Volvo XC40 / EX40

Live @ Autosalon van Brussel:

volvo-xc40-autosalon-brussel-2018-04.jpg


volvo-xc40-autosalon-brussel-2018-01.jpg


volvo-xc40-autosalon-brussel-2018-02.jpg


volvo-xc40-autosalon-brussel-2018-05.jpg


volvo-xc40-autosalon-brussel-2018-03.jpg


Meer foto's: https://www.autofans.be/nieuws/autosalons/38663-made-belgium-volvo-xc40-autosalon-brussel-2018
 
Het zicht schuin naar achteren lijkt me niet zo best. Die grote roosters naast de display vind ik ook minder geslaagd. Maar ja, dat is smaak zullen we maar zeggen.
 
Volvo XC40 vs. Audi Q3 & BMW X1:

dsc_5009.jpg


dsc_5028.jpg


1. Volvo XC40
2. BMW X1
3. Audi Q3

Complete vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/volvo/xc40/102429/volvo-xc40-vs-audi-q3-vs-bmw-x1
 
Heb er afgelopen zaterdag voor het eerst ingezeten. Het kan me alles niet bekoren, ondanks dat ik reeds sinds 2008 Volvo rijdt. Wordt in elk geval niet mijn volgende auto en mijn laatste hoop is dat Volvo met de V40 III een echte "knaller" in petto heeft.
 
Ik heb 'm afgelopen week voor het eerst zien rijden. Ik vind het ook een gemiste kans, hij ziet er gewoon niet OK uit. En is ook nog behoorlijk aan de prijs. Ben benieuwd of het een succes wordt...
 
Vind persoonlijk de achterzijde verschrikkelijk, uit alles blijkt dat Volvo haastwerk van de xc40 heeft gemaakt. Prijzen zijn ook absurd, liggen tegen die van de xc60 aan met wat extra's. Voorzijde vind ik dan juist weer erg stoer en fraai.
 
dca492 zei:
Vind persoonlijk de achterzijde verschrikkelijk, uit alles blijkt dat Volvo haastwerk van de xc40 heeft gemaakt. Prijzen zijn ook absurd, liggen tegen die van de xc60 aan met wat extra's. Voorzijde vind ik dan juist weer erg stoer en fraai.

Dat is echt onzin. Voor dezelfde prijs heb je meer opties op de XC40 dan je kunt aankruisen op de V60.
 
Nico GTR zei:
dca492 zei:
Vind persoonlijk de achterzijde verschrikkelijk, uit alles blijkt dat Volvo haastwerk van de xc40 heeft gemaakt. Prijzen zijn ook absurd, liggen tegen die van de xc60 aan met wat extra's. Voorzijde vind ik dan juist weer erg stoer en fraai.

Dat is echt onzin. Voor dezelfde prijs heb je meer opties op de XC40 dan je kunt aankruisen op de V60.

Helemaal geen onzin. Een V60 T5 Momentum is goedkoper dan een XC40 T4 Momentum en dan heeft de V60 meer vermogen en betere uitrusting.
 
Springbok zei:
Nico GTR zei:
dca492 zei:
Vind persoonlijk de achterzijde verschrikkelijk, uit alles blijkt dat Volvo haastwerk van de xc40 heeft gemaakt. Prijzen zijn ook absurd, liggen tegen die van de xc60 aan met wat extra's. Voorzijde vind ik dan juist weer erg stoer en fraai.

Dat is echt onzin. Voor dezelfde prijs heb je meer opties op de XC40 dan je kunt aankruisen op de V60.

Helemaal geen onzin. Een V60 T5 Momentum is goedkoper dan een XC40 T4 Momentum en dan heeft de V60 meer vermogen en betere uitrusting.

Ik reken vanuit de diesel dus dat maakt het dan halve onzin.
 
dca492 zei:
Vind persoonlijk de achterzijde verschrikkelijk, uit alles blijkt dat Volvo haastwerk van de xc40 heeft gemaakt.
Helemaal niet het geval. De achterzijde is een duidelijke evolutie van de die van de V40, enkel wat strakker, geometrischer.
En hij past qua detaillering perfect in de huidige modellenlijn.
Ik zie geen enkel detail waaraan niet de nodige zorg is besteed. Een voorbeeldje: de beëindiging van de lampencluster in de flank vertrekt vanuit de bovenzijde van de bumper en ligt perfect in het verlengde van de 'Hofmeisterknik' in het achterportier.
Dat het resultaat je niet bevalt, is zoals je schrijft, persoonlijk. Maar wat dat met haastwerk te maken heeft, zie ik totaal niet.
 
