• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Vreemd geluid uit de stuurinrichting van mijn Citroen C4 Grand Picasso

GerardStar f572297

Net ingestapt
De laatste weken komt er een krakend geluid uit de stuurinrichting van mijn citroen C4 Grand Picasso.
Bij de garage kunnen ze niet zonder verder onderzoek zeggen wat het is.
Mijn hoop is dat iemand anders dit eerder aan de hand heeft gehad en mij kan vertellen wat de oorzaak is.

Via bijgaande link is het geluid te horen.
Ik hoor het graag als jullie tips hebben.

Jeh filmpjes op geluid... Altijd een lastige.
Klinkt voor mij als simpelweg een stuurkap die tegen elkaar aan kraakt of de kappen van de stuurkolom. Het is ook meer rammelen dan kraken. Dat is iets wat bij elke auto vroeg of laat gebeurt door het verouderen van het kunststof en bijvoorbeeld lostrillen van schroefjes.
Soms helpt het om er een keer op te slaan, als dan het geluid even weg blijft weet je waar het door komt.

Of het is iets van speling maar gezien het eigenlijk met gewoon rechtuit rijden te horen is (ik zie nauwelijks stuurbewegingen) acht ik de kans groot dat het gewoon rammeltjes en kraakjes in het dashboard.de stuurkolom/het stuur zijn.

Zo als hier boven al gezegd is eigenlijk, maar voor mij klinkt het ook als rammelen/kraken van plastic in het filmpje.

Het gekke is dat het bij het wegrijden heel erg is maar als we een kwartier gereden hebben helemaal weg is. Ik heb de kunstof kap bij het stuur er al af gehaald, maar het geluid was er nog steeds.

Hmm lastig, weet je zeker dat het uit de stuurinrichting komt.
Zou misschien ook iets met de schokdempers/veren of stabilisatorstang te maken kunnen hebben.
Als de auto stil staat en je het stuur heen en weer draait hoor je het dan ook?

Terug
Bovenaan