Peter33 zei:
En waar moet ik verder op letten?
Roest bij de dorpels (net voor de achterwielkast)
Kabelboom wil nog wel eens kapot gaan bij de achterbank vlak bij de benzinepomp met kortsluiting tot gevolg en een zekering die eruit springt (tevens kans op defecte ECU).
Dun plaatwerk is zeer gevoelig voor parkeerschades
Slechte radio ontvangst door slechte rubber onder de antenne.
Hakkerig schakelen doen ze allemaal, staan ze om bekend. Is een kwestie van wennen, het hakkerige wordt veroorzaakt door het schakel patroon en niet zozeer de bak zelf. Als je weet waar je moet zijn dan kun je het hakkerige negeren tijdens het schakelen.
Slechte rubbers van de portieren (als hier nooit wat aan gedaan is kijk dan kritisch naar de metalen delen van de raamstijlen en de onderkant van het portier, let op roestvorming)
voorruit kan een scheur ontstaan (links of rechts onder, in de hoek) wanneer er bijv. drempels over het hood worden gezien.
Verder is het zo dat er zeer snel onderstuur optreedt. De auto zeer week is afgeveerd maar met zeer korte straffe dempers, slecht wegdek wordt nauwelijks weggefilterd. Wij hebben een 2001 0.8 Pure gehad. Brandstofverbruik in de zomer kwamen wij niet verder dan 1 op 14 en in de winter meestal 1 op 12. Inhaalacties moet je goed plannen en in de juiste versnelling. Als je de auto niet gewend bent dan denk je dat de motor bijna door het dashboard komt als je toeren maakt. En toeren zul je moeten maken als je geen last wil hebben van een kruipende snelheidsmeter. Bij ons model zat er geen toerenteller op, ervaring leert dat de 2e versnelling in de begrenzer schiet bij 60 en de 3e versnelling is zinvol om tot 105 km/u door te trekken voor maximaal tempo. Maar ook als je het zuinig aan wil doen dan vind ie 50 in z'n 4 oid niet prettig. De auto maakt veel kabeel op snelweg tempo waardoor je liever 110 gaat rijden op de teller, wat in de praktijk 102km/u GPS snelheid is. Verder zijn het wel betrouwbare auto'tjes. De ruimte is voor zo'n klasse zeer goed en als je weinig snelweg rijdt en op goed wegdek dan zul je merken dat de auto meer in z'n element is.