Voorruitverwarming inbouwen?

A

Anoniem

Guest
Ik overweeg de aanschaf van een Focus Ecoboost, liefst met voorruitverwarming. Die optie is alleen niet standaard dus mogelijk wordt het een versie zonder. Weet iemand of het mogelijk is alsnog een voorruit mét verwarming te plaatsen?

De aansluitingen ( stroomtoevoer ) zit er dan ook niet op lijkt me.
Nee dus.

Neem aan dat de ford je dit ook heeft meegedeeld , of het wel of niet kan, dan wel af geleverd vanaf fabriek, anders moet er natuurlijk een heel nieuw voorruit in, omdat daar het systeem in zit, à 600,- euro, ex montage en aansluiten. En wat er dan nog bij komt, de duurdere versies hebben, waarschijnlijk ook een zwaardere dynamo, en accu,

Ik zou dan gewoon voor een standkachel gaan. Schone voorruit en een lekker warm interieur. Ook hoef je nooit meer te krabben.

Ik denk dat het goedkoper is dan je nieuwe auto aan te passen op een verwarmde voorruit.

beremans zei:
Neem aan dat de ford je dit ook heeft meegedeeld , of het wel of niet kan, dan wel af geleverd vanaf fabriek, anders moet er natuurlijk een heel nieuw voorruit in, omdat daar het systeem in zit, à 600,- euro, ex montage en aansluiten. En wat er dan nog bij komt, de duurdere versies hebben, waarschijnlijk ook een zwaardere dynamo, en accu,
Je vergeet de aansluitingen.
Je kan niet zomaar een voorruit met voorruit verwarming erin plaatsen, die heeft natuurlijk wel stroom nodig heh?

zou het alleen van fabriek laten instaleren.

anders krijg je een probleem bij:

A. een nieuwe voorruit, want de focus had het niet standaard duss moeten ze een special ruit maken er voor.

B. brand gevaar wegens een warmte bron dat niet origneel op de focus is(jaguar past iets toe op de dashbord dat die niet verbrand aan de ruit kante)

C. extra onkosten. en de garage kan het niet repareren omdat ze het niet kennen.

A. een nieuwe voorruit, want de focus had het niet standaard duss moeten ze een special ruit maken er voor.

B. brand gevaar wegens een warmte bron dat niet origneel op de focus is(jaguar past iets toe op de dashbord dat die niet verbrand aan de ruit kante)

C. extra onkosten. en de garage kan het niet repareren omdat ze het niet kennen.

Dat zijn de minst zinnige argumenten die ik hier heb gelezen...

Bijna iedere Ford, van Ka tot Transit, is en was leverbaar met voorruitverwarming. Vaak zelfs standaard, je ziet het in elk geval heel vaak. Ik ga er dus van uit dat een groot deel van de Focussen het gewoon heeft. Bij vervanging zou je dan dus gewoon de ruit met verwarming moeten bestellen, niks geks aan.

Maar om het in te bouwen in een auto die het niet heeft? Zo'n ruitje is al niet goedkoop en met de kosten van het installeren van de juiste bedrading erbij zit je, zoals al eerder gezegd wordt, al aardig in de buurt van de prijs van een standkachel. En da's nog een tandje fijner dan een verwarmde voorruit.

J207 zei:
Ik overweeg de aanschaf van een Focus Ecoboost, liefst met voorruitverwarming. Die optie is alleen niet standaard dus mogelijk wordt het een versie zonder. Weet iemand of het mogelijk is alsnog een voorruit mét verwarming te plaatsen?

Hoeveel duurder is de versie waarbij het wel standaard of als optie leverbaar is?

Harm78 zei:
Maar om het in te bouwen in een auto die het niet heeft? Zo'n ruitje is al niet goedkoop en met de kosten van het installeren van de juiste bedrading erbij zit je, zoals al eerder gezegd wordt, al aardig in de buurt van de prijs van een standkachel.

Het is een Ford, dus je hebt 50% kans dat de bedrading al wel aanwezig is. Maar daar kom je helaas pas laat achter.

Het valt allemaal erg mee. Mijn eerste Ford Scorpio 2.9 Ghia Hatchback had geen verwarmde voorruit.
Na een ruitbreuk is er probleemloos een voorruit ingezet met de beroemde minuscule verwarmingsdraadjes
en het geheel keurig aangesloten op de bestaande elektrische installatie. Alles werkte meteen perfect.
De dealer was de toenmalige Ford-garage Geerling & Winkelaar in Hoorn.

Ik zou zeker ook voor een standkachel kiezen, dat is echt enorme luxe, die voorruit is meer een handigheidje of hulpje bij bevroren ruit.

J207 zei:

Ja, dat is ongetwijfeld mogelijk. Maar je moet uiteraard de voorruit vervangen en, afhankelijk van de kabelboom, draden trekken + zekering aansluiten.

Ik zou voor dat geld een standkachel laten monteren, alhoewel ik uit eigen ervaring weet dat voorruitverwarming briljant is...... :)

het knopje van de voorruitverwarming is 90% van het jaar nutteloos maar als je het kan gebruiken ben je blij dat de auto het heeft :)
Het werkt overigens niet alleen perfect voor het ontdooien van de ruit maar het helpt ook mee om de ruit enorm snel te ontwasemen in de vochtige jaargetijden.

als je daar veel waarde aan hecht, dan gewoon kijken voor een auto mét. Staan genoeg focussen te koop! (y) Heb ik met open dak, dat kun je ook gewoon beter af fabriek hebben. Ik vind het belangrijk, dus dan gewoon maar zoeken waar dat al bij in zit.

Naderhand zon vooruit inbouwen zou ik niet doen, als het überhaupt al zou kunnen. dan liever naderhand een webasto standkachel.

Als je je vooruit ontdooit (in combinatie met Airco), op welke temperatuur draai je de temperatuur dan? Bij mijn auto kan dit tot hooguit 28 Celsius, maar misschien is het beter de auto wat langer le laten ontdooien op bv 25 of 22 graden?

Carkiller zei:
Airco werkt niet als het vriest en zo hoog mogelijk...

Als ik mijn voorruitverwarming aan wil doen moet ik eerst de airco aangooien, anders gaat de verwarming niet aan, dat bedoel ik. Maar bedankt voor je antwoord, 28 graden C dus :).

Terug
Bovenaan