Vlekken verwijderen buitenkant auto?

A

Anoniem

Guest
Ik heb sinds vorige zomer vlekken op mijn auto die niet met een normale wasbeurt eraf gaan. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat het vlekken zijn van zonnebrandcrème of iets dergelijks. Ik zou niet weten wat het anders moet zijn. Weet iemand wat het voor vlekken zijn en hoe ik ze eraf krijg? Of niet, omdat ik denk dat ze een half jaar al erop zitten.

https://imgur.com/vyt4udc
https://imgur.com/Yb4oVil
https://imgur.com/nRMncIE

Bij voorkeur polijsten, maar ik zie dat het op een matzwart deel is. Dan zou ik kijken naar een goede ontvetter, een sopje met een flinke dosis Dreft misschien? Op de lak gaan dit soort plekken inbranden en dan zul je moeten polijsten, ik weet niet of dat hier ook al is.

Waar kom je vandaan? Ik wil er ook wel even naar kijken als het niet lukt, ik heb wel wat middeltjes staan.

Ik zie alleen de bovenste foto.
Zo te zien idd iets van vetvlekken van zonnebrandvingers of frietzakvingers ;)
Met een goeie ontvetter is dat wel te verwijderen. Dasty kan helpen maar kan ook zijn dat het te aggressief is.
Dit deel is eigenlijk een sticker. Dus kan het minder goed tegen agressieve middeltjes.

Pak even een kunststof cleaner (of een doekje met lijnolie) waarmee verweerde kunststoffen en bumpers er weer als nieuw uit komen te zien, dan komt dat zwart ook gelijk een stuk mooier uit.

Jep kunststof/rubber reiniger. Je wil die hele strip wat 'vetter' en zwarter krijgen.

Zijn idd ingebrande zonnenbrandcreme vlekken, zijn hardnekkig.
Dasty of pure dreft kun je prima proberen, maar of het lukt betwijfel ik.
Wel goed naspoelen na die tijd.

Zal waarschijnlijk kleien/ polijsten worden, dan zijn ze vrij simpel te verwijderen.

Terence zei:
Dasty valt toch wel mee hoe agressief dat is?

Dasty is best agressief.
Sowieso is het niet goed om op je handen te krijgen.
En die gele sorbo handschoenen houden het ook maar een uurtje uit voordat ze vervormen.

Dus op dergelijke stickers zou ik het niet proberen.
Of meteen goed naspoelen.

Dank je voor jullie reacties. Als het goede is kunnen jullie nu de tweede en de derde foto zien. Het zit namelijk ook op het lak.

Ik zal het met cleaner proberen.

Als dit niet lukt dat moet ik het laten polijsten? Ik denk niet dat ik voor honderd euro aan gereedschap hiervoor ga uitgeven. Dan moet ik wel voortaan beter opletten met die vlekken natuurlijk.

Beste Frank,

Ga naar een lokaal poetsbedrijf, met 25 euro is dat wel betaald als ze dat voor je weghalen.
Kwestie van een paar minuten.
Weet niet waar je woont maar wil het ook wel voor je proberen, kost je niets.
Ik heb een polijst machine en alle benodigdheden wel.

polijsten zorgt ervoor dat de vlek nog meer in de lak gaat zitten. Dit is ook de reden waarom je altijd alleen een schone auto die gekleid is moet gaan polijsten en niet een die nog vuil is.

Zie idd nu de andere foto's Op de lak zal het makkelijker weg gaan als de sticker. Maar ga geen commandant cleaner gebruiken ofzo.
Een goeie ontvetter krijgt dit wel weg. Fatsoenlijk poetsbedrijf gaat dit ook niet polijsten.

Bofkont zei:
Ligt er aan Pobresh, als hij diep zit is polijsten de enige optie.
Ik ga er van uit dat het geen zuur of ander chemisch middel is wat zich in de lak heeft gevreten maar slechts vetvlekken die 9 van de 10x met een goeie reiniger te verwijderen zijn zonder de laklaag daarvoor te hoeven aan te tasten.

Terug
Bovenaan