DillonReinerie f4907206
Net ingestapt
Ik heb de volgende vraag,
Ik heb afgelopen week mijn eerste auto gekocht, een VW Lupo 1.4 16v.
Tijdens het proefrijden liep de auto niet stationair en dit aangegeven bij de dealer om te verhelpen voor ik hem kwam ophalen, dit bleek volgens de dealer een kapotte bobine en bobine kabel te zijn en deze vervangen te hebben.
Ik merkte al vrij snel dat de auto mankementen had zoals schokken tijdens het rijden (vaak net voor het schakelen en erna), na 4 dagen begon de auto bij lage toeren stil te vallen (motor die afslaat alsof je een noodstop maakt zonder koppeling) en dit alleen maar bij rotondes, kruispunten, stoplichten en zelfs met inparkeren.
Vandaag (21-08-2024) naar de garage geweest ivm groot onderhoud (laatste was in 2015 gedaan volgens het service boekje) en het probleem zoeken waarom de motor steeds uitvalt.
Nu komt het volgende, het probleem is bekent en het is dat de bougiekamer vol met olie zit (koppakking lek/stuk), de carterventilatie is helemaal dicht geslipt met olie en moet vervangen worden, totaal prijs 1200 ongeveer. aanschaf prijs auto 1250 exclusief de garantie die ik er extra bij nam op de motor en versnellingsbak.
Ik ben nu aan alle kanten om advies aan het vragen en kijken wat de juiste overweging is om te maken.
Wil ik deze auto houden en bij de dealer waar hij vandaan komt binnen het garantie termijn de auto laten repareren of zal ik de koop helemaal ontbinden omdat ik niet weet wat er nog meer vervangen moet worden/stuk is en tegen nog meer kosten aan lopen die ik momenteel niet kan veroorloven en wel afhankelijk ben van een auto die blijft rijden en niet om de haverklap bij de garage staat en er weer 500 tegenaan gooi.
Wat is jullie mening/advies?
De auto komt uit 99 en heeft 203.508 km gereden, Ik heb deze auto sinds 15-08-2024
Ik heb afgelopen week mijn eerste auto gekocht, een VW Lupo 1.4 16v.
Tijdens het proefrijden liep de auto niet stationair en dit aangegeven bij de dealer om te verhelpen voor ik hem kwam ophalen, dit bleek volgens de dealer een kapotte bobine en bobine kabel te zijn en deze vervangen te hebben.
Ik merkte al vrij snel dat de auto mankementen had zoals schokken tijdens het rijden (vaak net voor het schakelen en erna), na 4 dagen begon de auto bij lage toeren stil te vallen (motor die afslaat alsof je een noodstop maakt zonder koppeling) en dit alleen maar bij rotondes, kruispunten, stoplichten en zelfs met inparkeren.
Vandaag (21-08-2024) naar de garage geweest ivm groot onderhoud (laatste was in 2015 gedaan volgens het service boekje) en het probleem zoeken waarom de motor steeds uitvalt.
Nu komt het volgende, het probleem is bekent en het is dat de bougiekamer vol met olie zit (koppakking lek/stuk), de carterventilatie is helemaal dicht geslipt met olie en moet vervangen worden, totaal prijs 1200 ongeveer. aanschaf prijs auto 1250 exclusief de garantie die ik er extra bij nam op de motor en versnellingsbak.
Ik ben nu aan alle kanten om advies aan het vragen en kijken wat de juiste overweging is om te maken.
Wil ik deze auto houden en bij de dealer waar hij vandaan komt binnen het garantie termijn de auto laten repareren of zal ik de koop helemaal ontbinden omdat ik niet weet wat er nog meer vervangen moet worden/stuk is en tegen nog meer kosten aan lopen die ik momenteel niet kan veroorloven en wel afhankelijk ben van een auto die blijft rijden en niet om de haverklap bij de garage staat en er weer 500 tegenaan gooi.
Wat is jullie mening/advies?
De auto komt uit 99 en heeft 203.508 km gereden, Ik heb deze auto sinds 15-08-2024