Volkswagen Amarok (2022)

Rutger DC

Asfaltkampioen
De Amarok blijft over als enige pick-up van een Europees merk: recent verdwenen al de Mercedes-Benz X-Klasse, Fiat Fullback en Renault Alaskan. De huidige Amarok is geen enorm succes en omdat Volkswagen de Amarok helemaal zelfstandig ontwikkelde, waren de ontwikkelingskosten veel te hoog. Volkswagen en Ford werken vooral op bestelautogebied sinds enige tijd samen. Op basis van de Caddy en volgende Transporter komt Ford met eigen versies die de Transit/Tourneo Connect en Transit/Tourneo Custom vervangen. Volkswagen zal dan weer de volgende generatie Crafter en de Amarok baseren op de Transit respectievelijk Ranger. Dit zijn de eerste spionagefoto's van de nieuwe Volkswagen Amarok. Ford Australië is hoofdverantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe Ranger en Amarok.

nv7pw7j2jootxbhjwqtt

efxwpsxwazuc0iwobbqc

hs0popbg4scjewqbko1n

qe8iymo65hduy48ib8vg

itmai5ufnammmjlkkzzn

rn7wvmouhk0zkosn72ul

pt0ilg54wiofm5jaboth

xrjhdtcnk8ifj2qq0uwl

Bron: https://www.drive.com.au/news/2023-volkswagen-amarok-first-spy-photos/

Door Volkswagen eerder dit jaar vrijgegeven foto:

ployicnbezhg_800.jpg

Ook voor de US? Zie daar ook wel een markt voor de Amarok nu concurrenten ook met kleinere pickups komen (Ford/Hyundai)

Carfanatic zei:
Ook voor de US? Zie daar ook wel een markt voor de Amarok nu concurrenten ook met kleinere pickups komen (Ford/Hyundai)

Deze Amarok is de Ranger, de kleinere Ford pick-up is de Maverick. En die is volgens mij nog wel groter dan de Hyundai Santa Cruz. Vraag 1 is dus of de Amarok naar de VS gaat, vraag 2 is of er ook een VW-versie van de Maverick komt :) Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk eerlijk gezegd.

Grappig, de Amarok in off road modus in diep zand, daar is hij helemaal niet geschikt voor. Ik heb er offroad mee gereden, het zand knarste en piepte in de wielkasten.

Terug
Bovenaan