Vervanging Nissan Note

A

Anoniem

Guest
Hi Liefhebbers en Experts,

Wij hebben een Nissan Note uit 2015, 83.000 km gelopen. gekocht in 2017
Deze hebben we genomen omdat we gek zijn op ruimte in de auto.
Ik zal het even uitleggen , ik ben een man 1.90, mijn vrouw is 1.85 en me zoon is 11 jaar en 1.70.
We gingen voorheen niet op vakantie met de auto maar tegenwoordig wel.
kortom we zijn opzoek naar een crossover en of hogere auto met ruimte ook omdat me zoon 2.00 plus gaat worden de aankomende jaren en ik wel wil dat hij nog een beetje in de auto kan zitten. Hoog is helaas iets wat me vrouw perse wil in een auto.
De dealer waar wij hem ooit hebben gekocht waarschuwde ons al een vervanger zoeken gaat lastig worden want vorm gaat boven ruimte.
Hij heeft gelijk , ik kan in de note achter mezelf zitten en normaal in en uitstappen.
We hebben de volgende opties al gehad en of geprobeerd bij een dealer Opel crossland x , Seat Arona, Dacia Duster, Nissan Juke en Qashqai, Jeep renegade, hyundai Kona, Ford puma en ecosport.
we hebben nu nog de Renault Capture , Skoda Kamiq als optie.
Heeft iemand nog ideeen, we willen private leasen en willen een bedrag uitgeven van rond de €400,00 per maand.

In een mpv ga je meer ruimte vinden dan in een suv of een crossover.

Citroën spacetour.

Kia carens

In een juke ga je niet meer ruimte in vinden dan in een note

Wat vind je van de nieuwe Peugeot 2008?:
https://privatelease.peugeot.nl/menu/nieuwe2008?menu=car_menu&vehicleId=240237&kilometrage=10000&looptijd=48&opts=18,20#_ga=2.15303153.696316375.1583994338-1394595332.1528701701

Bij de Renault Captur heb je een verschuifbare achterbank, met de bank naar achteren heb je veel beenruimte achterin. In de nieuwe Peugeot 2008 heb ik nog niet gezeten, ik denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is.

De Captur heeft veel beenruimte achterin, 2008 niet. Nadeel van de Captur is de korte zitting van de achterbank en in minder mate de diepte van de voorstoelen. Ondanks een aardige beenruimte achterin kom je boven de 1,88 wel in de problemen. Oplossing; je vrouw achterin laten zitten en zoon voorin (doen wij ook al jaren zo in onze auto's). Een Crossover is gewoon niet zo ruim. Een stationcar uit het C segment geeft meer ruimte is onze ervaring.

Stuk uit het DvhN, Kamiq heeft veel ruimte op de achterbank.

Met de nieuwe Kamiq neemt Skoda het op tegen populaire compacte SUV’s als de Renault Captur en Peugeot 2008. In eigen familie komt hij de VW T-Cross en Seat Arona tegen.

Je zou misschien verwachten dat de Kamiq een kopie is van de VW T-Cross en Seat Arona, waarmee hij zijn techniek

     deelt. Maar niets is minder waar. De Skoda is bijvoorbeeld 10 cm langer dan de Seat. Dat leidt tot aanzienlijk meer ruimte in het interieur. De Kamiq biedt op de achterbank evenveel zitruimte als de Kodiaq, de grootste SUV van Skoda. Alleen de tunnel in de vloer bij de bank is een dissonant.

Met zijn bagageruimte blijkt de Kamiq geen trendsetter. De 400 liter inhoud is niet slecht, maar een Peugeot 2008 biedt 34 liter meer. Onhandig is het hoogteverschil in de laadvloer, zodra je de bank omklapt. Ander minpunt: de achterbank is niet verschuifbaar.

Standaard heeft de Kamiq een prima veiligheidsuitrusting, inclusief led-koplampen, een automatisch noodremsysteem en actieve rijstrookbewaking.

Opmerkelijk is de fraaie afwerking van het interieur. Niet alleen het dashboard ziet er bijzonder uit, maar ook de jeansachtige antraciete stoelbekleding. Het infotainment werkt overwegend logisch en snel.

En Skoda heeft weer wat opmerkelijke handigheidjes ingebouwd. De ruitenkrabber bij de tankklep kennen we al, maar wat te denken van de dop van het ruitensproeiervloeistofreservoir die omgekeerd dienst doet als handige trechter bij het vullen? Andere handigheidjes: een in het portier verstopte paraplu en het als zaklamp uitneembare led-lampje in de bagageruimte (allebei opties).

De 1,0 liter turbo-benzinemotor (testverbruik 1 op 14,1) kan de auto goed aan, maar biedt geen verrassingen. De DSG-automaat wacht soms te lang met overschakelen en samen met de toch niet zo heel krachtige motor tempert dat de levensvreugde in de aandrijflijn.

De Kamiq stuurt prettig licht en direct. In bochten blijft hij keurig op koers en hij neigt niet gauw tot overhellen. Een mooie prestatie, als je bedenkt dat het onderstel tegelijkertijd veel veercomfort vertoont

Terug
Bovenaan