Voor de liefhebbers van de Volkswagen Passat b1 / Audi 80 b1

28rz2hk.jpg
[/img]

Hoop dat hij het nu doet Jay

Barri zei:
Hij doet het! Een bruine facelifter. Leuk! Past gele platen niet beter bij het bouwjaar?

Lichtblauw met grote letters zou ook nog kunnen voor '77 (als het echt origineel moet ogen), maar daar is niet meer aan te komen.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-passat-variant-1-3-n-benzine-geel-f8242873-0a69-7111-e053-e250040a4ee0?cldtidx=20

640x480.jpg

Oooh wat een leuk ding! Heel gaaf! Wel snel weer gele platen erop :)
Jammer dat ik geen goede plek heb om 'm droog te zetten (alleen een krap hoekje waar ie zou kunnen overwinteren).

Ik ben een paar weken geleden door iemand via een PB benaderd die interesse voor de auto heeft. Er is inmiddels contact tussen verkoper en (potentiële) koper. Die persoon reageerde overigens op de foto's die ik destijds hier gepost heb.

Phoenixrood74 zei:
Ik ben een paar weken geleden door iemand via een PB benaderd die interesse voor de auto heeft. Er is inmiddels contact tussen verkoper en (potentiële) koper. Die persoon reageerde overigens op de foto's die ik destijds hier gepost heb.

Die gaat vast goed terecht komen dan. De belangrijkste zaken zijn up-to-date lees ik. De koper heeft de keus om m te rijden als een daily of droog te zetten en mooier te maken voor de hobby.

Hallo mannen
Heb de motor met subframe er onder weg gehaald.
Geheel schoon gespoten met stoom cleaner .
De versnelling bak er af gehaald .
Heb uit jullie antwoorden begrepen dat er niet veel passat`s zijn met kunt stofbumpers .
De motor hangt in middels in restauratie fixuur nu op zoek naar het probleem waarom er geen olie druk is.
Het schakel meganisme is ook zwaar beschadigd moeilijk nieuw te koop of zijn er tips waar ik het kan kopen.
Gr John

Kijk nou ArieVectra!! de topicstarter over de passat enzo, tijd niet gezien hier.(y)

Leuke 80 trouwens al is ie wel aan de prijs vind ik.

Mijn Rode Passat heeft een 1600 motor met een 1B3 Pierburg carburateur. Loopt allemaal best mooi maar de koude start is hopeloos.
Ooit heeft Niels (waar is hij gebleven?) zijn Solex 35 PDSIT vervangen voor een Webcon met hand choke.
Dit bracht mij op het idee om ook een Webcon te bestellen. Ik heb een 2-traps carburateur besteld die de Pierburg 2B2/5 vervangt. Daar heb ik nog een spruitstuk en luchtfilter voor liggen.
Eén dezer dagen ga ik de boel monteren. Hopen dat ik niet voor verrassingen kom te staan.

1zx2s1l.jpg

2lvb67a.jpg

Dat is een mooie upgrade. Is deze met handchoke? Krijg je hierdoor ook meer vermogen?

Tja, hoe zou het met de restauratie van Niels z'n rode Audi 80 zijn? Tijd niets meer van Niels vernomen inderdaad...

Ja, deze heeft handchoke. Ik weet niet of hij meer vermogen geeft dan een 2B2 maar ik heb nu een 1B3 dus in principe 10pk erbij.

Wil ook ooit eens mijn pierburgje vervangen voor een weber, is volgens mij ook het enige merk dat een carb. leverd voor mijn 1.6je (audi80b2:()

Idd niels, waar is die gebleven, hij had een blauwe 80 en een oranje LS met ronde koplampen, terug scrollend was hij er druk mee bezig.
Ben zelf ook ooit eigenaar geweest van deze oranje die hij nu heeft.

