Voordelige verzekering of toch een misstap?

Aron Dijkstra

Net ingestapt
Beste Leden,

Morgen ga ik mijn nieuwe (tweedehandse) auto halen. een Skoda Octavia. Nu moet deze nog wel verzekerd worden.
Ik heb even rond gekeken en heb een aantal offertes opgevraagd.
Op dit moment ben ik verzekerd via Centraal beheer achmea.
Ik zoek voor deze auto (1 jaar oud) een All-risk verzekering met inzittende en een hele hoop KM's.

Bij centraal beheer betaal je 83 euro.
Bij een tussen persoon 77 euro.
en bij Volkswagen maar 65 euro.

Voordeel is dat centraal beheer gratis Noclaim garantie erbij doet (heb 15jaren schade vrij)
De tussen persoon is lekker in de buurt en goedkoper....
En de volkswagen garantie is erg goedkoop..... En nu vraag ik mij af.. .is goedkoop duurkoop in deze? Wat vinden jullie een goede verzekeringspartij?

Groetjes,

Aron

Zou mij geen zorgen maken, kan nog goedkoper. Ik betaal voor mijn A5 cabrio € 51 per maand (all risk, vrije kilometers, 3 jaar nieuwwaardegarantie en 12 schadevrije jaren = 75% korting), incl. inzittenden en BTW. Wel onderdeel van een bedrijfspakket met 7,5% korting en bij schade/etc. ook vergoeding van BTW (het is een privé-auto).

Heb het toevallig net opgezocht vanwege een discussie op een ander forum.

ABN AMRO, cataloguswaarde € 87.000. Is trouwens wel een aantal jaren geleden stevig over onderhandeld.

Goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. Het gaat om de dekking. De naam van de verzekering zegt in deze niets. Meestal wordt de verzekering bij een derde ingekocht. Ik neem altijd de goedkoopste. Ik betaal voor mijn Kia Niro bij de ANWB ruim 38 euro. Dan houden ze wel je rijgedrag in de gaten. Dat vind ik geen probleem.

Iemand met een nieuwe Audi A5 van €115.000 kwam bij Audi Car Insurance op 99 per maand incl. inzittenden en 3 jaar nieuwwaarde. Was ook goedkoper dan bij de ANWB (en geen andere goedkopere gevonden). Neem aan dat de Audi- en VW-verzekeringen dezelfde zijn (PON?).

Ik ook bij ABN AMRO, all risks, met 30 jaar schadevrij rijden (dat telt door behoorlijk mee) 25 EUR per maand voor een auto van EUR 22.000 incl inzittenden verzekering.

Wat een Geld! Even voor het idee: met 8 schadevrije jaren betaal ik voor mijn 4C (cataloguswaarde €79.000), 52 euro per maand all risk (zonder no claim beschermer trouwens) bij Interpolis.

Dit overigens met een 3 jaar durende aankoopprijs dekking. Daarbij nog Europese pechdekking.

Zou bij die VW verzekering even heel goed de kleine lettertjes checken. Was hier laatst iemand op het forum met een verzekering via Honda. Die had schade en was soort van "verplicht " een Honda terug te kopen. Werd in ieder geval gestraft indien niet of contant uit liet keren. Geen idee of meer merken dat zo doen maar zo ben je in de toekomst min of meer veroordeeld tot perse dat merk indien er iets gebeurd.

Hey Total Loss,

Je hebt daar gelijk in. Je krijgt de nieuwwaarde als je maar een nieuwe VW koopt. Dat is inderdaad wel een nadeel. maar de prijs is wel goed.
Ook al moet ik eerlijk aangeven dat er goedkopere zijn en tot nu toe zitten ze allemaal bij de ABN.

zou ook gewoon even bij een prijsvergelijker checken; independer ofzo. Soms handig om meerdere te proberen.

Voor de rest in het kwestie van lezen wat je krijgt.

Ben benieuwd hoelang de verzekeringspremies nog zo laag blijven, de Nederlandse Bank maakt zich in ieder geval buitengewoon ongerust.

