Vervanging Volvo v70 d5 / Max 15k

JR777

Wegverkenner
Ik rij nu bijna 5 jaar met een v70 d5 uit 2008. Gekocht met 280k km nu 364k.
Rijd.nog steeds heerlijk. Zoek nieuwere gezinsauto (2 kids) omdat diesel niet meer uit kan en de v70 wat onderhoud krijgt is dit wellicht goed moment. Hybride leuk maar ik rijdt niet heel veel dus geen must

Max 15k evt. Mag de inruil erbij, maar is vast niet heel veel.

- Astra station 1.0 turbo
- Seat Leon 10 tsi 115pk
- Octavia 1.0 tsi
- megane 1.2 of 1.3 toe

Iemand goede andere tips.

Dank voor het meedenken!

Ford Focus?
Toyota Auris benzine
Peugeot 308
Maar hoe oud zijn de kinderen? Jong of ouder oftewel buggy of puber met lange benen?

Dank voor de reacties!

kids zijn 8 en 11...

we hebben al een punto ta als 2e auto dus tipo is goede tip

ik wil eigenlijk geen auris meer wel eens in proefgereden dan zou ik een corolla willen en die zijn nu te duur
focus zou ik eigenlijk meteen het laatste model willen en dat wordt ook te prijzig. wel fijne auto's.

oh ja ik ben zelf 1,93 ... dus was ik wel altijd blij met goede stoelen van de Volvo's die ik heb gereden. En moet dus wel redelijk ruim zijn ook al zijn de kinderen nog niet enorm groot.

dat zou logisch zijn maar als ik dan een wil van 2014 met benzine en 150k km dan moet ik alsnog 12500 bij betalen en staat er 'dezelfde' auto voor de deur ...
met andere woorden die vind ik te duur.

Dan even een knuppel in het hoenderhok, waarom niet door blijven rijden in wat je nu hebt? Een goede beurt laten geven en die kan nog wel even mee.
Afschrijving heb je niet meer, rijden doet hij vorstelijk, idem voor het zitten. Ruim genoeg voor de kids (hij is toch minstens een klasse groter dan wat je zoekt).
Prijstechnisch is dat waarschijnlijk het meest interessant.

Total Loss zei:
Frits79 zei:
Ik zou bij de Astra wel gaan voor een met de AGR stoelen, zeker als je uit een Volvo komt.

Vandaar dat alle 3 de door mij getoonde opties voorzien zijn van de AGR-stoelen! ;)
Ik weet ondertussen dat ze op de innovation zitten, dat heb ik wel geleerd hier. Maar zag het niet in de tekst staan.

Vandaag in een Astra proefgereden. Reed prima schakelde netjes en zag er als nieuw uit. Prima opties miste alleen kontverwarming volgens mijn dochter.
Hij is op de snelweg wat minder rustig / stil dan de oude Volvo. Oh ja en hoewel vlot genoeg voor mij als rustige rijder, toch miste ik wel wat pak.s . Werd ik er warm van Mwah … gewoon goed en misschien ook wel de verstandige keuze… nog even nadenken 🤔

Maar in welke Astra heb je proefgereden? Je hebt de 1.0 met 105pk of de 1.4 met 150pk nogal een verschil.

1.0 op zich helemaal niet verkeerd hoor het is gewoon weleen verschil, maar zou me kunnen voldoen

Goede keuze, de Astra. Ga de mijne net komende week inruilen, maar was er erg tevreden over. Ruimte binnenin echt dik voor elkaar, en rijdt ook nog eens zuinig. Zou dan inderdaad voor een Innovation met AGR-stoelen gaan.

Ik zou gewoon doorrijden.

Onderhoud laten doen. Stel dat kost 5k, dan heb je nog 10k over. Voor die 10 k kun je 8 jaar de extra wegenbelasting van betalen en rijd je 10 x beter dan alles wat je nu voo 15k aanschaft.

Thunderbird zei:
Ik zou gewoon doorrijden.

Onderhoud laten doen. Stel dat kost 5k, dan heb je nog 10k over. Voor die 10 k kun je 8 jaar de extra wegenbelasting van betalen en rijd je 10 x beter dan alles wat je nu voo 15k aanschaft.

Misschien toch geen gek idee…..

Waarom niet, zoals Frits ook adviseert, een jongere Volvo V70 T5?
Ik denk als je uit een V70 komt, een Astra of iets anders uit die klasse je erg tegen gaat vallen. Je bent gewend geraakt aan de ruimte, comfort en motorisering.
Met jouw lengte en opgroeiende kinderen is zo'n V70 qua ruimte uiteraard subliem.

Misschien is dit nog iets wat in de smaak valt: V70 2.0T R-Edition

volvo-v70-9020417-1-640.jpg

Ten opzichte van een V70 is zo'n 'gewone' compacte middenklasser wel wat anders inderdaad. Maar een nieuwere V70 is gewoon erg prijzig. Een Mondeo, die technisch overeenkomsten heeft met de nieuwere generatie V70, is wat betaalbaarder: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/ford/m1925673302-ford-mondeo-wagon-2-0-ecoboost-platinum-nl-veel-opties>

Een Superb is ook vrij prijzig, maar veel klanten gingen in de showroom voor een Octavia die niet veel minder ruim is. Hier een aardige: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/skoda/m1931543163-skoda-octavia-combi-1-4-tsi-greentech-ambition-business-com>

Zeker vanuit zo'n koppelmonster zou ik niet terugstappen naar een driecilinder.

NieckVB zei:
Misschien is dit nog iets wat in de smaak valt: V70 2.0T R-Edition

volvo-v70-9020417-1-640.jpg

Dit is een waanzinnig mooie V70, en ook nog te koop bij een Volvo dealer.

Misschien is een V70 wat duurder dan een Mondeo of Octavia, maar wat geeft dat als je dit een mooie auto vindt. Bij auto's wordt tegenwoordig al zo vaak rationeel gekozen.

Terug
Bovenaan