Vochtprobleem Peugeot 108

Bestleukhoor

Startmotor
Onze 108 (2016) heeft, sinds we hem hebben (2022) een vochtprobleem. Iedereen wijst dan meteen naar het derde remlicht, maar daar kan ik niets vinden. Ik heb het ook bij de dealer aangegeven, maar zij konden ook niets vinden. Op zich kan je met airco aan er goed mee leven, maar met deze temperaturen ( +- 6 graden en lager) wordt het wel heel lastig om de ramen vochtvrij te krijgen en houden. Ik weet dat ze niet zo waterdicht zijn als bijv een up! , maar soms is het toch wel lastig. Kofferbak is droog,vloer in het interieur ook. Heb er een vochtvreter in, maar dat is niet de ideale oplossing. Iemand nog een idee en/of oplossing?

Hoeveel rijd je ermee? Afgelopen winter reed die van mij aanstaande erg veel korte stukjes. Er stond geregeld water op het raam aan de binnenzijde. Nu rijd ze weer geregeld een langer stuk en is het probleem ook weer weg.

Bij deze Peugootjes (als ook de 107) wijst iedereen idd altijd naar het derde remlicht. Ik bij deze auto’s eigenlijk alles wel bij de hand gehad.
Scharnieren van de klep.
Achterlichten
Roosters achter de achterbumper.

Vocht blijft één van de vervelendste problemen.

Dank voor jullie berichten. Ik rijd regelmatig langere stukken (40-50 km). Kleine stukjes valt wel mee. Het remlicht is het dus niet. Het interieurfilter is schoon. Achterbak droog. Wat bedoel je met ' roosters achter de achterbumper ' ? Het gaat echt om de ruiten. Rond het vriespunt heeft de auto wel heel veel moeite om met airco aan schoon te blazen.

Deurrubbers en rubbers achterklep controleren, afwatering goed voor de rest? Sluiten de ramen goed? (Alle ramen dicht en een aansteker houden in de buurt van de ramen). Als het vuur stabiel blijft branden kan je dat iig wegstrepen.

Het gaat echt om de ruiten. Rond het vriespunt heeft de auto wel heel veel moeite om met airco aan schoon te blazen.
Wat al eerder geschreven is: Onder de 4 graden werkt je airco niet (beveiliging tegen bevriezen). Werkt je recirculatieklep wel goed? M.a.w. krijg je genoeg frisse lucht binnen. (Nadeel van mist en regen de laatste weken is de enorme relatieve luchtvochtigheid die graag tegen koude oppervlakten wil condenseren)

Terug
Bovenaan