Volkswagen ID.7 (GTX @ pag. 2)

Matt 5069850

Asfaltkampioen
P5A3ENS.png

NeebYmV.png

RS8ngbB.png

2025-volkswagen-id.7.jpg

2025-volkswagen-id.7.jpg

Alle foto's:

Ik zou vooral een van de rijimpressies bekijken zoals die van Autogefuhl. Daar is het interieur goed te zien, sowieso met lichtere bekleding

+ Hoge kwaliteit interieur
+ Ruimte achterin
+ Sneller infotainment
- Haptische knoppen op het stuur
- Sliders (nu wel verlicht)
- Zelfde idiote raambediening als bij zijn broertjes

Actieradius belooft boven de 500 km te zijn.

Ik beeld me zo in dat als je het concept van vervoer helemaal platslaat, je het hebt over een beweging van A naar B in een auto, de auto totaal niets moet insinueren, je dit krijgt. Het kan blijkbaar een kracht zijn, maar ik zal het nooit begrijpen.

Als je de nieuwe rij-impressie hier op autoweek kijkt dan zie je ook gewoon het interieur(wat ze mogen laten zien).

Maar buiten de snelheid, wat is nog belangrijk? Geen koelwatertemperatuur, olietemperatuur, toerenteller..... Je accu voorraad?

Dat is nog best wat info op zo'n klein schermpje, je zou die grote haast niet meer nodig hebben ;)

Dat is in zoveel auto's zo. Echt abnormaal dat je in één m2 bv navigatie achter het stuur ziet, op head-up display en in het scherm ietsjes naar rechts.

Jeetje, dat is op zijn zachtst gezegd geen esthetisch wonder. Er zijn overigens wel mooie Chinese aanbiedingen in dit segment, maar deze doet me meer denken aan de XPeng P5 en dat is zeker geen compliment. Dan nog liever de Hyundai Ioniq 6: die vind ik heel lelijk, maar heeft tenminste nog een eigen gezicht.

Voor wie een ranke sedan wil, is dit toch helemaal geen alternatief? Neem dan lekker een ID.4 of desnoods ID.5, zou ik zeggen. De Variant zal ongetwijfeld veruit de meest populaire versie worden, ben benieuwd of die beter opdroogt.

Kraak noch smaak. Maar dat geldt eigenlijk toch voor alle EV’s die momenteel op de markt zijn?

Valt reuze mee. Ioniq 5/6, EV6, Megane E-Tech, (Abarth) 500e, e-tron GT, Taycan, MX-30, Honda e, Eletre, Lucid Air, Polestar 3, C40 etc. En dan zijn er nog genoeg EV's die er gewoon goed uitzien.

Oké, je hebt wel gelijk. Ik bedoelde eigenlijk “de meeste EV’s”.

Ik bedoel overigens ook niet dat deze ID7 lelijk is, het is gewoon een net ding maar niets meer dan dat. Kraak noch smaak dus wat mij betreft.

Wereldpremière. Het is weer voorspelbaar; een dag voor onthulling is er altijd wel een website die alvast foto's upload maar niet online op een pagina zet. Even slim zoeken op google en je tovert ze zo tevoorschijn. Even spelen met de URL's en voila:

DhzWy5T.jpg

eRZN9u3.jpg

51S5OcL.jpg

7VkYu89.jpg

xZZkRxr.jpg

0mdJ7WA.jpg

Zelf gevonden? Wel een beetje dom idd :)

Ik vind het geen geweldig model. De concept had nog wel iets.
Beetje alsof ie te smal is voor z'n lengte en hoogte.

0O2yAKx.png

Ik vind dit echt zoveel meer stijlvoller! Ik vind overigens de ID.4 wél een mooie auto, fraaie wulpse belijning (on-Duits) en fraaie proporties (muv de logge neus). Deze ID.7 straalt imo werkelijk niets uit. Een beetje zoals een 626 in zijn tijd was zo rond 1999. Niet sportief, niet chique, niet modern, gewoon niks.

[afbeelding passat sedan]

Ik vind dit echt zoveel meer stijlvoller! Ik vind overigens de ID.4 wél een mooie auto, fraaie wulpse belijning (on-Duits) en fraaie proporties (muv de logge neus). Deze ID.7 straalt imo werkelijk niets uit. Een beetje zoals een 626 in zijn tijd was zo rond 1999. Niet sportief, niet chique, niet modern, gewoon niks.
Eens, de uitgaande Passat sedan is wat mij betreft een bijzonder geslaagd model om te zien.

