Volkswagen Tayron

Matt 5069850

Asfaltkampioen
This is the first-generation Tayron if you're in Europe, the second-gen Tayron if you're in China, and the third-gen Tiguan, if you're American. Got that?

mZtAoam.jpeg

DFwW77t.jpeg

IbDf9b7.jpeg

jizh7Yf.jpeg

MMEiHwG.jpeg

D2MgasF.jpeg

Koplampen, grille en achterlichten zijn compleet fake. Zijn stickers. Zelfs de C-stijl lijkt fake. Dus kan nog heel anders worden qua lijn.
De uiteindelijke Tayron wordt “gewoon” een verlengde Tiguan, denk ik. Dus voorkant zonder die “wimpers” en achter met een doorlopende lichtbalk.

Die “chroom”strip onderop is hopelijk ook fake. Lijkt op een donkere auto niet echt te passen. Witte scoop op de voorpagina van Autoweek heeft daar minder “last” van.
ux8rckah8emlvx_800.jpg

Even het zij-profiel van de Tiguan ter vergelijk:
volkswagen-tiguan-2024-side-view-881583.jpg

Wielkasten zijn wat vierkanter.
En de dakdragers liggen óp de auto. Wat jammer zou zijn: moet ik nieuwe dragers aanschaffen…. :p

Zelfs de C-stijl lijkt fake. Dus kan nog heel anders worden qua lijn.

Nee hoor. De neus en kont zijn idd afgeplakt zodat het lijkt op de vorige Tiguan maar juist de 'lijn' aka vorm is duidelijk te zien. Op C-stijl is alleen doorlopende chromen strip afgeplakt.

Als je naar de c-stijl kijkt lijkt het zwarte “rubber” niet overal even breed. Vandaar mijn vermoeden dat het niet de definitieve vorm is.

Net het bericht op de voorpagina met de daadwerkelijk verlengde Tiguan, de L (Pro).
Ben benieuwd wat deze Tayron dan toevoegd/anders is.

Ach, als ze maar even opschieten. Ben volgend jaar aan de beurt voor een nieuwe……..

Verrek, je hebt gelijk! Ik neem mijn woorden terug :D De derde zijruit wordt groter en met een afgeronde punt.

Dat zwarte dak maakt het meteen een modern generiek dertien-in-een-dozijn ding.

Tayron-leaked-front-3-4_lzogys.jpg

Tayron-leaked-rear-3-4_cem4tc.jpg

Gelekte foto’s van de Tayron?
Voorlopig maar even in het scoop-topic.

Wel wordt mijn vermoeden bevestigd dat de Europese versie langer is dan de Chinese. Dat zou ook overeenkomen met de bovenstaande gespotte test-auto’s.

Doorlopende achterlampen zijn afgezaagd maar kunnen wel mooi ontworpen zijn. Bij VW weten ze het echt lelijk/lomp en goedkoop te laten ogen.

Terug
Bovenaan