Verhuisbakkie. Station, mpv of toch boedelbak

24 7

Net ingestapt
Eind dit jaar ga ik verhuizen, en dus ook verbouwen en dus ook weer troep wegbrengen etc.
Een collega van me kocht via een kennis een afgetrapte focus voor 350 en bracht hem later naar de sloop en kreeg 200.
Ik kan een boedelbak huren maar die hoef ik niet altijd te gebruiken en kan ik moeilijk kwijt hier.
Ik als oude brik liefhebber stond het idee me wel aan.
Maar het moet natuurlijk niet te duur, geen V8 of andere veel te zware bakken.
Zelf heb ik dus ook zitten kijken naar het gewicht van de auto voor de te betalen mrb.
Voor een mpv is een zafira redelijk licht.
Voor een station is een focus, en een astra ook wel te doen.
Ook heb ik al naar grijs kenteken zitten kijken.
Ik heb de auto ongeveer 4 maanden nodig.
Iemand andere ideeën, of tips of iets?

Mijn verhuiswagen was een 626 hatchback. Zeer veel ruimte en de inklapbare passagiersstoel was handig bij lange lading.

Is het huren van een verhuis bus voor een dag niet goedkoper? Gewoon meerdere malen op en neer rijden en zorgen, dat alles klaar staat wat niet met een gewone personen auto verhuisd kan worden. Zo duur is een dagje een verhuis bus huren ja nou ook niet.

Reken op € 100 ongeveer?

Je kunt ook gewoon een oude bestelwagen kopen zoals een Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo of Fiat Doblo. Die zijn erg geschikt voor verhuizen, door de grote vlakke laadvloer en brede deuren.

Als Je al een auto met trekhaak hebt dan zou ik gewoon een aanhangwagen kopen.

Zafira is inderdaad een goeie, zo te zien staat er aardig wat aanbod voor rond de 500 Euro.
Alle stoelen eruit/omgeklapt en je hebt een busje.

Voor de mensen die het afvroegen een boedelbak is geen optie.
Als je de tekst goed leest heb ik ongeveer 4 maanden nodig.
Een aanhangwagentje kopen is ook geen optie omdat ik die niet kwijt kan hier.
Bedankt tot zover jongens.

Ik zou gaan voor een Berlingo achtige of een Multipla. Voor een paar honderd euro op te pikken.

Staat er geen eenzame bus op snappcar of mywheels?

Ik heb me nu twee keer laten verhuizen: ik doe het nooit meer anders. Wat een ellende zeg, met vrienden en familie je wasmachine en bed naar beneden en weer naar boven sjouwen. (Veel erger is de kleine troep waar iedereen vragen over stelt)

Zo'n Volvo is nog vrij gewild dus prijzig of slecht. Een oude Berlingo diesel wil niemand meer dus kost geen drol voor een redelijk exemplaar.

Een nieuw ongeremd aanhangertje bakmaat 200x100 kost je € 500,=, daar betaal je geen verzekering en mrb voor, en is prima weer te verkopen na de verhuizing.
Houd je de gewone auto ook schoon en schadevrij.

Volgens mij is een kangoo van het eerste model niet heel zwaar.
Edit onder de 1050kg!
Lichter zul je ze niet krijgen.

Auto encyclopedie zei:
De caddy van je schoonmoeder?

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5924159,5926430#msg-5926430

Ja grappig nee die is veel te nieuw en knap.
Dat verhaal ligt trouwens mede door de corona op een heel laag pitje.

Nogmaals een aanhangwagen is echt geen optie.

Ik nijg steeds meer naar een stationwagon dan naar een mpv achtige.
Zag vandaag een leuke a4 avant, moest 650euro kosten.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1565824280-peugeot-406-break-sr-1-8-16v-airco-nieuwe-apk-04-2021-garan.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Citroën C5? Die zijn voor een habbekrats tekoop en ruim. Net als een Omega. Die wil ook niemand hebben, dus voor weinig te koop.

Terug
Bovenaan