Vervanger Volvo V60 D5 Hybrid

DeeTwee zei:
Pjedroo zei:
Mooie review! Ik zie dat hij in alles wel een stuk gegroeid is tov mijn huidige auto. Ik ga proberen om de auto een keer te lenen bij m'n huidige dealer.
Hij is stukken groter, de vorige was in mijn beleving nauwelijks ruimer op de achterbank dan een V40 en de hybride had zelfs minder kofferruimte. Daar maakt deze generatie echt korte metten mee, het is een volwaardige D-segmenter itt z'n voorganger.

Hoopvol :) Bedankt allemaal voor jullie input.

Ik ben zelf geswitcht van een V60D6 naar nu een V60T5.
Beide auto's zijn qua ruimte en rijden niet te vergelijken. De huidige V60 is gewoon een klasse groter en rijdt ook veel scherper. Qua acceleratie scheelt het niet veel...maar dat is ook niet verwonderlijk bij ong. evenveel PK's.

De nieuwe V60 is imho de betere en veel modernere auto.....en het interieur is er ook nog eens flink op vooruit gegaan. Terwijl ik heel tevreden was met mijn D6 kan ik me dat nu bijna niet meer voorstellen......

Heb je review even gelezen en dat klinkt zeer positief. Toen ik na enkele Audi's overstapte naar de V60 moest ik toch wel even wennen aan het afwerkingsverschil en bediening. Ook de automaat voelde als een stap terug t.o.v. de technisch verfijnde s-tronic die ik had. Maar ik moet nu zeggen dat ik de Audi al lang niet meer mis en ben wel echt bevriend geraakt met de V60. Je weet natuurlijk pas weer het verschil als je weer in een nieuwe Audi A4 of V60 stapt.

We gaan aan het eind van het jaar maar eens kijken of er nog een dergelijke aanbieding is zoals nu met de B3.

Dat is wel een opvallende gelijkenis, hoewel mijn ervaring volledig tegenovergesteld is....
Ik stapte in 2010 ook over van een Audi (A4 Avant) naar een Volvo (S80).

Mijn (lease-) Audi was een aaneenschakeling van ellende en ook van de veelgeroemde interieurkwaliteit heb ik weinig gemerkt. De overstap naar Volvo was voor mij een verademing, zowel qua comfort als qua dealerervaring....
Toen ik daarna door een verandering van werkgever weer in een Audi terechtkwam (A5 Sportback) werd ik wederom geconfronteerd met substantiële kwaliteitsissues. Toen was ik er ook helemaal klaar mee.
De keuze voor een D6 was eerlijk gezegd vooral fiscaal ingegeven, maar ik ben in ruim 160K nooit met enig issue geconfronteerd. Hoewel ik bij anderen ook wel eens minder positieve verhalen over Volvo hoor, hebben wij ( mijn vrouw is inmiddels ook aan haar derde Volvo toe...) op ruim 600K kilometers nog nooit een probleem gehad. Dat is, in combinatie met een fenomenaal goede dealer, voor mij wel hét argument.....
Ik denk dat ik met mijn Audi's gewoon pech heb gehad (zowel de 2.0 TDI pompverstuiver als de 2.0 TFSI van 2009-2011 stonden als problematisch te boek) , want ik heb diverse collega's die heel blij zijn met hun Audi. Ik vond bij Audi met name het totale gebrek aan service bij twee verschillende dealers onacceptabel, zeker voor een merk dat zichzelf nogal premium vind....Voor Leolux stoelen en een kopje Italiaanse espresso koop je niet zoveel, als je vervolgens hartje zomer in een VW Lupo zonder airco naar huis rijdt, nadat je je auto voor de derde keer in een maand met dezelfde storing bij de dealer hebt geparkeerd.....en dan vervolgens twee weken met dat karretje mag blijven rondtuffen, om maar een van de vele voorbeelden te noemen...... Bij de Volvo dealer krijg ik vanaf dag één bij elke beurt en met dezelfde vergoedingsregeling van de leasemaatschappij minimaal een gelijkwaardige auto mee....(meestal een duurdere....lekker maken, heet dat geloof ik....:p).

Veel succes en (fijne) keuzestress toegewenst!

Hahah... in mijn geval ging ik van een hele volle Audi A3 Sportback nieuwe model (met MMI + en DSG) naar de V60 die toen al een paar jaar op de markt was. De A3 is dan wel een segment lager maar die was qua afwerking echt top. In de V60 zijn de knopjes van plastic (bijvoorbeeld de draaiknoppen van volume) en is bijvoorbeeld de automaat pook ook van glad plastic. In de A3 waren die knopjes van geribbeld aluminium en was de pook bekleed met geperforeerd leder en aluminium. En de automaat van de V60 is echt eentje van de lange halen en beetje schokkerig schakelen, dat had de DSG niet.
Ik heb met Audi best goede ervaringen maar je hebt helemaal gelijk dat de V60 echt kwaliteit is want ik heb nog nooit 1 probleem gehad en de teller staat nu op 161K.

Qua dealers heb ik met Audi Bourguignon en Volvo vd Schaaf beide hele goede ervaringen. Bij Volvo wordt m'n auto zelfs opgehaald en gebracht door een verkoper (is toevallig vriend van me) en ik krijg altijd zijn auto mee. Dat telt allemaal wel mee in merk imago maar daar staan ze wat mij betreft op gelijke hoogte. Kreeg bij Volvo zelfs een keer aangeboden om hapje Chinees mee te eten en daarna een nieuwe auto te bekijken hahaha..

