Volkswagen B-segment crossover (2018)

Vezes

Net ingestapt
NPqDGX0.jpg

ZIHvm47.jpg

kiIk4LW.jpg

CuBao8y.jpg

FN2LhFh.jpg

Carscoops.com zei:
[size=x-large]2018 VW Polo-Based SUV Mule Spotted Out In The Wild[/size]

Don’t let the Golf-suit fool you; VW is testing its future Juke-rivaling crossover under there.

Volkswagen is working intensely on the successor of the Polo supermini and its new SUV derivative, with both of them based on the MQB platform for the first time.

VW's compact SUV is expected to be revealed shortly after the next Polo arrives. This will be the first use of the MQB platform in the supermini segment and as expected, it will allow for a drastic increase of cabin and luggage space while retaining a compact footprint on the road.

The new crossover will sit on top of the new Polo’s range but it will have its own visual identity despite the common hardware underneath the skin. The engine range will be comprised of turbo petrol units ranging from 1.0-litre to the all-new 1.5-litre VW is currently developing with an also new 1.5-litre diesel present as well. The MQB underpinnings also mean that the new crossover will be offered in 4WD guises as well.

VW has already previewed the production version with the T-Cross Breeze concept in the last Geneva Motor Show. The finished model is expected to hit the market in 2018.

https://www.carscoops.com/2016/04/2018-vw-polo-based-suv-mule-spotted-out.html

Tja, als er al een Audi Q2 is op dit platform kan je ook gemakkelijk een Volkswagen derivaat ontwikkelen. De tekst klop niet helemaal. De eerste B-segmenter met MQB platform wordt de Audi Q2 en niet deze auto.

Vezes zei:
Die zit officieel denk ik toch net aan in het C-segment.
Q2 zit in dezelfde klasse als Opel Mocca en Honda HR-V en dit is toch echt het B- segment. Q3 valt in het C-segment net als de BMW X1

Impressie:

vw01-png.jpeg

vw_tras02-png.jpeg

Bron: https://quatrorodas.abril.com.br/materia/solucao-anticrise-os-novos-suvs-de-vw-honda-e-toyota

Gewoon een in de was gekrompen Tiguan II...
VW geraakt in het zelfde bedje ziek als Audi, BMW en de laatste tijd zelfs Mercedes... 1 model, en dan gewoon bouwen op schaal voor de diverse segmenten.

Hij gaat er wel wat anders uit zien dan de Tiguan hoor... Ik zie een paar juiste dingen in bovenstaande schetsen, maar ook veel onzin.

Barri zei:
Hij gaat er wel wat anders uit zien dan de Tiguan hoor... Ik zie een paar juiste dingen in bovenstaande schetsen, maar ook veel onzin.

Jeetje, heb je gelijk alle Volkswagens van de komende jaren mogen aanschouwen? Da's wel interessant!

Niet allemaal, maar wel een aantal ja. Was zeker interessant! Maar ook lastig nu mijn mond te moeten houden :p Maar dat doe ik uiteraard wel :)

Het is wel bijzonder dat VW zo laat is met zo'n auto. Veel concurrenten hebben er al eentje en als het bij deze echt tot 2018 duurt... Maarja, dat was bij de Touran ook zo en die gemiste jaren hebben ze nu niet zo'n last meer van.

Lees her & der dat VW laat wat met de intro van cross-over's en SUV's.

Nu is VW inderdaad een volger, en valt het zelden op iets spectaculairs te betrappen, maar de Tiguan en Touareg maakten de wegen al onveilig toen Ford, Renault, FIAT, Opel, PSA geen of halfbakken cross-overs aanboden.

Barri zei:
Niet allemaal, maar wel een aantal ja. Was zeker interessant! Maar ook lastig nu mijn mond te moeten houden :p Maar dat doe ik uiteraard wel :)

Wellicht kun je er nog een slaatje uit slaan, de Chinese autofabrikant Zotye ontvangt je met open armen, die hebben nu al hun kopie van de nieuwe Tiguan af. Leuke variatie, past goed bij de Zotye Macan, Zotye Q5 (ook verkrijgbaar als Touareg Edition), Zotye Q3, Zotye A6 en de Zotye Tiguan van de eerste generatie. Binnenkort de Zotye Polo, Golf VII facelift en T-Cross?