RaceChinees zei:
zou ook gewoon even bij een prijsvergelijker checken; independer ofzo. Soms handig om meerdere te proberen.
....

Independer vind ik in ieder geval bij de woonverzekeringen een ramp. Ze worden je 'tussenpersoon' maar werken dan via een heel onpersoonlijke callcenter. Mijn simpele claim duurt nu al een half jaar en de verzekeraar heeft stukken gestuurd naar Independer die zij dan niet doorsturen, als ik dan vraag waar informatie blijft moet de verzekeraar Independer eraan herinneren dat ze die informatie al lang hebben en dan gebeurt er weer niks. Hopeloos...

Verzekeringstechnisch: no-claimbeschermer is leuk, maar je zit daarna wel behoorlijk vast aan die partij (als je claimt).

Ik zou lekker shoppen en zie de verzekering als een noodmaatregel, heel leuk als je straks een klasse hoger te leen krijgt bij schade maar de kans is groter dat je jaren geen schade hebt en je kan altijd nog wat bijbetalen voor een betere leenauto of rondshoppen voor een betere deal (qua schadeherstel).

V0RQ zei:
RaceChinees zei:
....

Independer vind ik in ieder geval bij de woonverzekeringen een ramp. Ze worden je 'tussenpersoon' maar werken dan via een heel onpersoonlijke callcenter. Mijn simpele claim duurt nu al een half jaar en de verzekeraar heeft stukken gestuurd naar Independer die zij dan niet doorsturen, als ik dan vraag waar informatie blijft moet de verzekeraar Independer eraan herinneren dat ze die informatie al lang hebben en dan gebeurt er weer niks. Hopeloos...

Verzekeringstechnisch: no-claimbeschermer is leuk, maar je zit daarna wel behoorlijk vast aan die partij (als je claimt).

Ik zou lekker shoppen en zie de verzekering als een noodmaatregel, heel leuk als je straks een klasse hoger te leen krijgt bij schade maar de kans is groter dat je jaren geen schade hebt en je kan altijd nog wat bijbetalen voor een betere leenauto of rondshoppen voor een betere deal (qua schadeherstel).

Bij de autoverzekering had ik ze via de independer website afgesloten, maar voor de rest alleen maar direct contact gehad met de verzekeraar gehad. met nieuwjaar opgeblazen achterruit is zonder enige probleem opgelost en met een telefoontje heb ik 2 extra 'fictieve' schade vrije jaren er bij gekregen. Wat ik vooral irritant vind is dat je niet gelijk kan vergelijken autoverzekering inclusief rechtsbijstand en inzittende/ongevals verzekering.

Ga eens met een tussenpersoon aan tafel zitten en laat je gehele verzekeringspakket eens doorlichten.
Mijn ervaring is dat je met een totaalpakket netto vaak goedkoper uit bent dankzij een pakketkorting als wat je met een hoop zogenaamde goedkope losse verzekeringen bereikt.

Inderdaad ben je vaak goedkoper uit als je alle verzekeringen bij hetzelfde adres onderbrengt in verband met de pakketkorting.
Deze korting telt dan ook weer mee voor al je andere verzekeringen, dus dat moet je zeker meenemen in je keus.
Bovendien is het makkelijk, alles bij een adres.
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van een tussenpersoon, die sturen je toch vaak naar de verzekering waar zij zelf het meest aan verdienen.
Tegenwoordig heb je zulke mensen helemaal niet nodig, alles kan toch via internet.
Heb al meer als 20 jaar geen tussenpersoon meer.

Voor enkele verzekeringen die ik via internet heb afgesloten blijkt er dan toch nog een tussenpersoon te zijn. Op zich niet erg, want mijn ervaringen daarmee zijn goed.
Voor verzekeringen afgesloten bij United Consumers zijn zij de tussenpersoon en mijn ervaringen daarmee zijn zeer goed.

Terug
Bovenaan