Verwarrende informatie autorapport Toyota Auris

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Wij gaan morgen naar een Toyota Auris kijken van 2,5 jaar oud. Volgens de RDW heeft hij 1 eigenaar gehad en geen terugroepacties. Nu heb ik zo'n uitgebreider rapport gedownload omdat ik het stiekem toch wel spannend vind om een behoorlijke bak geld aan een auto uit te geven, en hij blijkt 6 eigenaren te hebben gehad waarbij vrijwel alle kilometers bij de eerste eigenaar zijn gemaakt. De 2e heeft er nog maar 1.000 mee gereden, maar dat kan natuurlijk door corona komen.

Hoe dan ook weet ik niet wat ik ervan moet maken 19-5-2021 blijkbaar 5 eigenaren heeft gehad die niet meetellen bij het RDW. Dit zijn waarschijnlijk autobedrijven? Maar waarom slepen die er dan zo mee in het rond? Is dat gangbaar of moet ik daar iets van vinden? De vraag is dus eigenlijk of dit een rode vlag is.

Er is trouwens ook een terugroepactie geweest die niet meer bij het rdw staat. Betekent dat dat er is gedaan wat er moet gebeuren en het verder geen kwaad kan?

Defect:
De componenten in de hogedrukbrandstofpomp hebben onvoldoende drukweerstand, hierdoor is het mogelijk dat, de binnenkant
van de pomp tijdens bedrijf versleten of beschadigd kan raken.

oie-N2-Qa-Fidwg-Wg3.png

Wel apart, een auto van 2 1/2 jaar oud met reeds 6 eigenaren achter de rug. Is het wellicht een importauto? Hoewel ik niet kan en mag oordelen over deze auto zou ik lekker verder zoeken. Misschien heeft de dealer/handelaar een plausibele verklaring, ik zou ernaar informeren. Maar prima dat je zo kritisch bent.
In welke prijsklasse zoek je iets?

Nee het is een NL auto. Hij heeft één officiële eigenaar gehad volgens RDW, wat me doet vermoeden dat de rest autobedrijven zijn, maar vraag me wel af waarom je er dan zo mee leurt... We zoeken een auto rond de 15-20K die we deze week kunnen kopen ivm lease die wegvalt. Toyota is voornamelijk in beeld door de betrouwbaarheid. andere optie zou een kia Niro kunnen zijn (kleinere kofferbak) of een ford focus station (net wat mindere reputatie).

Maar deze auto lijkt ons wel een hele mooie.

Een Focus rijdt iig veel leuker dan een Auris :)

Deze auto staat vanaf mei bij verschillende autobedrijven zo te zien. Daar kan je zeker naar vragen. Hoeft niet te betekenen dat het een slechte auto is overigens, wellicht hadden ze 'm gewoon veel te hoog geprijsd aanvankelijk of stond ie bij een bedrijf waar ie net een ander klantprofiel heeft.

Die terugroepactie is verholpen als ie niet meer op RDW.nl te vinden is bij het kenteken.

Wat vind je bij voorbeeld van deze, om maar een mogelijkheid te presenteren:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-auris-1-8-hybrid-business-plus-automaat-navigatie-pan-elektro-benzine-grijs-71e00743-5eb4-48ff-a1ff-f749eac2f388?source=list_searchresults&cldtidx=1&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

speedtouch zei:
Wat vind je bij voorbeeld van deze, om maar een mogelijkheid te presenteren:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-auris-1-8-hybrid-business-plus-automaat-navigatie-pan-elektro-benzine-grijs-71e00743-5eb4-48ff-a1ff-f749eac2f388?source=list_searchresults&cldtidx=1&sort=standard&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

Die heeft heeft ook 3 meer eigenaren gehad dan gedacht door het rdw. Grappig genoeg gaan we kijken bij deze Carnext

Barri zei:
Een Focus rijdt iig veel leuker dan een Auris :)

Deze auto staat vanaf mei bij verschillende autobedrijven zo te zien. Daar kan je zeker naar vragen. Hoeft niet te betekenen dat het een slechte auto is overigens, wellicht hadden ze 'm gewoon veel te hoog geprijsd aanvankelijk of stond ie bij een bedrijf waar ie net een ander klantprofiel heeft.

