Volvo S60/V60 degelijkheid T/D motoren (Diesel/Benzine)

A

Anoniem

Guest
Hi allen,

Ik wil graag een Volvo S60 of V60 kopen, handgeschakeld en zit te denken aan een T4, of D4/D5.
Zijn deze auto's degelijk, betrouwbaar? Heb nooit een Volvo gehad alleen maar VW en Opel gereden (Duits).

Kwa Diesel/Benzine zie ik niet een enorm verschil in verbruik (ik rij 95% alleen maar snelweg).

Dank alvast.

Dat hangt er nogal vanaf welke bouwjaren je aan zit te denken, dat zal bepalend zijn voor welk blok er precies in de auto ligt, aangezien hier in de bestaansgeschiedenis van de S60/V60 wijzigingen in zijn geweest.

Daarnaast is natuurlijk de kilometerstand doorgaans ook nog wel een belangrijke indicatie voor de te verwachten betrouwbaarheid.

Met andere woorden, wees wat specifieker, dan kunnen hier vast een aantal mensen wel iets zinnigs zeggen qua advies en ervaringen.

Zijn prima motoren, alleen de D6 zou ik met een grote boog omheen lopen.

Hou er wel rekening mee dat de restwaarde van een D4 / D5 toch wel een stuk minder zal zijn dan een T4. Ik zou persoonlijk altijd daarvoor kiezen als het voor jou qua kosten niets uit maakt.

Kwa Diesel/Benzine zie ik niet een enorm verschil in verbruik (ik rij 95% alleen maar snelweg).

Qua verbruik zal de diesel toch wel stuk zuiniger zijn tov de benzineversies , maar de afschrijving en wegenbelasting ook hoger.

Terug
Bovenaan