Guest
Wat is precies het verschil tussen de middendemper en een einddemper? En wat gebeurd er als je een van de twee of allebei weg laat?
Remy
Remy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
HardRemy zei:Wat is precies het verschil tussen de middendemper en een einddemper? En wat gebeurd er als je een van de twee of allebei weg laat?
Remy
Kreidler zei:Let wel op dat één van de twee dempers ook gelijk een katalysator is, als je die weghaalt komt je auto niet meer door de apk.
Hansyii zei:Geluiddempers zorgen ook voor tegendruk, waarop de motor is geconstrueerd.
Het totaal wegnemen van deze tegendruk resulteert vaak in vermogensverlies. Iets, wat je niet zo snel zal merken, maar je topsnelheid loopt terug.
Hansyii zei:Een spaghetti uitlaat op een kever is nog wel aardig, op andere auto's zal het minder makkelijk gaan.
Casanova zei:Toevallig zag ik van het weekend bij het wisselen van de banden, dat mijn Mitsubishi Grandis alleen maar een einddemper heeft en geen middendemper. Het is een diesel, dus de motor komt van Volkswagen (2.0 tdi PD). Ben eigenlijk wel benieuwd of Volkswagen/Audi het op de zelfde manier heeft opgelost.
Casanova zei:Toevallig zag ik van het weekend bij het wisselen van de banden,