Vreemd probleem ruitenwissers

Paasei11

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb eerst even lopen Googlen maar kan het probleem dat ik ondervind niet vinden.

Mijn ruitenwissers doen namelijk vreemd.
Als ik ze aanzet in de interval stand (hij gaat dan 1x om de zoveel tijd) dan gaan ze erg langzaam/haperend naar beneden.

Als ik hem continu aan heb dan doen ze het gewoon normaal, maar zodra ik hem uitzet gaat hij wederom traag naar beneden of omhoog.

Hij gaat dus altijd traag als hij in .anoene interval stand staat, en op constante stand alleen bij de laatste "slag".

Weet iemand hoe dit kan?

Heb je toevallig met veel sneeuw of vastgevroren wisserbladen de ruitenwissers aangezet?

Het klinkt alsof je motortje deels kapot is en daarom alleen op de hogere snelheid nog genoeg kracht heeft om soepel te draaien.

In de ruitenwisser elektriek zit een schakeling die de ruitewissers laat doorgaan tot te horizontale positie, na het uitschakelen van de ruitewissers. Volgens mij hapert die schakeling (los contact?) Ik zou mijn aandacht dáár eens op richten.

Bedankt!

Nee heb de ruitenwisser niet aangezet toen hij was vastgevroren. Heb die fout ooit 1x gemaakt, nooit weer.

Ik zal na werktijd eens kijken, want het regent hier nogal. Hopelijk valt het probleem mee. Lees overal andere antwoorden 😂

Het zou ook kunnen dat het mechanisme weerstand ondervindt van vuil of een object dat erbinnen gevallen is. Zet hem aan en luister even naar vreemde geluiden bij het mechanisme. Anders gewoon wat contactspray gebruiken voor de elektrische connecties.

Roy

Roy van het Veld zei:
Het zou ook kunnen dat het mechanisme weerstand ondervindt van vuil of een object dat erbinnen gevallen is. Zet hem aan en luister even naar vreemde geluiden bij het mechanisme. Anders gewoon wat contactspray gebruiken voor de elektrische connecties.

Roy

Bedankt voor je reactie.
Ik hoor verder niks, maar ik zal de contactspray eens proberen. Hopelijk werkt het

Terug
Bovenaan