De productie van de XC40 Recharge Pure Electric is van start gegaan:

18927_1.jpg


Volvo is gestart met de productie van de volledig elektrische XC40 Recharge. De vraag naar deze Volvo is groot; alle exemplaren die in 2020 van de productielijn rollen, zijn al verkocht. De eerste volledig elektrische XC40 Recharge wordt in de loop van oktober 2020 afgeleverd. Ook de productie voor Nederland is al gestart. Volvo Nederland verwacht dit jaar via het dealernetwerk ruim 2000 exemplaren af te leveren.

De Volvo XC40 Recharge Pure Electric is de eerste van een serie volledig elektrische modellen die Volvo op de markt gaat brengen. De productiestart is een belangrijke stap richting Volvo's doelstelling voor het jaar 2025 om de gemiddelde CO2-voetafdruk van zijn auto's met 40 procent te reduceren. Volvo verwacht dat eveneens in 2025 de ene helft van zijn wereldwijde verkopen bestaat uit volledig elektrische auto's en de andere helft uit hybridemodellen.

De productiestart van de elektrische Volvo XC40 Recharge volgt op een gedegen voorbereidingsperiode, waarin de Volvo-fabriek in Gent, België, een aantal preproductiemodellen heeft gebouwd. Dit is een standaardprocedure voor elk nieuw model van Volvo en heeft als doel om zowel het productieproces als de kwaliteit van de auto's te optimaliseren voordat de levering aan klanten begint. Alle betrokken productiemedewerkers zijn uitgebreid getraind in het veilig produceren van elektrische auto's.

Als volledig elektrische variant van de succesvolle XC40 is ook de XC40 Recharge Pure Electric gebaseerd op het geavanceerde CMA-platform (Compact Modular Platform), dat Volvo in samenwerking met de Zhejiang Geely Holding Group heeft ontwikkeld. De vierwielaangedreven XC40 heeft een theoretische actieradius van 418 kilometer (WLTP) op een volle accu. Het vermogen bedraagt 300 kW (408 pk). Met een snellader is de accu in ongeveer veertig minuten op te laden tot 80 procent van zijn capaciteit.

Het nieuwe infotainmentsysteem (Android) van de Volvo XC40 Recharge Pure Electric belooft personalisatiemogelijkheden, een intuïtievere bediening en is voorzien van geïntegreerde Google-technologie en -diensten zoals Google Assistant, Google Maps en Google Play Store. Updates van de software en het bedieningssysteem vinden 'over the air' plaats.

Op basis van de veiligheidsvoorzieningen in de XC40 hebben Volvo's veiligheidsingenieurs de structuur van de voorzijde van de auto volledig opnieuw ontwikkeld en versterkt om de afwezigheid van de motor te compenseren en toch volledig te voldoen aan de veiligheidseisen van Volvo om inzittenden net zo goed te beschermen als in de andere modellen van het merk. Het accupakket is beschermd met een in de carrosseriestructuur geïntegreerde veiligheidskooi. De plaatsing van het accupakket in de vloer brengt bovendien het zwaartepunt van de auto omlaag, wat de stabiliteit vergroot.

De benadering van het interieur van de Volvo XC40 Recharge Pure Electric biedt alle inzittenden uitgebreide bergruimte. Bijvoorbeeld in de portieren, onder de zitplaatsen en in de bagageruimte. En omdat de auto niet van een verbrandingsmotor is voorzien, is er bagageruimte onder de 'motorkap'.

Vreemd genoeg was er nog nooit iets gepost over de elektrische XC40 hier op het forum. Nog wat plaatjes dan:

ufdyfaebbxoq_800.jpg


4d1y5jcb8q8j_800.jpg


15zy63cb5xnv_800.jpg


l7jyeyvb7pn4_800.jpg


8nhyhrlb1z5e_800.jpg


De vanafprijs is € 59.900,-.
 
