VW Golf 8 (e)TSI of GTE?

Yasin 3578392

Startmotor
Hoi allen,

Momenteel ben ik (vanuit Duitsland vooral) opzoek naar een Volkswagen Golf 8 met minimaal 150 PK. Daarbij kom ik uit op drie soorten, de TSI, eTSI en GTE en uiteraard de e-golf, maar dat is überhaupt geen optie.

Ik twijfel enorm tussen de eerste drie opties. Vanwege het feit dat ik nog heel sceptisch ben betreft de hybride wagens, neig ik naar de standaard TSI, maar aan de andere kant vind ik de GTE ook aantrekkelijk vanwege de extra Pk's en de actieradius, waarmee ik heen en weer kan naar werk.

Helaas lees ik niet heel veel positieve reviews wat betreft de GTE, waardoor ik weer neig naar de eTSI. Maar ik kom er, zoals jullie al lezen, niet uit.

Heeft iemand hier verstand van deze motoren en zou diegene mij kunnen voorzien van advies?

Misschien wel van belang: ik rijd gemiddeld zo'n 35 duizend kilometer per jaar en automaat is een vereiste.

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Ik zou het met 35.000km per jaar wat spannend vinden om dan zo'n complexe (plugin)hybrid te bezitten. Alles is sowieso al peperduur en je gooit alleen maar meer componenten in de mix.

Dat laden met plugin moet je dan ook heel gedisciplineerd doen. Stel je rijdt 2x 60km per dag met een uur of 5 op één kantoor, dan kan je misschien de helft elektrisch doen met een laadpaal thuis en op kantoor. Zitten je kilometers meer in >150km ritten of veel klanten per dag dan worden de elektrische kilometers al veel lastiger te doen. Als palen op 300m lopen staan kan het ook al vervelend worden om braaf te blijven pluggen.

Zal dan gewoon gaan voor een 1.5 tsi of etsi, volgens mij is die laatste weleens iets zwaarder in de wegenbelasting , dus dan moet je meer rijden om het mildhybride systeem er uit te halen, maar dat weet ik niet zeker omdat de automaat hier niet is. https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/103584-103583-103582/
Hmmm oke, bedankt! Wegenbelasting scheelt twee tientjes per kwartaal, dat vind ik op zich niet heel spannnd.

Ik zou het met 35.000km per jaar wat spannend vinden om dan zo'n complexe (plugin)hybrid te bezitten. Alles is sowieso al peperduur en je gooit alleen maar meer componenten in de mix.

Dat laden met plugin moet je dan ook heel gedisciplineerd doen. Stel je rijdt 2x 60km per dag met een uur of 5 op één kantoor, dan kan je misschien de helft elektrisch doen met een laadpaal thuis en op kantoor. Zitten je kilometers meer in >150km ritten of veel klanten per dag dan worden de elektrische kilometers al veel lastiger te doen. Als palen op 300m lopen staan kan het ook al vervelend worden om braaf te blijven pluggen.
Je hebt gelijk, dat is ook de hoofdreden waarom ik twijfel eigenlijk.

En wat betreft het laden, ik heb zelf geen laadpaal thuis, dus ik zou het alleen doen als het uitkomt en vooral voor de optrek van de auto. Maar zoals je al zegt is dat het wellicht niet waard.

Dan kijk ik verder naar de TSI...

Hoi Yasin ik heb zojuist een golf8 1.5 150pk Etsi gekocht uit Duitsland is daar standaard automaat is zuinig ik heb hem nu 2weken rijd super maar heb een paar keer een lichtje aan gehad heb op forum gelezen veel fouten in de software ik weet niet met alle nieuwe opdates dat het nu goed is die gte gaat volgend jaar 2026 vol wegenbelasting betalen word je ook niet vrolijk van heb zelf golf7 1.2 gehad 2014 en golf71.0 2016 maar die laatste super zuinig 1:22 met 100km per uur en goed opnemen met optrekken die andere ook goed maar reageerde 2sec later laat je even goed voorlichten want je geef maar 1 keer geld uit en moet er hard voor werken veel succes gr ronny

Paar maanden geleden gekeken naar een Golf 8 GTE, maar die zou ieder jaar (of 15k) een olieservice moeten hebben. Misschien iets om in het achterhoofd te houden.

Terug
Bovenaan