Deze ID7 is niet alleen een nondescript geval maar daarnaast uiteindelijk ook gewoon maar een crossover zoals de meeste EV's, en geen hatchback zoals men wil laten geloven. Daar is-ie te hoog voor. Terwijl dat kennelijk niet vertaalt naar fatsoenlijke hoofdruimte achterin.

Jammer dat ze hier geen Droste-effect van hebben gemaakt.:unsure:

Een sedanachtige auto die, doordat het perse weer zo'n crossoverachtig ding moest worden, de elegantie van een sedan ontbeert. Hoge zijkanten, een korte "motorkap" met stompe neus, en een achterkant die me vooral doet denken aan de immer treurig ogende Taigo. Nee bedankt...

In Duitsland: "VW ID.7 startet bei 56.995 Euro"

Wordt een beetje gek van VW met al die verschillende details per uitrustingsniveau, vooral met de led-verlichting.
Maar bij deze auto lijkt de goedkoopste de mooiste, gek genoeg. Die heeft kennelijk wel mooie led-lenzen, maar niet die doorgetrokken lichtunit achter. Zou mijn voorkeur hebben.

De eerste exemplaren rijden op de NL wegen, kwam een donkerblauwe tegen; X-...-HX kenteken.
Zag eerder van de week al twee exemplaren in Leusden staan, dichtbij de nieuwbouw van de Academy.

Ik vind het model wel geslaagd eigenlijk. Verfrissend ook, gewoon een sedan/hatchback vorm zonder al te rare vormen qua stroomlijn design. Kom je niet vaak meer tegen in het EV segment. ;)

Ik kwam er in september eentje tegen in Duitsland. In het echt is het wel echt een hoge auto, hij heeft niets slanks wat ik eigenlijk zou willen zien bij een sedan. Toen ik mijn vriendin wees op die nieuwe elektrische VW (die we toen recht van voren zagen) was haar reactie: 'Weer zo'n SUV?' Ik ben speciaal even gestopt langs de kant van de weg zodat hij ons passeerde en ze kon zien dat het toch echt een sedan-achtige vorm heeft. :LOL:

De auto is praktisch zullen we maar zeggen. Als praktische, elektrische stationcar voegt de auto iets toe. Lelijk is de Tourer niet (mooier dan de sedan ook), maar ik vind ook niets echt mooi aan de auto.

Op de ID Buzz na (en dan ook vooral als hij een beetje vrolijk samengesteld is) vind ik die hele ID-lijn een optocht van nogal suffige modellen waarvan de designelementjes heel voorspelbaar gecopypaste worden naar nieuwe modellen zoals deze. Heel lelijk is het niet, maar deze ID.7 heeft uiterlijk niets wat je niet ook al ziet bij de ID modellen die al jaren rondrijden.

Stuk beter dan de sedan maar de ID.7 is gewoon te hoog. Zie je natuurlijk bij veel EV's waar ze met designtrucjes de auto iets slanker proberen over te laten komen, bv de Polestar 4 met de zwarte dorpels en op de flanken. En hier ook et de dorpels/sideskirts. Vind de ID.4 nog altijd een erg mooie SUV, zij het wat lomp.

Hoogte VW ID7: 1.536 mm
Hoogte VW Passat: 1.516 mm

Scheelt maar 2cm met een Passat, dus dat is wat overdreven gesteld.

Dan nog vind ik de ID.7 te hoog (ogen). Dat valt zeker op in vergelijking met de Passat sedan. Dat er geen nieuwe Passat sedan is maakt mij niet uit. De taillelijn oogt sowieso flink hoog.

Je voelt achter het stuur ook wel dat je wat hoger zit.
Materiaal gebruik is echt in orde. Men heeft blijkbaar geleerd van de ID3.

Ook wel erg sneu dat de ID.7 er in Nederland maar in één uitvoering is te krijgen. En dan ook nog eens alleen in zwart, grijs, zilvergrijs, wit en donkerblauw en nauwelijks opties.

Terug
Bovenaan