misschien wel.
 
Kwikfit / Euromaster goedkoop? Proest..

Kleine beurt (vanaf €235)
Grote beurt (vanaf €389)

Veel onderdelen maakt de merkfabrikant niet zelf maar komen via toeleveranciers. Zo lever Man zijn oliefilters aan VAG. Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat de leasemaatschappij de goedkoopste remschijven en blokken monteren want dan sta je binnen 3 maanden met kromme remschijven of je hebt last van piepende remmen door te harde blokken. Ik denk dat je het te negatief voorspiegelt alsof het onderhoud slecht en goedkoop is.
Zoals hierboven al gezegd, vaak hebben ze een deal met die bedrijven, kwantumkorting etc.
En wat ik ook heb gezien: er wordt dan echt alleen olie en filter gedaan, en snel even de belangrijkste zaken gecontroleerd; het is dus minder wat er gedaan wordt dan als jij een "beurt" laat uitvoeren.

Ik heb vaak mee mogen kijken bij onafhankelijke garages in hun computersystemen.
Wat zie je daar ?
Bv remschijven en remblokken. 3 mogelijkheden:
1) OEM kwaliteit. Staat geen merknaam op van bv VW maar is exact 100% gelijk aan wat er in de doos zit bij de VW dealer, en ook 100% zeker afkomstig van dezelfde fabrikant.
2) Goede kwaliteit. Afkomst onbekend maar de groothandel waar de garage zijn spullen bij bestelt garandeert dat het geen troep is. Geen OEM kwaliteit maar ook geen rotzooi.
3) Goedkope kwaliteit. Voldoet aan de eisen maar that's it.

Wat je dan vaak ziet: het hangt af van wanneer. Gedurende de eerste 50-65% van de leaseperiode gaat men voor die OEM-kwaliteit, is immers nog steeds flink goedkoper dan wat de dealer rekent. Maar hoe verder in de lease hoe meer je de goedkopere kwaliteit ziet.
En wat je in de laatste maanden van de lease ziet, of de laatste 20.000 km is dat men probeert te voorkomen dat er sowieso iets vervangen moet worden: banden bv als het echt niet anders kan, een scheurtje in het raam in de hoek die niet vervangen wordt, een imitatie brandstofpomp etc.
 
ik zou uitgaande van leeftijd km-stand voor de jongste gaan, de km-stand daarvan is niet extreem hoog.
Maar alles staat of valt met de deal die je wel of niet kan maken.
En dan kan vaak "in natura" veel meer dan in geld.
Kan een langere garantie zijn, een set winterbanden met velg.
En als je aan een verkoper laat merken dat je echt komt om zaken te doen, dat je boter bij de vis kan doen, en zonder inruil dan is er vaak best wel wat mogelijk.
 
Wat dacht je hier van?

Van eind december 2023 dus veel jonger (slechts 2½ jaar oud dus), inclusief hele onderhoudsgeschiedenis en 1 jaar Bovag garantie. En lage km-stand.
moet nog bij ze binnen komen

handgeschakeld, ook 2021 maar wel €4000 goedkoper
deze

handgeschakeld, 2020 bouwjaar maar wel €5000 goedkoper
deze dus
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je hier van?

Van eind december 2023 dus veel jonger (slechts 2½ jaar oud dus), inclusief hele onderhoudsgeschiedenis en 1 jaar Bovag garantie. En lage km-stand.
moet nog bij ze binnen komen

handgeschakeld, ook 2021 maar wel €4000 goedkoper
deze

handgeschakeld, 2020 bouwjaar maar wel €5000 goedkoper
deze dus
Leuk dat je auto's voorstelt, maar de eerste is wel heel duur. De auto's die worden voorgesteld door TS kosten 15k kom jij aan met 1 van 20k.
 
Nou, het was toch een beetje een anti-climax....

De Century-Polo was helemaal niet zo netjes, het was overduidelijk een pool-auto of bedrijfsauto voor iedereen geweest. En er was minder netjes mee omgesprongen dan gedacht. Die is niet meegenomen.

Mijn collega was zo "flauw" dat ie geen zin meer had om bij de iets oudere Polo te kijken. Hij heeft nu een andere op het oog, een blauwe. Voorlopig is het eerst wat in de buurt kijken, Polo is niet zo zeldzaam dat er veel voor gereisd moet worden.

Ik laat het topic wel open staan, misschien voor de volgende Polo :) Bedankt iedereen voor het meedenken.
 
Dan is het geen dealer, maar hoogstens een servicepunt.
Maar wat maakt het uit waar een occasion staat?
 
Krachtiger nog: Als de auto van Century autolease was en er op bijgelegd is door de leasepoot, proberen ze 'm korte tijd zelf te verkopen om de verliezen te compenseren. Naar de handel doorstoten kan altijd nog.
 
Een louche handelaar of een fatsoenlijk bedrijf, dat verschil maakt uit. Maar merkdealer of specialist maakt niet veel uit.
Bij ons een verschil tussen century 3x terug en nog geen goede diagnose vs vag specialist binnen een half uur gevonden en volgende dag klaar en een jaar verder en nog steeds niet terug gekomen.
 