Het is toch ongelofelijk. Het merk met de saaiste (of meest behoudende) ontwerpen, en dat dan gaan kopiëren.

Even terug naar deze crossover: ben wel benieuwd waar ze 'm plaatsen. Tiguan is blijkbaar iets omhoog geschoven, en dan wordt de nieuweling naast modellen als de Captur gezet? Of zit ie nog iets hoger dan dat? En de Q2, hoe verhoudt die zich tot de Tiguan en deze nieuwkomer?

ImageResizerWM.ashx

Bron: https://www.autocarindia.com/auto-news/volkswagen-skoda-plan-massive-suv-assault-402536.aspx

Lijkt deze beter, Barri? ;)

Je zou zeggen dat met het behoudende VW design een nieuw model schetsen altijd dicht bij de waarheid zit, maar dat valt tegen. Is VW toch eens een stuk origineler dan iedereen denkt :cool:

dhyyaihbntz9.jpg

i64y34mbytx4.jpg

273ymonbfokb.jpg

rpky1r7bd9lm.jpg

67uy5thbyyge.jpg

m8kyacxbwp3m.jpg

GESNAPT: VOLKSWAGEN POLO'S CROSS-OVER
POLO SLAAT AVONTUURLIJKE WEG IN

Lars Krijgsman
LARS KRIJGSMANAUTONIEUWS
16 AUGUSTUS 2016 10:03
Deel op:
0 x gedeeld
Meer Twitter Facebook
Ook wij slaan steil achterover van de hoeveelheid Volkswagen-spyshots die onze spionagefotograaf ons de laatste dagen toespeelt. Na de Polo kunnen we nu de daarvan afgeleide cross-over bekijken.
Volkswagen blijkt een enorm modellenoffensief in het vat te hebben zitten. Zo komt er een nieuwe Passat CC aan, maar ook een Tiguan LWB, een compleet nieuwe Polo, een nieuwe Touareg en een model dat boven die SUV in het gamma komt te staan. Vandaag zien we nóg een andere nieuweling met VW-emblemen. Het gaat om de op de nieuwe Polo gebaseerde cross-over. Eerder zagen we ook het derivaat van Seat op basis van de - uiteraard aan de Polo gerelateerde - nieuwe Ibiza door de nacht kruipen.

Wie de T-Cross Breeze nog op zijn netvlies heeft staan, weet dat Volkswagen voornemens is om een compacte cross-over op de markt te brengen. Vandaag strekt de productieversie daarvan de benen. De compacte Volkswagen komt net als de nieuwe Polo op een van het MQB-platform afgeleide basis te staan, het A0-platform. De basismotor zal een 1,0-liter driepitter zijn, al komen ook 1.4's TSI en diverse TDI's op de motorenlijst te staan. De nieuwe basis is voorbereid op 'elektrificatie', ga dus uit van de komst van een variant met stekker.

Eenmaal op de markt zal de auto zijn tanden proberen te zetten in auto's als de Nissan Juke, Mazda CX-3 en de Captur van Renault. Op meer informatie moet nog even gewacht worden, de Polo SUV zal niet voor 2018 op de markt verschijnen.
https://www.autoweek.nl/nieuws/gesnapt-volkswagen-polos-cross-over/

T-Cross Breeze:
autosalon-geneve-2016-volkswagen-t-cross-breeze-concept-279232-800.jpg

autosalon-geneve-2016-volkswagen-t-cross-breeze-concept-279230-800.jpg

Ook duidelijk een andere auto dan de vermeende Ibiza SUV wat mij betreft, mogelijk waren dat toch gewoon twee varianten van de hatchback (5-deurs en 3-deurs SC?).

Dit front komt aardig in de buurt : <https://www.vroom.be/nl/autonieuws/scoop-suv-volkswagen-polo-2017-1>

Suv_F_Azul_1.jpg

Suv_T_Azul_1.jpg

Bron: https://caranddriverbrasil.uol.com.br/segredos/flagras/volkswagen-testa-futuro-rival-de-ecosport/

2pyny8h.jpg

Bron: https://br.motor1.com/news/138770/volkswagen-virtus-leitor-revela-os-tracos-do-novo-polo-sedan-2018/

Het is dat het een Volkswagen is, want anders zouden Renault (Captur) en Peugeot (2008) opgelucht kunnen adem halen volgens mij. Het kan zijn dat de auto op deze foto niet goed tot zijn recht komt, maar van wat ik zie word ik niet vrolijk.

