Volkswagen Scirocco 19" nu verlagen ja of nee?

jesper123

Net ingestapt
Hi allen,

Sinds een jaar ben ik trotse eigenaar van een Volkswagen Scirocco. Inmiddels heb ik enkele aanpassingen gedaan:
  • Chiptuning stage 2
  • Ramen tinten
  • 19" velgen

2078bqp.jpg

Ik twijfel om hem nu te verlagen, niet meer dan 3-5cm denk ik... Wat vinden jullie? En wat is de beste manier om dit te doen?

Graag jullie advies!

Groeten,
Jesper

Sowieso verlagen (5cm), krijg al last van hoogtevrees als ik die foto zie:)

Met een fatsoenlijk schroefsetje

Zeker doen, mooie grote velgen zonder subtiele verlaging is geen gezicht. Verlagen is smaakgevoelig, ik zou een eibach set nemen, een van de comfortabelere verlangingsveren sets en perfecte hoogte m.i.

Echt een super gave bak vooral icm velgen.
Alleen staat hij idd te hoog op de voetjes dus lekker verlagen, komen de velgen nog beter over (y)

Zeker verlagen. Een VAG staat meestal nog vrij hoog en zakt ook niet echt van een Eibach pro kit.

Ook is verlagen op standaard dempers altijd een beetje spannend....dus zeker aangezien het leverbaar is voor jouw auto en het een sportieve wagen is de Eibach Sport line met Bilstein B12 dempers.

Je kunt je daarin ook altijd even laten voorlichten door Steverink in Apeldoorn. Zeer bekwaam bedrijf die erg veel ervaring hebben met afstellen van sportieve auto's.

Voor comfort kies je wel wat anders dan 19inch;) Dus omlaag ermee, (en scoor gelijk 4 vw logo's voor op de velgen)

Waarom doe je jezelf dit aan.
Nu moet je wel verlagen omdat het geen gezicht is zo.
En je had al geen comfort meer over met zulke lage banden.
Maar goed, alles voor the looks toch :)

Damianw26 zei:
Zeker doen, mooie grote velgen zonder subtiele verlaging is geen gezicht. Verlagen is smaakgevoelig, ik zou een eibach set nemen, een van de comfortabelere verlangingsveren sets en perfecte hoogte m.i.

Sluit me hierbij aan.

Nico GTR zei:
:rolleyes: Niet liegen Lycan....het word wel een heel stuk stugger.

Maar alles went!

Ik lieg nooit :rolleyes:
Een maatje van me heeft z'n Golf verlaagt en de stugheid daarvan valt echt alles mee (dat was geen goedkoop schroefsetje)

Ik zou het niet doen. Maar goed ik had hier ook nooit 19" onder gezet en al helemaal geen zwarte!

Lycan Capri zei:
Nico GTR zei:
:rolleyes: Niet liegen Lycan....het word wel een heel stuk stugger.

Maar alles went!

Ik lieg nooit :rolleyes:
Een maatje van me heeft z'n Golf verlaagt en de stugheid daarvan valt echt alles mee (dat was geen goedkoop schroefsetje)

Maatje van mij ook....die heeft Koni geel rondom met sportline veren van een GTi. Golf 4 hebben we het dan over.

Rijd perfect hoor, 18 inch banden 225/35 als ik het goed heb onthouden. Niks op aan te merken. Maar het is net zo stug als de Clio. Daar moest ik ook ff aan wennen. cq. wat mee doen qua dempers maar toch! Je merkt het wel degelijk.

Hallo allemaal,

Dank voor jullie tips! Update: Inmiddels heb ik er Eibach Sportline veren onder laten zetten. Resultaat mag er zijn denk ik! Qua rijcomfort is hij iets stugger nu, maar zeker niet vervelend. Ik ben benieuwd hoe de wegligging nu is, dat moet ik nog even ondervinden. :D

Grtz,
Jesper

142t2rm.jpg

Heb je wel de juiste bandenmaat? Hier in de buurt rijden wel een aantal Scirocco's rond maar die hebben de wielkasten toch wat beter gevuld en geloof er niet zo in dat die allemaal verlaagd zijn (zijn doorgaans 'standaard' uitvoeringen'. Maar goed, wellicht vertekent dit door de platte bandjes en de zwarte velgen. Mijn smaak is het niet qua kleurstelling (te veel zwart bij elkaar), maar na die verlaging oogt het wel een stuk beter in verhouding in ieder geval.

Terug
Bovenaan