Altijd goed om van een merk te weten wie waar een specialist is.
Mijn laatste VAGmobiel (Seat Cordoba 1.9 Tdi) weg moeten doen omdat niemand het probleem kon vinden/oplossen (ging steeds in de noodloop, uitlezen zei rempedaalsensor, in Duitsland laten vervangen tijdens terugreis waar het probleem voor de 1e keer optrad; uiteindelijk €460 lichter, probleem kwam 2 dagen later alweer terug...). Dat krijg je met die CAN-bussen zei een bevriende garagist die bij Seat gewerkt had....
 
Krachtiger nog: Als de auto van Century autolease was en er op bijgelegd is door de leasepoot, proberen ze 'm korte tijd zelf te verkopen om de verliezen te compenseren. Naar de handel doorstoten kan altijd nog.
Nee hoor, want Century heeft zelf geen directe risico's qua lease.

En ik snap dat er qua service en onderhoud een verschil kan zijn tussen merkdealer en specialist maar het gaat hier om het adres voor aanschaf van een occasion. Daarbij zou dat echt geen verschil maken, of het moet de prijs zijn.
 
Nee hoor, want Century heeft zelf geen directe risico's qua lease.

En ik snap dat er qua service en onderhoud een verschil kan zijn tussen merkdealer en specialist maar het gaat hier om het adres voor aanschaf van een occasion. Daarbij zou dat echt geen verschil maken, of het moet de prijs zijn.
Als een merkdealer qua onderhoud en service minder is dan een specialist wat is de term rijklaar maken van een ocasion dan waard volgens jouw bij een merkdealer? Dan maakt het toch wel uit?
 
En een gewoon beurtje geven kan iedereen wel.
Al kocht ik mijn Golf bij een handelaar die volgens mij niet eens wist hoe de motorkap open moest en wat daar onder zit :p
 
Wat is slecht? Je krijgt zonder problemen een nieuwe motor, ze gaan niet eens uitzoeken wat er is, ze sturen je niet van het kastje naar de muur. Ja het is te snel, maar het wordt tenminste zonder problemen opgelost.
Het boezemt mij niet echt vertrouwen in als een motor van een nieuwe auto al volledig versleten is voordat de 20k is bereikt.
En, zou Mazda nog steeds zo coulant zijn als dit gebeurt na een ton en 6 jaar? Denk dat je dan lekker zelf voor de kosten mag opdraaien. Dat heb ik destijds wel gemerkt met mijn Mazda 6 2.0 sportbreak. Nog geen 1,5 ton op de teller en de motor is al volledig versleten. Verbruikte meer dan 2 liter olie op 1000km.
Mijn huidige Golf 7 1.4 tsi heeft er nu bijna 2 ton op zitten en verbruikt geen druppel olie en vertoont verder ook geen mankementen. Het subframe van mijn Mazda was na 8 jaar compleet verrot. Dat van mijn Golf is nog als nieuw. Geen spatje roest te bekennen. Echt helemaal nergens. VAG is pas echt top kwaliteit en geen enkele Franse of Japanse fanboy die bij mij nog moet aankomen met dat gelul over zogenaamde ''Japanse betrouwbaarheid''.
Ik lach deze fanboys uit waar ze bij staan en blijf mijn hele leven lang lekker VAG rijden. :ROFLMAO:
 
Het boezemt mij niet echt vertrouwen in als een motor van een nieuwe auto al volledig versleten is voordat de 20k is bereikt.
En, zou Mazda nog steeds zo coulant zijn als dit gebeurt na een ton en 6 jaar? Denk dat je dan lekker zelf voor de kosten mag opdraaien. Dat heb ik destijds wel gemerkt met mijn Mazda 6 2.0 sportbreak. Nog geen 1,5 ton op de teller en de motor is al volledig versleten. Verbruikte meer dan 2 liter olie op 1000km.
Mijn huidige Golf 7 1.4 tsi heeft er nu bijna 2 ton op zitten en verbruikt geen druppel olie en vertoont verder ook geen mankementen. Het subframe van mijn Mazda was na 8 jaar compleet verrot. Dat van mijn Golf is nog als nieuw. Geen spatje roest te bekennen. Echt helemaal nergens. VAG is pas echt top kwaliteit en geen enkele Franse of Japanse fanboy die bij mij nog moet aankomen met dat gelul over zogenaamde ''Japanse betrouwbaarheid''.
Ik lach deze fanboys uit waar ze bij staan en blijf mijn hele leven lang lekker VAG rijden. :ROFLMAO:
Zo'n onzinnige verhaal heb ik lang niet gelezen , bedankt voor het vermaak.
 
Mijn Seat Ibiza 1.5 uit 1990 was echt volledig doorgeroest op een gegeven moment. Voor mij nooit meer VAG!
 
Terug
Bovenaan