Volkswagen Passat B9 (2024)

Rutger DC

Asfaltkampioen
Volkswagen zal waarschijnlijk in de tweede helft van 2023 de nieuwe generatie Passat lanceren. In Europa zal uitsluitend een nieuwe Variant op de markt verschijnen. De Noord-Amerikaanse Passat (sedan) is al van de markt verdwenen, maar een nieuwe sedan zal ongetwijfeld wel in China verschijnen onder de naam Magotan.

Veel concurrenten zullen er tegen die tijd niet meer over zijn: in eigen huis de iets meer lifestyle-achtige Arteon Shooting Brake, de Skoda Superb Combi en als Frans alternatief de nogal krappe Peugeot 508 SW of wellicht de crossover-achtige Citroën C5 X. Het is nog afwachten of er nog opvolgers komen van de Ford Mondeo, Opel Insignia en Mazda6 (Sportbreak) en vooral in wat voor vorm.

2024-volkswagen-passat-spied-yet-again-is-definitely-longer-than-current-model_3.jpg

2024-volkswagen-passat-spied-yet-again-is-definitely-longer-than-current-model_4.jpg

2024-volkswagen-passat-spied-yet-again-is-definitely-longer-than-current-model_6.jpg

2024-volkswagen-passat-spied-yet-again-is-definitely-longer-than-current-model_7.jpg

2024-volkswagen-passat-spied-yet-again-is-definitely-longer-than-current-model_9.jpg

2024-volkswagen-passat-spied-yet-again-is-definitely-longer-than-current-model_12.jpg

Meer foto's: https://www.autoevolution.com/news/...initely-longer-than-current-model-183093.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Horizontale achterlampen.. je verwacht het niet....! (je kan gewoon de contouren zien van de echte units als je goed kijkt)

Ik vind de auto nogal lang en wat gedateerd overkomen. Ik vind bij de Passat juist de verhoudingen altijd mooi, hier niet echt.

in profiel een beetje een uitgerekte Golf Variant, en dat is geen compliment.

De huidige vind ik best mooi, alleen het dashboard is gedateerd.

Sowieso raar dat VW nog investeert in modellen buiten de ID. lijn. Geen hond die nog een ICE koopt over een paar jaar.

MB 300SL zei:
Eerder leek een Skoda op een Volkswagen, inmiddels lijkt een Volkswagen op een Skoda.

Vind ik ook! T.o.v. het huidige model lijkt deze Passat meer op een Octavia, dus een maatje kleiner. Jammer.

Impressie (Kolesa.ru):

7996830.jpg

7996831.jpg

Bron: https://www.auto.cz/novy-volkswagen-passat-by-mel-dorazit-pristi-rok-bude-vypadat-takto-146322

Hij wordt er niet knapper op. Maarja, ik loop qua smaak op autovlak blijkbaar ook een jaar of 5 achter lijkt het.

Hij ziet eruit alsof hij ook uit 2010 zou kunnen komen. Zeker geen verbetering ten opzichte van het huidige model. Ja, het infotainment zal wel een upgrade krijgen...

Ik vind de auto vooral te lang en wat gedateerds hebben. Ook mis ik het strakke/zakelijke van de Passat.
Hij slaat wat dat betreft exact dezelfde weg in als de Golf en de Tiguan.
Dat maakt me ook een beetje huiverig voor de nieuwe Superb (en wellicht de Kodiaq).

De auto's binnen de VAG groep gaan steeds meer op elkaar lijken. Interieurs zijn copy-paste gevalllen.. Hooguit de vorm van koplampen en achterlichten zijn nog enigzins afwijkend.... Het is allemaal een pot nat aan het worden. STellantis doet het qua onderscheid tussen de merken dan toch stukken beter.

Terug
Bovenaan