[size=medium]Volkswagen T-Roc komt eraan[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 20 maart 2017 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Volkswagens eerste compacte SUV komt bijna. Binnen enkele maanden zal het merk de T-Roc onthullen.

Volkswagen maakt zich op voor de onthulling van de T-Roc. De langverwachte compacte SUV deelt zijn techniek met de nieuwe generatie Polo, die eveneens dit jaar wordt onthuld. Toch zal de T-Roc qua afmetingen dichter bij de Golf zitten, maar wel onder de Tiguan.

In 2014 liet Volkswagen al de T-Roc Concept (foto's) zien, de directe voorbode van de auto die we dit jaar te zien krijgen. Het merk beloofde destijds dat de auto binnen 2 jaar op de markt zou komen, maar door de dieselgate heeft het project wat vertraging opgelopen. Van uitstel is zeker geen afstel gekomen, Volkswagen wil met de T-Roc een alternatief bieden in het populaire segment van compacte SUV’s.

De T-Roc wordt leverbaar met zo’n beetje dezelfde motoren als de nieuwe generatie Polo. Het aanbod zal bestaan uit 1.0 en 1.5 TSI-motoren, met meerdere vermogensversies. Ook de 1.6 TDI-dieselmotor maakt zijn opwachting.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2017/maart/42605-volkswagen-t-roc-komt-eraan

Ziet er niet verkeerd uit! Mooie wagen, zo te zien wat vlotter dan de Audi Q2 en (hopelijk) een stuk meer betaalbaar. Plooi in het achterspatbord lijkt niet zo geslaagd maar minder storend dan sommige impressies deden vermoeden.

Dit is dus niet de B-segment crossover van VW. Deze T-Roc is een C segmenter, net als familielid Audi Q2. Het VW zusje van de Seat Arona gaat T-Cross heten en komt in 2018.

Mwah, de Tiguan is gegroeid en de T-Roc zal dus qua formaat wel wat naar de Golf kruipen. Maar de Polo is ook gegroeid, dus ik denk dat het formaat wel overeenkomt met dat van de Arona.
Het zou inderdaad wel kunnen dat er onder nog een model komt, daar is wel ruimte voor.

edit: ik heb even een lijstje gemaakt van de VAG crossovers, obv de info op Autoweek.nl

model - lengte in cm - wielbasis in cm
seat arona 414 ?
audi q2 419 260
seat ateca 434 264
skoda karoq 438 264
volkswagen tiguan 449 268
skoda kodiaq 470 279

Hoe zijn deze te segmenteren? Q2 C-segment en Ateca ook? Lastig. Ik verwacht dat deze T-Roc inderdaad ongeveer de maat van een Q2 heeft. Daaronder zal dan een kleiner model kunnen komen, maar die zal dan niet veel langer dan 4 meter moeten zijn.

Die laatste impressie komt wel heel dicht in de buurt! Het front oogt me wel wat dik, een R-line pakketje?

Barri zei:
Hoe zijn deze te segmenteren? Q2 C-segment en Ateca ook? Lastig. Ik verwacht dat deze T-Roc inderdaad ongeveer de maat van een Q2 heeft. Daaronder zal dan een kleiner model kunnen komen, maar die zal dan niet veel langer dan 4 meter moeten zijn.

Beetje lastig inderdaad, de Q2/T-Roc hebben een C-segment platform, net als de Skoda Yeti en Hyundai Kona, maar dat maakt ze nog niet een C-segment crossover, qua formaat zijn ze niet groter dan andere auto's in die klasse. Het voordeel is vooral dat vierwielaandrijving bij deze modellen een optie is, in tegenstelling tot bij de B-segment platforms van deze merken. Zoals de T-Roc misschien iets groter wordt dan de Arona, zal de T-Cross wel iets kleiner worden.