Hoi luitjes
Heb inmiddels d motor met subframe gedemonteerd .
Veel onderdelen gestraald en gespoten.
Maar het probleem was de oliedruk.
Ontsteking er uit gehaald met dopje 13 op accu boormachine op de as van oliepomp en test gedaan geen olie boven bij nokkenas.
pomp getest na demontage cilinderkop nog geen olie door kanaal in het blok naar cilinderkop en ja daar zat de verstopping.
Heb motor geheel uit elkaar gehaald en voor de zekerheid krukas er uit gehaald deze lagers zagen er goed uit dus terug geplaatst.
Cilinderkop was er toch af dus laten testen nieuwe geleiders er in en rubbers dus weer tip top.
Set pakkingen voor gehele motor besteld niet duur ben andere prijzen gewend.
In middels weer aan het op bouwen.
De tip dat Audi 80 onderdelen ook passen nog bedankt heb zo veel kunnen vinden.
Rush dat ziet er goed uit man zoon carburateur zijn deze zo nieuw te koop zal eens zoeken.
zal nog een paar foto`s plaatsen maar google is aan het vechten met tinypic
Gr John

Probeer eens met je muis te gaan staan op het ? en klik met je rechtermuisknop.
- Dan klikken op 'Afbeelding openen in nieuw venster"
- Nu opent de site van Tinypic zich en staan er links bijna onderaan een aantal gele balkjes.
- Kopieer de link uit het tweede balkje, ga terug naar het AW-forum en klik op
img.gif
en plak de link.

Rest wijst zich vanzelf.

De installatie van de Webcon is uitgelopen op een teleurstelling. Eigenlijk werkte niks. De choke kabel liep steeds terug. Ik heb zo'n beetje alle toerentallen voorbij horen gaan. Als de motor dan toch warmer werd was stationair afstellen onmogelijk.
Dus heb ik besloten dat kreng er maar weer uit te halen.
Ik had nog nooit de Pierburg uit elkaar gehaald dus dat nu maar gedaan. De as die bedient word door het choke element stond nagenoeg vast. Ik heb het boeltje in de ultrasoon reiniger gestopt en na een half uurtje was het weer spik en span.
Nu werkt ook de choke weer en loopt de auto als een zonnetje.
Op de foto de Pierburg.

287f6th.jpg

Een splinternieuwe carb die niet fatsoenlijk af te stellen is, dat is wel erg frustrerend...
Pierburg: ze hebben geen goeie naam, maar ook ik heb 2 jaar terug een 2E3 van een 85'er Polo 2 laten dobberen in een bibberbadje, revisiesetje erop en alles functioneerde weer zoals 't moet (die carb incl. bijbehorende 1.3 motor leeft nu voort in een 76'er Polo 1).

Volgens mij gaat t niet zo goed met Nico. Kortsluiting bovenin? Zo'n auto doe je toch niet weg? Jammer dat ik de ruimte en de centen niet heb :(

@Klassieker: ik heb in de plaats van de Ro 80 een prachtige origineel Nederlandse Monza gekocht en de Passat zal ongetwijfeld ook een waardige vervanger krijgen. Geen zorgen dus.
@Barri: het gaat prima met me. Vanwaar deze respectloze reactie?

Is niet respectloos Nico, het is meer de verwoording van een extreme verbazing. Dé Passat B1 man die m verkoopt! Eén van de mooiste B1's die er in Nederland is. Excuses als het anders overkomt.
Ben wel benieuwd wat er voor in de plaats komt! Iets moderners, of dat niet? Want dat zou ik wel begrijpen : zo vind ik de Kever een heerlijke auto, maar deze zomer bedacht ik me wel dat ik er echt niet graag meer mee de snelweg op ga. Met zoiets als de Monza ga je veel liever een langere rit aan lijkt me.

