Verduisterde ruiten vervangen voor normale exemplaren.

Matsuda

Net ingestapt
Goedenavond samen,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een jong-gebruikte Mazda 3 Luxury.
De betreffende uitvoering is echter een kwestie van dubbel gevoel.: Leuk dat er allerlei mooie details op zitten, die waardeer ik ook ten zeerste, echter ben ik allerminst fan van 'privacy glass'.
Helaas kun je op de luxury geen keuze maken om normale ruiten te installeren.

Heeft iemand advies hoe ik dit kan oplossen?
Ik neem aan dat de ruiten geen speciale folie hebben maar dat het glas ook daadwerkelijk verduisterd gefabriceerd is..
Dat zou betekenen dat vervangen de enige optie is. Dan vraag ik me af of je na het vervangen de ruiten bijvoorbeeld nog kunt verkopen? Ze lijken, god weet waarom, vrij gewild.

Bij voorbaat dank.

Helaas kan ik je niet helpen. Gelukkig ben ik niet enige die deze donkere achterruiten afschuwelijk vind. De hele lijn is uit de auto. Is voor mij ooit een reden om een auto niet te kopen geweest. Ik heb ooit 1000km achterin een auto met dit donkere glas mogen zitten. Je denkt de hele tijd dat het rot weer is buiten...ik snap deze “trend” echt niet...

Kan je laten wisselen. Wellicht is er een dealer die het wil doen en de ruiten ruilen met een andere auto? Heb ooit hetzelfde gezien bij een Lexus dealer, waar ze dat bij een RX deden.

Barri zei:
Kan je laten wisselen. Wellicht is er een dealer die het wil doen en de ruiten ruilen met een andere auto? Heb ooit hetzelfde gezien bij een Lexus dealer, waar ze dat bij een RX deden.

Ik ga het ze eens vragen. Goed idee :)

moi zei:
ik snap deze “trend” echt niet...
Zodat mensen denken dat je met verschrikkelijk heet weer gewoon een hond of zelfs kind een paar uur in de auto kan laten vertoeven, want dat glas houdt het wel tegen toch?
o_O

Van mijn C-HR heb ik ook de donkere zijruiten laten vervangen voor gewoon getint glas van een basismodel.

Moet het achterruit dan niet mee gewisseld worden? Deze heeft vaak de zelfde tint als de getinte zijruiten.

Heb de achterruit niet gedaan omdat het te kostbaar was. Staat zo prima ook omdat de auto al een zwart dak heeft.
Met de gewone zijruiten nu wel veel meer licht in de auto en het staat ook wat frisser.

Ik denk dat het heel auto afhankelijk is hoe het staat. Ik vind het bij die van mij wel geslaagd.

Geleend plaatje, andere uitvoering, maar wel dezelfde kleurstelling:

13.jpg

Bij een sedan of hatchback is het idd erg lelijk en lijkt meteen op een sjappiebak. Bij een station is het al iets minder lelijk, maar het lijkt daardoor wel snel op een bestel auto.

Maar ik kan het wel begrijpen, zeker met kleine kinderen, die hebben dan echt een stuk minder last van de zon

Gullwing zei:
Bij een sedan of hatchback is het idd erg lelijk en lijkt meteen op een sjappiebak. Bij een station is het al iets minder lelijk, maar het lijkt daardoor wel snel op een bestel auto.

Maar ik kan het wel begrijpen, zeker met kleine kinderen, die hebben dan echt een stuk minder last van de zon

Mij gaat het persoonlijk vooral om het zicht naar achteren en schuin rechts. Verder, zeker bij de huidige Mazda 3, zit je geheel in het donker met de donkere ramen achterin.

Misschien is Carglass of Autotaalglas wat efficiënter. De dealer gaat er uitgebreid voor zitten en bovenstaande doen het met de koffie in de hand 20 keer per dag.

Terug
Bovenaan