Het uiterlijk van de T-Roc heeft weinig geheimen meer: <https://www.autoweek.nl/nieuws/in-beeld-volkswagen-t-roc/>

2018-vw-t-roc-teaser-image.jpg

2018-vw-t-roc-teaser-image.jpg

2018-vw-t-roc-screenshot-from-teaser-video.jpg

Best een leuk model lijkt me. De chromen rand bovenaan is dan weer een beetje des Opels of Peugeots

D-C zei:
Barri zei:

Beetje lastig inderdaad, de Q2/T-Roc hebben een C-segment platform, net als de Skoda Yeti en Hyundai Kona, maar dat maakt ze nog niet een C-segment crossover, qua formaat zijn ze niet groter dan andere auto's in die klasse. Het voordeel is vooral dat vierwielaandrijving bij deze modellen een optie is, in tegenstelling tot bij de B-segment platforms van deze merken. Zoals de T-Roc misschien iets groter wordt dan de Arona, zal de T-Cross wel iets kleiner worden.

Die segmenten worden steeds ingewikkelder. Maar ik zie een Q2 toch echt niet als een B segment SUV/Crossover met een vanafprijs van 30 mille. Het is wat mij betreft gewoon een hoge C segmenter :). En de gemiddelde Captur of Mokka koper overweegt ook geen Q2. Een A3 rijder wel.

De Q2 staat op het MQB platform lees ik net.......dus hoort hij toch echt bij de C SUV's. De T-Roc staat op een Golf onderstel dus die hoort daar ook thuis. De T-Cross komt op het nieuwe MQB AO platform van de ibiza/Polo/Arona. In 2020 komt er nog een A segment SUV bij: de T-Track.

Dit is gewoon de VW-versie van Audi Q2. Alleen het uiterlijke plaatwerk is aangepast, de basiscarrosserie is volstrekt dezelfde. Dus ander blik en andere lampjes en een Polo-dashboard. En je bent klaar...

[size=large]Volkswagen toont opnieuw stukjes T-Roc[/size]

rfsygapb63oi.jpg

d2fys40bg706.jpg

owiyld8bh2d3.jpg

gutyjdtbuxvx.jpg

nm9y91rbi00y.jpg

a9dyhhobvvkt.jpg

02kym05bp6vc.jpg

xblybsib8dqv.jpg

Volkswagens marketingmachine draait momenteel op volle toeren. Opnieuw toont het merk een paar teasers van de op stapel staande T-Roc.

Volkswagen gaat met de T-Roc actief deelnemen aan het segment van de compacte cross-overs. Het model, dat een trede onder de Tiguan op de prijslijst komt te staan, is nu eens niet in geschetste vorm, maar in een video te zien.

Het is overduidelijk dat de T-Roc net als de eerder gepresenteerde Arteon een uitgesproken en meer eigen gezicht draagt dan de oudere modellen van Volkswagen. We zien een brede grille met dubbele koplampen, een relatief schuin staande achterruit en opvallend ingedeelde achterlichtunits.

De T-Roc staat op Volkswagens modulaire basis en dat betekent dat we ook onder de kap bekende techniek gaan tegenkomen. Op motorenvlak verwachten we de driecilinder 1.0 TSI als basismotor. Op termijn verschijnen mogelijk ook een GTE en misschien zelfs een volledig elektrische versie.

Op 23 augustus weten we meer, dan stelt Volkswagen de T-Roc in zijn geheel aan de buitenwereld voor.

Helaas ook bij VW dat verschrikkelijke doorlopende chroom op de c-stijl. Verder wel leuk!

Wat is er zo opvallend aan de indeling van de achterlichtunits? Zelfs bij de introductie van de Touran destijds (ja echt, en simpeler kan niet) werd dat al geroepen. Tegenwoordig maakt vrijwel elke fabrikant werk van achterlichtunits dacht ik zo.

Mooi (en goedkoper) alternatief voor de Q2, maar dat is dan ook geen prestatie.
Alleen het dashboard neigt richting nieuwe Polo, daar scoort de Q2 dan weer beter.
Bij VAG blijft het dus: je eigen ogen geweld aandoen tijdens het rijden of de omgeving visueel vervuilen met een Q2 :T

Terug
Bovenaan