Ventilatieroostertjes en telefoonhouder

Val

Wegverkenner
Hallo..

Misschien heb je hetzelfde probleem. Ik heb een telefoonhouder die ik vast kan klikken in mijn ventilatierooster. Echter na een week of 3, als ik mijn mobiel in de houder zet, valt mijn mobiel een stuk naar beneden.
De houder klemt wel achter het ventilatieroostertje (er zit een haakje waar je heem mee kan klemmen) alleen het roostertje houd het niet ofzo.
Weet iemand een oplossing? Het is wel een el cheapo telefoonhouder van de Action. Zoals ik zeg een aantal weken gaat het goed en dan verliest het roostertje zijn kracht en zakt die mobiel dus naar beneden en/of scheef.
Ja je kan ook met een zuignap aan de ruit, ik weet het, maar dat geeft ook van die vieze kringen op je ruit, liever gewoon zo in het rooster. Dus wie heeft een tip?

Heb die van de Hema, had hetzelfde probleem als jij met die action (in dit geval wel) troep. Geen last meer van vallende telefoon of dat je hem steeds weer omhoog moet zetten.
Verder geen andere(n) geprobeerd dus geen idee voor alternatieven.

Ik zag trouwens wat voorbij komen over carplay etc; misschien een overwegen is het vervangen van de radio indien met clip niet fijn blijft werken.

Een andere radio met carplay of zelfs een andere auto is nogal een gedoe met extra kosten terwijl sommige alleen maar op zoek zijn naar de juiste houder.
In het verleden had ik goede ervaringen met de klem die de Magnifieke M aanraad. We hebben kort een houder gehad met een haakje achter het lamel van de ventilatie maar dat lamel brak binnen de kortste keren af dus dat was zeker geen succes.
De houder met zuignap liet los als de zon op de voorruit stond dus dat was ook geen succes. De oplossing was om de houder met zuignap met dubbelzijdig tape op het dashboard te plakken.
Later opgelost om bij een specifieke radio de android auto vrij te spelen via een modificatie. Tegenwoordig een auto met volwaardig android auto en dat is natuurlijk het mooiste, maar een relatief nieuwe auto daar moet je wel aan toe zijn.

is een telefoonhouder voor de bekerhouder iest voor je.

312x840.jpg

Bijvoorbeeld deze

Laatst bewerkt:
Ik heb ook jaren telefoonhouders gehad voor te navigeren zowel ventilatorrooster-modellen als modellen die je tegen de ruit kon plakken.
Het probleem is met zuignappen dat deze zomaar los kan laten van de ruit (vooral met temperatuurverschillen), het helpt wel al een beetje als je de ruit goed schoon maakt voordat je de houder bevestigd, het probleem met houders voor ventilatorroosters is dat ie de lamellen van de ventilatorroosters stuk kan maken en bij de meeste auto's niet echt ergonomisch of 'veilig' geplaatst kan worden omdat je steeds een beetje naar beneden moet kijken om het scherm te kunnen zien.

Mijn beste investering ooit was een multimedia systeem met Apple Carplay/Android auto van Aliexpress (prijs: 240 euro destijds).
Installatie is wel een beetje ingewikkeld als je hier niet zo handig mee bent.
Ik had in mijn Toyota Yaris uit 2010 een ingebouwde radio die er helemaal uit moest en er moest een 2-din houder geplaatst worden die gelukkig bij het multimedia systeem meegeleverd werd.
Omdat de Yaris en het multimedia systeem geen ISO stekkers hadden was installatie een beetje lastig, maar het is mij uiteindelijk toch gelukt met behulp van video's op youtube. (Behalve de meegeleverde achteruitrijcamera, die heb ik niet gemonteerd omdat dat nogal een gedoe was met kabels trekken en in de bumper moest boren.)
Tegenwoordig ondersteund een beetje telefoon en multimedia systeem draadloze verbinding, dus dan kun je de telefoon gewoon in je zak houden tijdens navigeren etc.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje verder heb kunnen helpen.

Kijk anders hier eens: broditcenter.nl; ik heb voorheen altijd voor onze auto's hier houders gekocht. De broditclip is op maat van je auto, de (draaibare) houder wordt daar vervolgens opgeplaatst, eventueel met vaste laadkabel. Het grootste voordeel vond ik dat er niet geschroeft hoeft te worden in je dashboard, of dat je met lelijke zuignapplekken op je ruit zit.

Ik heb voor 28 euro een carplay schermpje gekocht bij Ali, inclusief achteruit rij camera. Zit gewoon met een grote zuignap op mijn dashboard, maar er zat ook een klem bij en een houder voor ventilatieroosters. Afhankelijk van je budget en type auto kan ik het eigenlijk alleen maar aanraden. Ik rij in ieder geval geen kinderen meer aan in het donker (dichte achterkant) en Waze staat gewoon aan tegen de tijd dat ik wegrij. Bij een vriend in een Golf waar wel een scherm inzat maar niet 1 met bluetooth streaming etc hebben we het hele scherm vervangen voor zo'n passende unit, ook dat werkt erg goed. Je bent wel een hele dag bezig met kabels enzo, houd daar rekening mee en neem er ook vooral de tijd voor.

