Vraag verlichting Volkswagen Polo Highline 2012

Marc 3878096

Net ingestapt
Goeiedag iedereen,

Ik heb sinds één maand een Volkswagen Polo Highline 2012 geïmporteerde auto uit Duitsland. Nou is het me opgevallen dat de dagrijverlichting en het dimlicht blijft branden als deze op 0 staat. De dashboard verlichting staat overigens wel uit. Op het moment dat ik de auto uitzet gaat de autoverlichting automatisch wel uit.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn verlichting uit komt te staan als ik deze ook op het standje 0 heb staan?

Groetjes,
Marc

Dagrij-licht en dimlicht kunnen ( en mogen) nooit tegelijkertijd branden. Indien dat hier wel het geval is ,is er sprake van een storing. Normaliter zal het dagrij-licht dimmen tot het niveau van parkeer verlichting, zodra dim- en/of mistlicht vóór wordt ingeschakeld.
Overigens, dagrij-licht kan tijdens het rijden NIET worden uitgeschakeld. Dus ook met de schakelaar in stand 0, zal de dagrij-verlichting altijd branden, bij ingeschakeld contact en/of draaiende motor.

Ik denk dat iemand met Vagcom wat in de instellingen heeft zitten rommelen. Gewoon even checken wie er met Vagcom/VCDS overweg kan en die het laten checken.

Werkt dit?

Dagrijverlichting deactiveren bij wagens met start-stopsysteem
› Het contact uitschakelen.
› De knipperlichthendel naar het stuurwiel trekken en tegelijkertijd omlaagdrukken en in deze stand vasthouden.
› Het contact inschakelen - wachten tot het linker knipperlicht 4x knippert.
› Het contact uitschakelen - er klinkt een akoestisch signaal dat de deactivering van de dagrijverlichting bevestigt. › De knipperlichthendel loslaten.

Komt uit het instructieboekje van een Fabia maar weet nog dat dat destijds werkte in mijn Ibiza (ook van 2012) dus wellicht werkt het ook bij een Polo. Inschakelen is de knipperlichthendel omhoog ipv omlaag. Als je auto geen start-stop heeft, is er nog een andere methode. Zie het boekje van een 2012 Fabia, kun je downloaden via de Skoda website.

Edit: lees nu dat dimlicht + dagrijverlichting tegelijkertijd brandt, dus dan lijkt het inderdaad VAG-com gepruts.

Terug
Bovenaan