Velgen spuiten

Stephan 5965871

Net ingestapt
Graag overweeg ik om mijn velgen zelf te spuiten.
Het laten spuiten vind ik momenteel te duur.

Ik wil de velgen mat zwart spuiten. Hebben jullie nog tips hiervoor ?
Ik wil eigenlijk enkel de buitenkant doen. Kan ik de binnenkant dan het beste afplakken?

Zie:
https://drive.google.com/file/d/1hPw4mKpdRQCcedK8ftKcKfvk3sPFrJQ6/view?usp=sharing

Gr,
Stephan

Ik zou het eerst proberen met plastidip, dat is een verf op rubber basis. Wielen schoonmaken, banden afdekken met een setje speelkaarten en spuiten. Mocht je niet tevreden zijn met het resultaat kun je de verflaag weer makkelijk afpulken.

Stephan 5965871 zei:
Graag overweeg ik om mijn velgen zelf te spuiten.
Het laten spuiten vind ik momenteel te duur.

Ik wil de velgen mat zwart spuiten. Hebben jullie nog tips hiervoor ?
Ik wil eigenlijk enkel de buitenkant doen. Kan ik de binnenkant dan het beste afplakken?

Zie:
https://drive.google.com/file/d/1hPw4mKpdRQCcedK8ftKcKfvk3sPFrJQ6/view?usp=sharing

Gr,
Stephan

Ja binnenkant afplakken, net achter het ventiel zit een rand zie ik waar je mooi op kan afplakken.
Als je plekken kaal aluminium hebt moet je er wel eerst een aluminiumprimer op spuiten voor een goeie hechting.
Beste is om bij een temperatuur van 20 graden te spuiten, niet te dikke lagen maar wel vloeiend.

Bedankt! Ik ga toch voor de gewone lak. Wilde sowieso primer gebruiken inderdaad. Maar was bang voor eventueel kleurverschil. Maar toch maar gewoon proberen.

Wat het resultaat ook wordt: zelf doen is altijd leuker dan kopen. En als het echt mooi wordt heb je helemaal eer van je werk. Veel plezier en succes met de tuning!

Je kan informeren wat 2 component lak in spuitbus kost. Voor velgen lijkt me dat te overzien.

Zwart is voor paupers

Kies een gave kleur zoals op mijn Z3
z3001.jpg

Gewoon uit een spuitbus en de banden bleven erop

Stephan 5965871 zei:
Gave kleur ! Gelukkig kunnen smaken verschillen en vind ik het zelf wel een mooie kleur. Dank voor alle tips !

Zwarte velgen halen een auto ontzettend onderuit tenzij de kleur geschikt is voor zwarte velgen. B.v. wit, (licht) blauw, geel, rood.

Het heeft even geduurt, maar volgende week ga ik starten met de velgen, toch nog een laatste vraag.
De huidige verflaag/blanke lak, kan ik die gewoon het beste opschuren 400 - hoger ? Of is het beter hiervoor een soort paint stripper (beits) te gebruiken ?
Vervolgens primer/lak/blanke lak ?

Bedankt!

Mvg,
Stephan

Opschuren met Scotch brite (schuurvlies)
Primer hoeft niet perse mits je de oude laklaag goed 'dof' maakt

Oude laag goed opschuren inderdaad. Zorg dat je alle losse stukjes lak goed wegschuur.
Ook kleine deukjes of krassen goed wegschuren of vullen/plamuren.
Succes, het is even wat werk maar daarna heb je er wel plezier van! Hoewel je het inmiddels misschien al wel klaar heb ;-)

Terug
Bovenaan