Die terugroepactie is verholpen als ie niet meer op RDW.nl te vinden is bij het kenteken.

Dank je! misschien inderdaad even open naar vragen.

En ja de focus schijnt inderdaad geweldig te rijden.... Maar nog wel eens issues met elektronica lazen we. Of is dat bij de nieuwere versies niet meer?

Eentje met 1.2T en handbak, dat zie je niet vaak.
Ik kon niet overweg met dat multimedia systeem: wat een irritant systeem!
Kijk ook eens naar de Opel Astra; vrij betaalbaar en technisch een goed ding.

Wat ik gek vind: ik dacht dat Carnext alleen de pareltjes van Leaseplan verkocht, maar blijkbaar dus ook exemplaren die de maanden ervoor bij andere handelaren/garages hebben gestaan. Vraag dat gerust na!

Barri zei:
Eentje met 1.2T en handbak, dat zie je niet vaak.
Ik kon niet overweg met dat multimedia systeem: wat een irritant systeem!
Kijk ook eens naar de Opel Astra; vrij betaalbaar en technisch een goed ding.

Wat ik gek vind: ik dacht dat Carnext alleen de pareltjes van Leaseplan verkocht, maar blijkbaar dus ook exemplaren die de maanden ervoor bij andere handelaren/garages hebben gestaan. Vraag dat gerust na!

We maken vooral snelweg kilometers, dus maakt het verschil met hybride weinig uit.
In de astra passen onze 3 kinderzitjes volgens mij niet :confused: IK kan je vertellen, dat is best een hadicap bij het kopen van een auto.:D

Mijn man heeft blijkbaar laatst al een praatje gemaakt bij Carnext. Ze schijnen nu zowel de auto's van leaseplan te hebben en ook uit het kanaal te verwerven,

Ah, die 3 kinderzitjes is bij veel modellen een issue inderdaad.

Carnext is niet meer eigendom van Leaseplan, dus dat zou best kunnen idd. Maar dan nog is zoveel handelaren/dealers in korte tijd inderdaad wel opvallend. Ik denk dat zo'n Auris 1.2T toch wat lastiger in de markt ligt dan een hybride versie.

Ik ben wel benieuwd wat voor kinderzitjes je wilt gebruiken. Ik krijg ik mijn Insignia niet drie kinderen op een rij als ik de kinderstoelen gebruik. Misschien dat het met zitverhogers lukt, maar daar mogen ze eigenlijk alleen in uitzondering op zitten.

Petra zei:
(..).. We zoeken een auto rond de 15-20K die we deze week kunnen kopen ivm lease die wegvalt. (..)

Je vind het (terecht) spannend om zoveel geld voor een auto uit te trekken... maar dan nemen jullie daar maar een week de tijd voor?
Haastige spoed is zelden goed. ;)

3 (volwaardige) kinderzitjes op de Auris achterbank? Lijkt mij niet, cabine is te smal daarvoor. Lukt bij geen enkele C-segmenter volgens mij. Denk dat een Berlingo / Partner dit wel kan.

Petra zei:
Nee het is een NL auto. Hij heeft één officiële eigenaar gehad volgens RDW, wat me doet vermoeden dat de rest autobedrijven zijn, maar vraag me wel af waarom je er dan zo mee leurt... We zoeken een auto rond de 15-20K die we deze week kunnen kopen ivm lease die wegvalt.
Volgens mij zoek je hier te veel achter. Wie denk je dat die 'je' is die er mee zo 'leurt'? Dit is gewoon een auto die een paar keer tussen autobedrijven heen en weer is geschoven, dat gebeurt zo vaak. Dat zal er best mee te maken hebben dat op een bepaald moment het aanbod vooral in gebied A, maar de vraag in gebied B lijkt te zitten. Of dat een handelaar op een bepaald moment gewoon te veel auto's van een bepaald model heeft. Ik zie niet in hoe dit nadelig voor je zou kunnen zijn.

