Verzekeraars laten soms (?) trouwe klanten meer betalen - stap je zelf vaak over?

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Ik had autoverzekeringen in zoverre niet hoog op mijn lijstje staan dat ik eigenlijk alleen de premie checkte als ik een nieuwe auto kocht. Zeker omdat ik leunde op mijn tussenpersoon die redelijk meedacht over de opties. Toen ik dit bericht zag moest ik gelijk daaraan denken, omdat ik op die manier jaren bij dezelfde maatschappij bleef. En daardoor mogelijk meer/te veel betaalde, maar ik hechtte wel aan service/gemak van de tussenpersoon áls er iets aan de hand was (en dat was praktisch nooit).

De grootste besparing die ik als 'extra' kreeg was toen ik wisselde van een verzekering via tussenpersoon naar de ANWB/.Unigarant omdat ik met intussen platina ledenstatus nog een extra korting kreeg op de schadevrije jaren die ik intussen tot meer dan het maximum had opgebouwd.
Ik ben wél nieuwsgierig naar jullie tactiek of werkwijze in dit opzicht: wat is jullie aanpak voor het slim verzekeren van je auto('s)? Heb je tips voor anderen die je wil delen?

Toen we het huis kochten kreeg ik de aanbieding ook. De huidige verzekeraar doet de Megane met meeverzekerde accesoires zodat de dagwaarde nog enigszins acceptabel is. Kangoo en Aygo. Clio wilde ze niet op taxatierapport verzekeren dus heb ik all risk bij de KNAC op een oldtimerpolis.

Kan nog eens kijken of de polis goedkoper kan.

Ik trek elk jaar tijd uit om te bellen. Naar de verzekering, de internet provider en de gas/stroom leverancier. Uiteraard van te voren checken hoeveel goedkoper het elders kan. Vaak levert dat wat op en het bespaart je het gedoe van zonder nadenken overstappen.

Terug
Bovenaan