Verlagingsveren, Welke neem ik nu ??

A

Anoniem

Guest
Zoals de tittel al zegt, ik ga binnenkort mijn fiat punto evo verlagen, reden is om betere wegligging te hebben en om de body wat lager te leggen omdat dit mooier oogt :D
Nu, deze veren komen om de OEM (stadaard) schokbrekers en ik las ergens dat men dan moet opletten dat men niet te laag gaat met veren, om lekkages en kapotte brekers te vermijden. Nu heb ik 3 opties: De eibach proline of sportline . Nu schijnt de sportline redelijk stroef te zijn en niet echt goed voor OEM schokbrekers. Ervaringen iemand? Maar de proline verlaagt niet zoveel vind ik. Optie 3 zouden de Novitec veren zijn ( 40mm voor en achter). Ik hoor het graag ;)
 
JD82 zei:
Zoals de tittel al zegt, ik ga binnenkort mijn fiat punto evo verlagen, reden is om betere wegligging te hebben en om de body wat lager te leggen omdat dit mooier oogt :D
Nu, deze veren komen om de OEM (stadaard) schokbrekers en ik las ergens dat men dan moet opletten dat men niet te laag gaat met veren, om lekkages en kapotte brekers te vermijden. Nu heb ik 3 opties: De eibach proline of sportline . Nu schijnt de sportline redelijk stroef te zijn en niet echt goed voor OEM schokbrekers. Ervaringen iemand? Maar de proline verlaagt niet zoveel vind ik. Optie 3 zouden de Novitec veren zijn ( 40mm voor en achter). Ik hoor het graag ;)

Ik zou het niet doen , je kunt niet meer doorrijden over drempels , je stuitert over slecht weg dek
Had eerst een gruwelijk hard biltstein B14 setje ,laag af gesteld , reed eigenlijk alleen in een snelle bocht lekker , de rest van de tijd had je er vooral nadelen van
Heb nu een koni sport setje en je kunt overal sneller zonder dat het oncomfortabel wordt
 
Drempels zijn er om af te remmen, niet om over heen te vliegen. Ik heb bijna elke wagen die ik heb gekocht verlaagd. Nooit als hinderlijk ervaren. Eibach is altijd goed te doen.
 
Hybrid zei:
Drempels zijn er om af te remmen, niet om over heen te vliegen. Ik heb bijna elke wagen die ik heb gekocht verlaagd. Nooit als hinderlijk ervaren. Eibach is altijd goed te doen.

Wel ik twijfel wat tussen de sport en proline van eibach.
 
Eibach gewoon de pro-line nemen, ik had ze onder mijn 1-serie en het rijdt gewoon heel goed en de verlaging is goed zichtbaar.
Novitec zou in principe ook om de standaard schokdempers kunnen, daar zijn ze immers voor gemaakt.
Dus Eibach pro of Novitec, de keuze zou voor mij afhankelijk zijn van prijs en levertijd.
 
Zadelsnuiver zei:
Eibach gewoon de pro-line nemen, ik had ze onder mijn 1-serie en het rijdt gewoon heel goed en de verlaging is goed zichtbaar.
Novitec zou in principe ook om de standaard schokdempers kunnen, daar zijn ze immers voor gemaakt.
Dus Eibach pro of Novitec, de keuze zou voor mij afhankelijk zijn van prijs en levertijd.

Ok dan word het 1 van deze 2. Ik had nog een bijkomende vraag, zakken de veren nog iets lager door na X aantal tijd dan de verlaging dat ze geven? halve CM ofzo?
 
Meestal is het juist zo dat ze iets hoger staan, en iets verder zakken. Dus zeg bij 40mm verlaging, als het net zit is de verlaging 30mm, en dat zakt dan met de tijd naar 40mm.
 
Nissan GTR R34 zei:
Meestal is het juist zo dat ze iets hoger staan, en iets verder zakken. Dus zeg bij 40mm verlaging, als het net zit is de verlaging 30mm, en dat zakt dan met de tijd naar 40mm.
Dan ga ik voor de novitecs gaan, die zijn 40mm allround, die eibach proline is me te hoog voor daar geld aan te geven.
 
Terug
Bovenaan