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/skoda-enyaq-iv-laat-zich-vroegtijdig-zien/

Die stijgt meteen met stip naar 1 als dat echt de nieuwe Enyaq is! Stuk mooiere lijnen dan de camouflage foto's. In mijn ogen ook meteen de mooiste Skoda die er is!

Er zijn meer prijzen bekend. Het is verleidelijk om een lagere range te nemen en meer in opties te spenderen maar ik vrees dat ik daar spijt van krijg. Bovendien betekent meer range ook wat meer vermogen. Is trouwens wel het enige wat mij minder bevalt aan de cijfers van deze Enyaq. Elektrisch rijden is bij andere merken juist een garantie voor hoge prestaties maar dat lijkt deze Enyaq dan weer te missen. Gemiste kans!

voorlopige configuratie

Heb een 80iV geconfigureerd met heel veel lekkere opties. Binnenkort aan de slag met lease offerte's en kijken wat past.

Wel erg fijne auto zo! Wel een vraagteken bij de velgen. Ik vind de standaard velg niet echt mooi maar als ik deze velg kies zijn het meteen 21 (!!) inch velgen.

Pjedroo zei:
Er zijn meer prijzen bekend. Het is verleidelijk om een lagere range te nemen en meer in opties te spenderen maar ik vrees dat ik daar spijt van krijg. Bovendien betekent meer range ook wat meer vermogen. Is trouwens wel het enige wat mij minder bevalt aan de cijfers van deze Enyaq. Elektrisch rijden is bij andere merken juist een garantie voor hoge prestaties maar dat lijkt deze Enyaq dan weer te missen. Gemiste kans!

voorlopige configuratie

Heb een 80iV geconfigureerd met heel veel lekkere opties. Binnenkort aan de slag met lease offerte's en kijken wat past.

Wel erg fijne auto zo! Wel een vraagteken bij de velgen. Ik vind de standaard velg niet echt mooi maar als ik deze velg kies zijn het meteen 21 (!!) inch velgen.

Bewust geen infotainment-optie aangevinkt? Zit er standaard al carplay en/of android auto op?

Voor wat betreft de velgen: Wat mij opvalt is dat als je in de configurator van 21 inch naar 19 gaat, je een pop-up krijgt die zegt dat je 'sturing' moet verwijderen. Zou het kunnen zijn dat er bij velgen van 21 inch een stuuruitslagbegrenzer wordt ingebouwd? Zou voor mij een reden zijn voor kleiner te gaan, maar ik vind de 19" keuzes prima. Die 21 inch zien er sowieso onvoldoende stoeprand-proof uit naar mijn smaak.

Verder volgens mij weinig op aan te merken. Zelf zou ik alleen een lelijke auto in het zwart nemen, lichte kleuren doen de lijnen meer opvallen je ziet krassen er minder snel op. Maar goed, dat is slechts mijn €0.02.

Scherp gezien, ik had wel infotainment aangevinkt maar is er afgevallen ofzo. Dat augmented reality lijkt mij wel erg gaaf en zou dat wel willen.

21 inch ben ik gisteren ook wat op terug gekomen. Die velgen zijn het net niet helemaal. En dat sturing viel mij nu ook op. Volgende week vrijdag ga ik de auto bezichtigen tijdens de roadshow in Leeuwarden en ik zal de vraag dan stellen wat het is. In principe is 19 inch meer dan genoeg, ik heb nu 18 inch. Maar misschien is de auto wel zo groot dat 19 inch niet helemaal staat. Maar eens in het echt bekijken. Ik vind de velgen allemaal niet echt geweldig. Misschien is de 20 inch Vega wel het mooist.

Kleur is aaaaaaaltijd weer een discussie met de vrouw :D Ik heb in het verleden vaak zwarte auto's gehad (lekkere poets kleur) en het staat eigenlijk altijd goed maar het is ook wel weer veilig. Daarna een beluga bruine, bijna zwarte, Audi A3 SB gehad. Erg mooie kleur en net even anders. Nu een grijze V60... ook mooi maar ook weer tikkeltje saai.

Die zilver blauwige kleur ziet er in zo'n hele dikke versie wel mooi uit maar de vrouw was het er niet direct mee eens :)

Pjedroo zei:

voorlopige configuratie

Configuratie even bekeken, wel compleet er staat zelfs "Welkom in uw ENYAQ iV 80 met interieur". Je moet er niet aan denken dat je een auto zonder interieur geleverd krijgt. o_O

Zou ook eerder voor de 80 met minder opties gaan dan voor de 60 met meer. De 80 laadt ook sneller zijn kilometers door de grotere accu, zeker handig bij verre vakanties o.i.d. Grotere velgen leidt vaak tot minder actieradius, ook iets om rekening mee te houden.

Haha, gelukkig zit er een interieur in ja!

De 80 moet het minimaal worden ben ik na een nachtje slapen achter. 510 is in de praktijk eerder 400 denk ik. Dat vind ik echt wel minimaal. En het gaat 19 of 20 inch worden dus de 21 inch valt ook af.

60K is met bijtelling trouwens wel het bedrag waar je ook een fijne benzine of diesel voor leased. Het is paar tientjes meer dan wat ik nu betaal met 15% over 52K en kleine eigen bijdrage.

Terug
Bovenaan