Hallo Petra,

mocht je het nog niet gedaan hebben, wel die 3 kinderzitjes passen hoor! Het is ongetwijfeld afhankelijk van leeftijd van de kinderen en (daarmee) formaat van de stoeltjes, maar ik kreeg in onze Auris TS nooit 3 kinderzitjes naast elkaar, de incidentele keer dat het nodig was. We hebben nu een Corolla TS en zijn uit de kinderzitjes, maar ook in deze iets bredere Toyota zie ik het niet passen. Een RAV4 van het vorige model niet wat, of misschien een van de laatste exemplaren Avensis TS?

Durashift zei:
Petra zei:
(..).. We zoeken een auto rond de 15-20K die we deze week kunnen kopen ivm lease die wegvalt. (..)

Je vind het (terecht) spannend om zoveel geld voor een auto uit te trekken... maar dan nemen jullie daar maar een week de tijd voor?
Haastige spoed is zelden goed. ;)
Ik zou haast zeggen: 'huur' een Lync&Co voor €500 voor een maandje, dan heb je wat tijd om rustig op zoek te gaan naar een andere auto.

Bedankt voor alle reacties!

We zijn nu zo'n anderhalve maand aan het kijken en uiteindelijk uitgekomen bij een Auris of Ford Focus. Onze stoeltjes passen in beide, al had de focus net iets meer ruimte. NU moet ik wel zeggen dat we naast onze 2 maxi cosi groep 1 stoeltjes speciaal de Britax Discovery SL hebben gekocht. We hadden een bijzonder brede zitverhoger met leuning en dit scheelde gewoon ruim 10 cm bleek na meten in de winkel. Het houdt niet echt over, maar alles past er stevig in.

Mijn collega wilde juist destijd van de auris af omdat hij juist zo krap was op de achterbank met 3 kinderen (en vond hem niet fijn rijden)

als een auris voldoet aan ruimte kun je ook gewoon eens kijken naar een KIA C'eed (de koreaanse tegenhanger van de auris), zit je nog met jaren fabrieksgarantie ook nog.

Een Focus is niet heel lang: als de kinderen klein zijn en met de voeten nog recht naar voren/boven zitten, kan ie wel eens wat krap zijn.

Barri zei:
Een Focus is niet heel lang: als de kinderen klein zijn en met de voeten nog recht naar voren/boven zitten, kan ie wel eens wat krap zijn.
Vanaf modeljaar 2018 is de focus een heel stuk groter. Scheelt wel 10cm achterin. Maakt daarom de Mondeo overbodig.

Even een tip ten aanzien van die eigenaren: via de (gratis) app Finnik kan je op basis van kenteken heel veel te weten komen. Ook dat opvragen is gratis. Goeie kans dat je dan kan zien of het inderdaad van garagebedrijf naar garagebedrijf is gegaan, je krijgt hier meer info dan bij via ovi.RDW.nl bijvoorbeeld.

Hi allemaal,

Hierbij even een update. Mijn man is gaan rijden met de auris, maar hij voelde een hinderlijke trilling in de auto, dus die werd het niet, Aangezien het de 2e Auris was waar hij dat bespeurde en we er online meer over lazen hebben we aangenomen dat dat bij de Auris hoort en zijn we toch richting een focus gaan kijken, een nieuwere zoals jullie aanraden.

Deze moet het gaan worden: nieuwe auto

Dat ziet er goed uit! Dit model Focus kan soms ook een trilling hebben, dat is als de motor bij deellast één cilinder uitschakelt. Niks geks dus, maar sommige mensen valt het op en anderen niet. Verder lijkt het me een heel fijne auto.

Barri zei:
Dat ziet er goed uit! Dit model Focus kan soms ook een trilling hebben, dat is als de motor bij deellast één cilinder uitschakelt. Niks geks dus, maar sommige mensen valt het op en anderen niet. Verder lijkt het me een heel fijne auto.

Toevoeging: je kunt met de knop bij de pook de rijmodus aanpassen naar sport. Cilinderdeactivatie werkt dan niet. Helaas blijft die instelling niet behouden dus bij de volgende rit moet je ‘m weer aanpassen naar de sportstand.

Lekker ingereden.. 34 duizend kilometer in ruim 14 maanden... én dat in corona tijd. Rental'tje geweest?

Durashift zei:
Lekker ingereden.. 34 duizend kilometer in ruim 14 maanden... én dat in corona tijd. Rental'tje geweest?

lease volgens zijn rapport.

Terug
Bovenaan