Volvo v60 momentum b3

Sja 8583281

Net ingestapt
Iemand enig idee hoeveel dergelijke auto’s kunnen rijden. Ik overweeg er een te kopen met 100 duizend op de teller en hoor soms dat je tot wel 400 duizend kunt doorrijden

Vroeger was dat geen probleem, maar tegenwoordig zijn ze niet zo goed meer.
Maar met goed onderhoud kom je wel aan de 2 a 3 ton.

Dat valt te bezien. Ja, er zit veel meer (gevoelige) randapparatuur in de hedendaagse Volvo’s dan de 940/850/V70 van 20-30 jaar geleden, maar waarom zouden de blokken het niet meer redden? De B3 is niet bepaald een blik dat thermisch heel zwaar belast wordt.

Ik denk dat het koffiedik kijken is en bovenal van ontzettend veel factoren en een portie geluk afhangt. Als je die 3 ton er in 5 jaar bij zet, een rustige anticiperende rijstijl hebt, punctueel onderhoud laat uitvoeren en dan vooral de oliewissels, de motor netjes warm rijdt zal je het prima halen. Ga je er 30 jaar over doen en rijd je veel korte stukken, rij je alsof je ‘m gestolen hebt en neem je het niet zo nauw met de onderhoudsintervallen - not a chance…

Ik ga zelf ook voor de 400.000km, rij 25.000km per jaar, staat nu bijna op 100k km, maar dat is dan met een 2.5 4-cilinder met hybride ondersteuning. Ik geef het een grote kans dat ik dat ga halen hoor.

Een Volvo V60 B3 vind ik een hele mooie auto.
Hoe lang de auto mee gaat hangt van veel factoren af.

De Volvo's van tegenwoordig zijn een stuk complexer en minder degelijk dan van het eind van de vorige eeuw.
Met goed onderhoud, en niet te besparen op reparaties kun je een heel eind komen. Een nette rijstijl is ook belangrijk.

Als je kijkt naar de onderzoeken dan is een Volvo niet beter of degelijker dan andere merken. Sterker nog het merk Volvo staat vaak vrij laag in de onderzoeken op betrouwbaarheid, en heeft relatief veel onderhouds- en reparatiekosten.

Een sterk punt van Volvo is de kwaliteits beleving,
dat is het gevoel wat de auto geeft. Dat zegt echter niets over de echte kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan