Pietzoveel
Asfaltkampioen
Lijkt wel een te snelle, niet geheel uitgewerkte en geteste software introductie... Er was natuurlijk wel haast inmiddels, na de 1.849 teasers en de Chinese merken die modellen blijven uitpoepen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waar haal jij je informatie vandaan dat het fake news zou zijn?Fake NEWS
Ja klopt, vooral de Raval is eigenlijk net een paar maanden te vroeg op markt gekomen. Als ze een paar maanden hadden gewacht en de software goed hadden uitontwikkeld had het veel klachten kunnen voorkomen…Lijkt wel een te snelle, niet geheel uitgewerkte en geteste software introductie... Er was natuurlijk wel haast inmiddels, na de 1.849 teasers en de Chinese merken die modellen blijven uitpoepen.
Ik denk dat je het wat te rooskleurig voorstelt. Dát die dealer het oplost, en zoja binnen een acceptabel tijdsbestek, is helemaal niet zo vanzelfsprekend (meer). Het is een nieuw model waar die dealer zelf ook nog weinig of geen ervaring mee heeft, en tijd lijken ze bij de meeste dealers überhaupt niet meer te hebben. Als de problemen niet op te lossen blijken -en dat komt ook best vaak voor- ga je als klant een heel vervelend traject in.Ach kom, zolang de dealer het gewoon oplost is er niks aan de hand.
Als-ie constant bij de garage staat lukt dat dus niet. Of als-ie het niet goed doet, is het uiteindelijk ook niet zo leuk meer.Niks leukers dan met een gloednieuw model rijden.
Daar heb je helemaal gelijk in. En dan komt het: Is de nieuwe software wel voldoende, krijgen ze het geïnstalleerd etc. Mijn overbuurman heeft een ID-3, ik heb nog nooit zoveel verschillende leenauto's op de oprit zien staan, maar zo rij je dan ook nog wel eens in een ander modelletje / type. Record was 3 weken om een softwareupdate van de airo ingelezen te krijgen.Ach kom, zolang de dealer het gewoon oplost is er niks aan de hand. Niks leukers dan met een gloednieuw model rijden.
En soms heeft de fabriek de vervangende onderdelen niet... staan ze weken/maanden in back order.Daarnaast krijgen medewerkers gewoon training voor een nieuw model, dus stellen dat er nog geen kennis of ervaring is, is onzin. Je onderschat de monteurs enorm.
En soms heeft de fabriek de vervangende onderdelen niet... staan ze weken/maanden in back order.
Niet alle kinderziektes bij een nieuw model zullen even dramatisch zijn. Maar als ik alleen al hier op de site kijk bij de reviews, weet ik genoeg. Dan nog,.als leaseklant zou ik er niet meteen slecht van slapen. Maar ook dan wil je gewoon een betrouwbare auto, en ook dan is het rijplezier op een gegeven moment gewoon foetsie. Ken onder mijn collega's ook diverse gevallen (zal maar niet zeggen bij welke groep de meeste van die auto's vandaan komen).Je overdrijft. Alsof elke nieuwe auto continu bij de dealer zou staan, of überhaupt problemen zou hebben...
Daarnaast krijgen medewerkers gewoon training voor een nieuw model, dus stellen dat er nog geen kennis of ervaring is, is onzin. Je onderschat de monteurs enorm.
Geen link van de bron.Waar haal jij je informatie vandaan dat het fake news zou zijn?
Hmmm Was het recentelijk niet Mercedes Benz waar iemand maanden moest wachten op een onderdeeltje in zijn nieuwe B? Ook bij BMW kwam dit voor.... dus of het nu aan dat vertrouwde Europese dealernetwerk ligt..... Volgens mij aan de fabrikant die ondoordachte produkten in de markt zet, te veel de leveranciers uitwringt en te weinig onderdelen op voorraad wil hebben.En zie daar het belang van het kopen van een auto met stabiel dealernetwerk, in plaats van een Aziatisch wegwerpmodelletje![]()
aan de fabrikant die ondoordachte produkten in de markt zet,
Ik denk dat het voornaamste probleem (elektrische auto`s) in de software zit wat problemen geeft. Het komt uiteindelijk wel weer goed maar het is beter om een jaartje te wachten voordat je nieuw model koopt.En daar gaat het vaak mis blijkbaar.... en maar door gaan naar betere en nieuwere onderdelen, modificaties etc, maar de samenhang niet meer begrijpen. Bij Tesla vind ik de electronische deurontgrendeling niet echt doordacht, schijnen nu terugroepacties voor te zijn. Ook het weglaten van de RAW stengel en vervangen door knopjes op het stuur... Ook weer terug gegaan. De W 126 had deurvangers die nog wel eens blokkeerde en je de deur niet meer dicht kreeg. Was dat doordacht? Overengineerd? Zal wel een reden gehad hebben om af te stappen van iets wat het 50 jaar goed deed. Niet iedere verandering is een verbetering. Een mooie is ook de spanrol van een M40 bij BMW... De eerste sprongen spontaan uit elkaar, recall actie op alles wat nog niet kapot was gelopen, maar de met automaat uitgevoerde auto's werden pas maanden later dan gepland uitgeleverd. De onderdelen waren er niet.....
Waardeloze test. 34 auto's werden onderzocht. Het lijstje bevat 18 modellen, waar is de rest? Wat aangekondigd wordt als slechtste model staat op 18...Ik denk dat het voornaamste probleem (elektrische auto`s) in de software zit wat problemen geeft. Het komt uiteindelijk wel weer goed maar het is beter om een jaartje te wachten voordat je nieuw model koopt.
![]()
Dit zijn de meest (on)betrouwbare elektrische auto’s
Een van de onbetrouwbaarste verwacht je niet!www.autovisie.nl
Auto de dealer achter laten en bedelen om een leenauto is gewoon klote.Ach kom, zolang de dealer het gewoon oplost is er niks aan de hand. Niks leukers dan met een gloednieuw model rijden.
ja leuk man, storing, kapot, geen onderdelen beschikbaar, nieuwe auto staat zo soms weken bij een dealer. En dan heb ik het nog niet over die verplichte rij "hulp" systemen van de eu.Ach kom, zolang de dealer het gewoon oplost is er niks aan de hand. Niks leukers dan met een gloednieuw model rijden.
ja leuk man, storing, kapot, geen onderdelen beschikbaar, nieuwe auto staat zo soms weken bij een dealer. En dan heb ik het nog niet over die verplichte rij "hulp" systemen van de eu.
De lol van nieuw rijden is er wel een jaar of wat vanaf.
Moderator
Op Tweakers.nl is te lezen dat de eerste Polo al afgesleept is wegens softwareproblemen.....
Inderdaad, maar is dat alleen bij de nieuwe ID Polo? Ik zie dat je een jeep logo hebt.Auto de dealer achter laten en bedelen om een leenauto is gewoon klote.
Een auto hoort het gewoon te doen...
Zeker als ie nieuw is....
Nee klopt, je kan beter een auto kopen die al een tijdje op markt is. Dan zijn alle kinderziektes er wel een beetje uit.Nooit een auto kopen die pas net op de markt is/komt. Dat is volgens mij al jaren zo, ongeacht merk of model. Niet goed, wel een feit.
Dat is zeker zo. Het is dan te hopen dat de auto nog rijdbaar is…En soms heeft de fabriek de vervangende onderdelen niet... staan ze weken/maanden in back order.
Ja maar het valt wel op als er bij veel auto’s hetzelfde onderdeel defect raakt. Dan moet er in het ontwikkeling proces toch iets niet helemaal goed gaan.Heb je enig idee hoeveel onderdelen er in een auto zitten? Ja, daar gaat wel eens iets fout ja. Of ga jij me vertellen dat je de enige persoon ter wereld bent die zelf nog nooit een fout heeft gemaakt?
Nee klopt, je kan beter een auto kopen die al een tijdje op markt is. Dan zijn alle kinderziektes er wel een beetje uit.
Nee klopt. Zelf vind ik die nieuwe auto’s ook niet meer ‘leuk’ rijden. Je rijdt tegenwoordig niet echt zelf meer, helaas. Persoonlijk vind ik de auto’s zonder al die hulpsystemen het fijnst rijden.Ik zie werkelijk niet hoe een nieuwe auto lol zou moeten geven met alle piepjes, ingrepen en een totaal gebrek aan feedback. Zeker met mainstream modellen zoals van VW.
Nou als je tegenwoordig een nieuwe auto rijdt, rijdt je echt niet meer risicoloos hoor. Ook in een model wat bijvoorbeeld al een jaar op markt is.Maar verlies je de lol van het rijden in een nieuw model. Is een afweging. Sommige mensen leven alles risicoloos, anderen hebben lol in het leven.
Die piepjes en ingrepen zijn bij uitstek juist feedback natuurlijk. Feedback dat je iets fout doet.Ik zie werkelijk niet hoe een nieuwe auto lol zou moeten geven met alle piepjes, ingrepen en een totaal gebrek aan feedback. Zeker met mainstream modellen zoals van VW.
De kleur blauw staat hem goed in ieder geval.
dat heb ik ook bij vrijwel alle autos, vroeger kwamen nieuwe dingen uit waarvan je echt dacht wow, dat wil ik in mijn auto hebben, nu is het, omg wat hebben ze nou weer gedaan qua irritante "hulpen" en vooral bezuinigingen, geen knop meer te bekennen, leeg onpersoonlijk dash, nep leer, zeer bedenkelijke kwaliteit. Het is nu uitzoeken zo van "nah, dat gaat nog, van alle slechte is die het minst slecht" zoiets.Ik zie werkelijk niet hoe een nieuwe auto lol zou moeten geven met alle piepjes, ingrepen en een totaal gebrek aan feedback.
Er rijden in Nederland inmiddels bijna 10 miljoen personenauto's..... Dus blijkbaar is er markt genoeg.....ah de autoverkoper is ook wakker om zijn handel goed te praten?
verkopen van autos staan niet voor niets onder druk, niemand die het nog wil hebben. Alles is wegbezuinigd en dan zeggen ja goed voor het milieu, veiligheid, etc etc. Nee enkel om nog een paar euro van de productiekosten te schrapen,
VW heeft het wel goed voor elkaar, persoonlijk vind ik die systemen gewoon niks. Af en toe moet ik auto’s van klanten mee naar huis nemen om een goede proefrit te maken. Op de meeste daarvan zitten ook de rijhulpsystemen. Op weg naar huis rijdt ik over wegen met alleen een onderbroken wegbelijning bij de bermen ( dus geen wegbelijning in het midden ), nou de lane assist stuurt mij de hele tijd van de ene kant van de weg naar de andere kant. Zet veel van die systemen dan ook gelijk uit als ik instap.Die piepjes en ingrepen zijn bij uitstek juist feedback natuurlijk. Feedback dat je iets fout doet.
Als de ADAS wel goed werkt tenminste, en niet steeds vals alarm geeft.
Geen idee hoe dat bij VW en concerngenoten is, maar sommige andere gangbare merken hebben dat wel goed voor elkaar. Recent nog bij enkele proefritten ervaren, en in sommige gebruikersreviews lees je dat ook terug.
Ja klopt, kleur doet heel veel. Bij ons in de showroom staat hij in het blauw, dat staat ook wel goed. Rood lijkt mij ook wel een gave kleur inderdaad.Ik zag er vorige week eentje bij dedealerservicepunt in Nijkerk in het wit staan. Dat viel mij toch wel tegen, had 'm eerder in het rood gezien en dat is wel tof.
ja en wat heeft dat met mijn bericht over nieuwe verkoop te maken? Fabrikanten verkopen niet voor niets minder, te duur, matige kwaliteit, enorm bezuinigd op van allesEr rijden in Nederland inmiddels bijna 10 miljoen personenauto's..... Dus blijkbaar is er markt genoeg.....
Moderator
Dat mindere verkopen (85% is niet particulier lazen we gisteren) zou ook wel eens van de verzadigingsgraad van de markt kunnen afhangen. Het aantal werkenden blijft ongeveer gelijk in Nederland. Daarnaast is het thuiswerken (ten dele) aangeslagen en haken veel mensen af om dagelijks de files op te gaan zoeken. De bijtelling is wel een component. Als je de gemiddelde autoprijs van 1990 met 2025 vergelijkt in verhouding tot het modale inkomen zit er wel 30% stijging in, maar auto's zijn wel veel groter, zuiniger, veiliger en luxer geworden. (Kijk naar deze ID Polio en die Polo uit 1990)ja en wat heeft dat met mijn bericht over nieuwe verkoop te maken? Fabrikanten verkopen niet voor niets minder, te duur, matige kwaliteit, enorm bezuinigd op van alles
Veel nieuwe auto's worden (zakelijk) geleased. En je ziet ook dat bedrijven op een andere manier naar hun lease-auto's kijken, namelijk een hogere drempel werpen (niet zo maar 'op basis van functie' een lease-auto ter beschikking stellen) of overgaan op mobiliteitsbudget. Nu met de pseudo-eindheffing voor lease-auto's met uitstoot is dat nog verder 'op scherp' gezet.Dat mindere verkopen (85% is niet particulier lazen we gisteren) zou ook wel eens van de verzadigingsgraad van de markt kunnen afhangen. Het aantal werkenden blijft ongeveer gelijk in Nederland. Daarnaast is het thuiswerken (ten dele) aangeslagen en haken veel mensen af om dagelijks de files op te gaan zoeken. De bijtelling is wel een component. Als je de gemiddelde autoprijs van 1990 met 2025 vergelijkt in verhouding tot het modale inkomen zit er wel 30% stijging in, maar auto's zijn wel veel groter, zuiniger, veiliger en luxer geworden. (Kijk naar deze ID Polio en die Polo uit 1990)
En tel daarbij op dat bedrijven vaker een mobiliteitsbudget geven ipv lease, dan kiezen veel rijders voor een gebruikte, grotere en luxere auto.....Veel nieuwe auto's worden (zakelijk) geleased. En je ziet ook dat bedrijven op een andere manier naar hun lease-auto's kijken, namelijk een hogere drempel werpen (niet zo maar 'op basis van functie' een lease-auto ter beschikking stellen) of overgaan op mobiliteitsbudget. Nu met de pseudo-eindheffing voor lease-auto's met uitstoot is dat nog verder 'op scherp' gezet.
...en vaak met een verbrandingsmotor... maar goed - feitelijk is dit hier off-topic (strafpunten voor mij).dan kiezen veel rijders voor een gebruikte, grotere en luxere auto.....
Moderator
die kleur zal van zelf wel weer verdwijnen ben ik bang. je ziet bij de dealer sowieso vooral zwart, wit en blauw.Ik was vanmiddag bij een dealer. De stoelen zonder lendesteun vallen me erg tegen. Qua uiterlijk vind ik de Life wel het leukst overigens. Mooiere verlichting en de leuke 18 inch velgen. Ook het zwarte interieur is wel mooi.
Verkoper had vooral zwarte en grijze, had zelfs ook geen enkele gele besteld voor de voorraad![]()