Dit onderwerp is wel eens (zijdelings) aan de orde gekomen in een ander topic, maar maar ik ben nieuwsgierig naar de volgende stap: een vergoeding van reiskosten afhankelijk van jouw vervoerskeuze. Om een voorbeeld te geven: zowel woon-werkverkeer als zakelijke kilometers worden dit en volgend jaar bij ons verschillend verrekend:
Hybride auto's tellen deze twee jaren als actief of elektrisch. De vergoedingen voor zowel fossiele brandstofvervoer als hybride vervoer worden op termijn verminderd. De vergoeding voor elektrisch en 'actief' vervoer blijft wel gelijk (ijs en weder dienende uiteraard). Het verschil tussen elektrisch/actief en fossiel vervoer wordt dus groter.
Ik ben er nieuwsgierig naar: wordt bij jullie bedrijf verschil gemaakt in hoe je reist? Is het verschil groot? Hoe ervaar je dat in de praktijk?
- als je 'groen' vervoer kiest (elektrisch en 'actief': wandelen/fietsen) 0,22 euro/km woon-werkverkeer en 0,30 euro/km zakelijke reizen
- fossiel vervoer 0,17 euro/km woon-werkverkeer en 0,25 euro/km voor zakelijke reizen.
- OV wordt via een OV-chipkaart 100% vergoed.
Hybride auto's tellen deze twee jaren als actief of elektrisch. De vergoedingen voor zowel fossiele brandstofvervoer als hybride vervoer worden op termijn verminderd. De vergoeding voor elektrisch en 'actief' vervoer blijft wel gelijk (ijs en weder dienende uiteraard). Het verschil tussen elektrisch/actief en fossiel vervoer wordt dus groter.
Ik ben er nieuwsgierig naar: wordt bij jullie bedrijf verschil gemaakt in hoe je reist? Is het verschil groot? Hoe ervaar je dat in de praktijk?