Ik dacht dat ie al leverbaar was :D Verbaasde me er al overdag dat zo'n XC40 élke dag aan de laadpaal stond :D
 
Zal wel de plug-in zijn dan

Rijgedrag van de elektrische XC40 is niet meer dan "redelijk" volgens AW. Zeer hoog gewicht, de Tesla Y lijkt de betere keus.
 
De Audi E-Tron is er vanaf € 62.705, geen wonder dat die goed scoort: een klasse groter voor hetzelfde geld, rijdt waarschijnlijk lekkerder en heeft een mooier interieur. Neem aan dat die in de lease ook aantrekkelijke tarieven heeft.
 
Zo'n e-Tron 50 lijkt dan best goedkoop in vergelijking met de XC40. De uitrusting zal uiteraard niet op het zelfde niveau liggen. Het grootste nadeel is de actieradius: WLTP 300km en dat is in de praktijk echt maximaal 250 km. Lijkt mij dan toch een no-go.
 
@MBW: waar lees jij een WLTP actieradius van 300 km? Die ligt voor zowel de Audi als de Volvo boven de 400 km.
 
MBdoubleyou zei:
Zo'n e-Tron 50 lijkt dan best goedkoop in vergelijking met de XC40. De uitrusting zal uiteraard niet op het zelfde niveau liggen. Het grootste nadeel is de actieradius: WLTP 300km en dat is in de praktijk echt maximaal 250 km. Lijkt mij dan toch een no-go.

iDS zei:
@MBW: waar lees jij een WLTP actieradius van 300 km? Die ligt voor zowel de Audi als de Volvo boven de 400 km.

WLTP van de E-Tron 50 is 339 km, maar dan is de XC40 P8 (425 km) inderdaad nogal wat bruikbaarder. Nog wat duurder (€ 65.990) is de Jaguar I-Pace, maar dan krijg je ook een fraaie actieradius (470 km). De Model Y is vast in een aantal opzichten superieur, maar het is wel jammer dat die er nogal afzichtelijk uitziet.
 
Over iets minder dan 5 uur wordt een nieuw EV model van Volvo onthuld. Waarschijnlijk een 'coupe' versie van de XC40: https://www.motor1.com/news/491507/2022-volvo-c40-livestream/
 
Nu officieel de facelift:

odwyvwqbgc9r.jpg


v1yyuq9bk89g.jpg


8kgypcabtb64.jpg

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/officieel-volvo-xc40-facelift/

Beetje armoedig dat ze niks konden bedenken voor de achterlichten.
 
Vandaag een proefrit mee gedaan. Heerlijke drive, maar het interieur en dat infotainment systeem is zo slecht als zijn kan. Veel te simpel, amper opties en een supertraag infotainment systeem.

Absoluut een gemiste kans.
 
  • Leuk
Waarderingen: MenC
1BJK903 zei:
Vandaag een proefrit mee gedaan. Heerlijke drive, maar het interieur en dat infotainment systeem is zo slecht als zijn kan. Veel te simpel, amper opties en een supertraag infotainment systeem.

Absoluut een gemiste kans.

Dat is toch Google/Android Auto of hoe dat ook mag heten? Normaal geprezen om zijn functionaliteit en gebruiksgemak.
 
FrankLR zei:
1BJK903 zei:
Vandaag een proefrit mee gedaan. Heerlijke drive, maar het interieur en dat infotainment systeem is zo slecht als zijn kan. Veel te simpel, amper opties en een supertraag infotainment systeem.

Absoluut een gemiste kans.

Dat is toch Google/Android Auto of hoe dat ook mag heten? Normaal geprezen om zijn functionaliteit en gebruiksgemak.
Maar als het systeem zelf traag is dan werkt ook android auto niet goed
 
Gaat niet om het OS: het systeem zelf is gewoon te traag en niet vloeiend. Overigens vond ik het scherm sowieso te klein en het interieur 'te simpel' voor een auto van 55.000+ Euro.

Premium buitenkant, basic binnenkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: MenC
Kan dit volledig beamen. Wat een ouderwets traag systeem!
Heb dit model als voorloop auto. Maar kan nu al niet wachten om de auto weer in te leveren. Het model waar ik in rij kost ruim €55k maar is dat absoluut niet waard. Had hiervoor een BMW 3 serie van dezelfde waarde maar dat voelde zeker twee klassen beter.
 
Terug
Bovenaan