Barri zei:
Is niet respectloos Nico, het is meer de verwoording van een extreme verbazing. Dé Passat B1 man die m verkoopt! Eén van de mooiste B1's die er in Nederland is. Excuses als het anders overkomt.
Ben wel benieuwd wat er voor in de plaats komt! Iets moderners, of dat niet? Want dat zou ik wel begrijpen : zo vind ik de Kever een heerlijke auto, maar deze zomer bedacht ik me wel dat ik er echt niet graag meer mee de snelweg op ga. Met zoiets als de Monza ga je veel liever een langere rit aan lijkt me.
Ok Barri, in dat geval begrijp ik je, zand erover dus! Ik zag het ook niet aankomen. Maar ik heb dit jaar nog nauwelijks met de Passat gereden, merk dat ik altijd de Monza pak en dat ik niet meer geniet als ik wél met de Passat rijd. Toen dit eenmaal tot me was doorgedrongen heb ik vrij resoluut de beslissing genomen om afscheid van hem te nemen.
En wat de opvolger wordt (ook @Audi80Coupé)? Dat weet ik nog niet. Het hangt helemaal van de opbrengst af, hoe lang het duurt voordat er een koper is en wat er op dat moment voor mij bereikbaar is. Ik heb een grote verlanglijst, dus het kan alle kanten op gaan.

Ondertussen staat de Passat van Nico te koop voor een aardig bedrag bij de firma uit het plaatje hierboven.

Voor dat geld krijgt de volgende eigenaar een prachtig gerestaureerde auto uit de begin jaren '70. Een ware tijdscapsule die een volgende liefhebber verdient. Ik heb de wagen in Boxtel in werkelijkheid gezien bij het Youngtimer evenement aldaar, schitterende staat.

Ik snap Nico best wel, als auto liefhebber wil je ook wel eens weer wat anders, en een Monza is niet zo maar wat. (is het de monza die ooit bij Marco Hof te koopstond?)
Dus Nico(y) duim omhoog, een wagenpark wat jij hebt/gehad is niet voor iedereen weggelegd.
Goedekeus ook om hem bij Terpstra aan te bieden.

@Stif: ik heb mijn Monza in Zuid-Limburg gekocht van een particulier. Hij heeft een handbak, degene die bij Marco Hof stond was volgens mij een automaat.

'Mijn' Passat is afgelopen zaterdag al verkocht. Niet aan een bekende in ons wereldje, maar aan iemand die ooit als eerste auto een phoenixrode uit 1974 heeft gehad en er dolblij mee is. Hij is gelukkig dus goed terechtgekomen.

a>
Hoi
super snel verkocht deze mooie bolide.
vordering motor gaat ook goed.
a>

a>

Schakel mechanisme ook weer super voor elkaar nog bedankt voor de tip waar ik onderdelen kon vinden.
a>

tot later John

Nou nou John je bent erg goed bezig. Zo krijgt de auto van Bé weer een heel nieuw leven. Geweldig(y)(y)(y)

Ziet er goed uit John, wordt weer een mooie frisse motor!

Phoenixrood74 zei:
En wat de opvolger wordt (ook @Audi80Coupé)? Dat weet ik nog niet. Het hangt helemaal van de opbrengst af, hoe lang het duurt voordat er een koper is en wat er op dat moment voor mij bereikbaar is. Ik heb een grote verlanglijst, dus het kan alle kanten op gaan.

Gefeliciteerd met de verkoop Nico! Nu de vraagstukken beantwoord zijn ben ik wel erg benieuwd naar wat je nieuwe aanwinst gaat worden!

Audi80Coupé zei:
Phoenixrood74 zei:

Gefeliciteerd met de verkoop Nico! Nu de vraagstukken beantwoord zijn ben ik wel erg benieuwd naar wat je nieuwe aanwinst gaat worden!
Bedankt! Ik til de opvolging even over de winter heen.:p

Dat ziet er wel triest uit, die is veel te ver heen. Staal van deze generatie 80's is echt slecht van kwaliteit.

D Elzinga zei:
Was deze al bekend? Oogt helaas al behoorlijk verloren, hij heeft ook niet heel lang in Nederland rondgereden...

Kenteken uit 2003, dat is bijna 16 jaar. Bijna twee keer zo lang als een 80 van deze generatie vaak normaal meeging...

Terug
Bovenaan