Voor 200 euro heb je een erg goed scherm, maar pas wel heel goed op welke je koopt. Veel van de schermen op Bol en Amazon zijn exact dezelfde als die op Ali, maar dan voor 10x de prijs.

Een ventilatierooster is voor de ventilatie. Zo simpel is het.
Eigenlijk te simpel, maar wel de waarheid. Mijn ervaring is dat ventilatieroosters zelf doorgaans niet bestand zijn tegen het gewicht van een smartphone, zeker niet bij drempels of slecht wegdek bijvoorbeeld. Nog los van de luchtstoom die je mist. Beter monteer je iets vast op je dashboard of in een bekerhouder. Dat kan vaak ook wel voor weinig.

Ik heb zelf zo'n ding. Vind het echt ideaal. Je moet wel een hoesje om je telefoon hebben om de bijgeleverde magneet in te doen. Maar zoals hier ook gezegd, gebruik je de telefoon voor navi (of carplay/android auto) dan gaat deze warm worden als je ook nog wilt laden. Beetje koeling is dan nodig.

Mooie hiervan is dat het ding nauwelijks opvalt als je hem een keer niet gebruik en je kunt hem lekker in een hoekje zetten waardoor de telefoon stevig hangt. Kost ook nog eens geen drol dus als 'ie naar een paar jaar vervangen zou moeten worden lijkt mij dat ook geen ramp.

Hallo allemaal,

Ik wist niet dat er toch behoorlijk wat reactie's binnen kwamen, waarvoor dank!
Ik heb een oudere auto en gebruik inderdaad mijn telefoon voor navigatie en hierbij laad ik niet op. In mijn bedrijf bus (2023) heb ik dezelfde houder ook in de ventilatierooster, en die houd het aardig lang vol. Denk dat mijn roostertjes gewoon lam zijn...
Ik heb ook met een magneetje geprobeerd (en heb ik nog uit nood) maar bij het huidige houdertje kan je hem iets naar je toedraaien/kantelen naar jou als bestuurder toe en dat vond ik juist zo fijn.
Ik ga toch eens ff speuren op internet met jullie voorgestelde houders!

Bedankt allemaal voor het reageren. (y)

Ik heb zelf zo'n ding. Vind het echt ideaal. Je moet wel een hoesje om je telefoon hebben om de bijgeleverde magneet in te doen. Maar zoals hier ook gezegd, gebruik je de telefoon voor navi (of carplay/android auto) dan gaat deze warm worden als je ook nog wilt laden. Beetje koeling is dan nodig.

Mooie hiervan is dat het ding nauwelijks opvalt als je hem een keer niet gebruik en je kunt hem lekker in een hoekje zetten waardoor de telefoon stevig hangt. Kost ook nog eens geen drol dus als 'ie naar een paar jaar vervangen zou moeten worden lijkt mij dat ook geen ramp.
Precies dezelfde gehad, ik vond het flut :ROFLMAO: Maar het valt of staat (letterlijk...) met de vorm van je dashboard/roosters, bij mijn Ibiza paste het eigenlijk net niet lekker. En had een vrij dik hoesje om de telefoon waardoor de kleefkracht van de magneet ook beperkt was. Zo zie je maar, wat voor de één fantastisch is kan voor de ander een fiasco zijn. Twee compleet verschillende meningen en toch hebben ze allebei gelijk ;)

Vandaag de brodit in de auto gemonteerd. Proclip met passieve en verstelbare houder. Werkt super en montage is doodsimpel. Geen gezeik met Luchtroosters of zuignappen bij elkaar 50 euro.

Net bij BRODIT zitten kijken

Ben niet te spreken er over om twee redenen
1. merk telefoon sraat er wel bij maar de de galaxy A55 staat er niet tussen.
2. Verkeerde foto van mijn deskboard van mijn auto.
Maar ik kan ook zeggen dat mijn auto uit 2024 er niet tussen staat.

En er moet geschroefd worden wat niet mijn voorkeur heeft en de houder moet je iedere keer vernieuwen bij een nieuwe telefoon.

Ik heb dan liever de telefoonhouder in de bekerhouder

Godgloeiende gloeilamp :mad: nog aan toe. Ik bij de Action een ander, nieuw houdertje gekocht voor 2,99. Er staat bij "Kan ook op je dashboard" Nou plakt niet he. Ik likken aan dat stuk rubber van dat houdertje ja aan het raam kleeft ie super strak maar WAAROM NIET OP HET DASHBOARD. Of doe ik iets verkeerd? ....:unsure::ROFLMAO::geek:

Terug
Bovenaan