Vw golf variant (2015) start niet meer na wissel zekering

Kay 4521105

Net ingestapt
De sigarettenaansteker van onze VW deed het niet meer dus ik heb gekeken of de zekering doorgebrand was, dit was het geval.

Als test of het vervangen van de zekering het probleem zou verhelpen, heb ik eenzelfde zekering onder de motorkap vandaan gehaald en gewisseld met die van de sigarettenaansteker. Probleem was verholpen.

Daarna weer omgewisseld maar de auto wilde niet meer starten. Ik krijg diverse foutmeldingen, waaronder "Storing: stabiliseringscontrole (ESC)".

Wat kan ik doen? Accu half uur losgekoppeld gehad maar zonder effect. Is er echt iets kapot of een elektronische storing wegens mijn onhandige gepruts met de zekeringen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Blijkbaar was het onder de motorkap de zekering van de ESC ?
Met een beetje pech heb je die gereset door het verwijderen van de zekering. Met een beetje geluk maakt de zekering geen goed contact en krijgt de module geen spanning meer.
Eerst die zekering nog eens nakijken en eventueel vervangen. Anders wordt het de boel uitlezen om te kijken waar de meldingen vandaan komen.

Bij wat modernere auto's is het een slechte keuze er 'zomaar een andere' zekering uit te trekken. Met wat geluk had het loshalen van de accu je gered, ik vrees dat je nu langs een dealer of een garage met de juiste apparatuur moet.

Leermomentje.

Zeker een leermoment... is er ergens een plek waar ik het complete overzicht van de zekeringen kan vinden? In het boekje staan slechts enkele beschreven. Ik ben dan vooral op zoek naar de zekeringen onder de motorkap.

Je zou eens kunnen kijken op het volkswagenforum.nl Of op google, zoeken op "zekeringoverzicht Volkswagen + type+bouwjaar", zeker weten dat je een overzicht kunt vinden.

Als ik internet mag geloven heb ik de zekering van de windscreen wipers gebruikt. Ik kan geen fatsoenlijk overzicht vinden, wel een youtube filmpje.
. Ik heb zekering nummer 19 gebruikt en weer terug gedaan. Helaas zie ik niet hoe ik hier een foto kan uploaden want dan had ik dat gedaan.

Is er iemand die wel weet waar ik het zekeringen schema van mijn auto kan vinden? Voor mij is dit helaas niet te doen, geen onwil. Er zijn zo veel verschillende filmpjes en fotos van nét afwijkende schema's te vinden.

Terug
Bovenaan