Van Renault Grand Scenic LPG naar ??? Tesla Y Of toch niet?

Robke 2527261

Startmotor
Beste,

Ik rij inmiddels alweer een jaar of 12 in een renault grand scenic 1.3 TCE op LPG met inmiddels meer dan 200k km's op de teller.
Aan de auto merk ik dat er toch wat serieus onderhoud aan zit te komen wat mijn triggert om eens rond te kijken voor een andere auto.
Wat is daarbij belangrijk?
- Veel ruimte, minimaal zoveel als de Renault grand scenic (kofferbak minimaal 550 liter, groter is beter)
- Een hoge zit (comfortabel voor iemand van bijna 2 meter!)
- Goedkoop om te rijden (ik rij niet voor niets LPG), ik heb erg veel zonnepanelen dus elektrisch ligt erg voor de hand
- Een vlotte auto
- Een betrouwbare auto
- 15.000 km / jaar
En de wagen moet natuurlijk er mooi uit zien maar dat is een persoonlijke kwestie :)

Een paar jaar geleden had ik vooral aandacht voor een outlander echter is dit een wagen wat de eerste 30 km goedkoop is en daarna op benzine erg onzuinig is. Nu zag ik de laatste tijd veel Lynk en co wagens op de markt komen maar nadat ik erin gereden heb merk ik toch dat ik de ruimte in de wagen mis.
Naast de Hybride varianten heb ik ook een Tesla Y gereden en ik moet zeggen dat deze eigenlijk een match is met wat ik zoek echter... Ze zijn nog duur, eigenlijk is het op dit moment interessant om ze nieuw te kopen omdat het qua occasion niet veel scheelt in prijs vs nieuw.

Maar wellicht mis ik nog modellen waar ik eens naar moet kijken? Daarom deze vraag, suggesties zijn welkom!
Graag wel onderbouwen waarom dat jij vind dat ze aan mijn eisen voldoen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Groet
Rob

Het aanbod in elektrische auto's wordt steeds groter.
Kijk anders eens naar de nieuwe, elektrische Renault Scenic
( auto van het jaar).

De auto is opvallend ruim en praktisch, heel mooi interieur, de Multimedia software is ontwikkeld met Google.
In de testen zijn ze zeer te spreken over deze auto.
De moderne techniek, al gebruikt in de Renault Megane en Nissan Ariya blijkt in de praktijk , efficiënt en zeer probleemloos te zijn.
En je bent de bediening gewend van een Renault.

In deze klasse kun je natuurlijk ook kijken naar de Nissan Ariya.

Of kijk eens naar de net geïntroduceerde nieuwe Dacia Duster op lpg, zeer scherpe prijs, degelijke en betrouwbare techniek, 5 jaar garantie, veel auto voor het geld, lage kosten per kilometer, en heel veel ruimte.

Laatst bewerkt:
Je kan met zulke wensen eigenlijk niet om de Model Y heen. Heb je iets minder budget dan kan je kijken naar een gebruikte Skoda Enyaq, maar als het kan is een nieuwe Model Y wel het mooist. Helaas is ie een maand geleden weer ietsjes in prijs verhoogd.

Het aanbod in elektrische auto's wordt steeds groter.
Kijk anders eens naar de nieuwe, elektrische Renault Scenic
( auto van het jaar).

De auto is opvallend ruim en praktisch, heel mooi interieur, de Multimedia software is ontwikkeld met Google.
In de testen zijn ze zeer te spreken over deze auto.
De moderne techniek, al gebruikt in de Renault Megane en Nissan Ariya blijkt in de praktijk , efficiënt en zeer probleemloos te zijn.
En je bent de bediening gewend van een Renault.

In deze klasse kun je natuurlijk ook kijken naar de Nissan Ariya.

Of kijk eens naar de net geïntroduceerde nieuwe Dacia Duster op lpg, zeer scherpe prijs, degelijke en betrouwbare techniek, 5 jaar garantie, veel auto voor het geld, lage kosten per kilometer, en heel veel ruimte.

Ik vind het vermogen wat tegenvallen van de Renault tenminste van de standard versie.
De Nissan Ariya heb ik gezien en in gezeten maar was niet echt mijn ding (stoelen zaten overdreven zacht?).
LPG is niet meer de toekomst omdat per 2026 de wegenbelasting op LPG met z'n 50% omhoog gaat :(

Je kan met zulke wensen eigenlijk niet om de Model Y heen. Heb je iets minder budget dan kan je kijken naar een gebruikte Skoda Enyaq, maar als het kan is een nieuwe Model Y wel het mooist. Helaas is ie een maand geleden weer ietsjes in prijs verhoogd.
Afgelopen zaterdag wat wezen kijken naar alternatieve modellen:
- EQC -> Een nette wagen maar lomp en zwaar terwijl de ruimte tegenvalt (ik zat met mijn hoofd tegen het dak aan :(
- ID4 -> Leuke wagen maar mijn vrouw vond de instap niet zo fijn
- Jaguar E-Pace -> Ruimte te kort in kofferbak
- Kona -> Lage wagen en ruimte te kort in kofferbak
- Ioniq -> Te lage wagen kofferruimte ging..
- EV6 -> Lage wagen en ruimte te kort in kofferbak
- Mach E -> Een erg nette wagen, maar voor een "SUV" beperkt in zijn ruimte (instap / kofferruimte)
Vooralsnog staat de Tesla model Y nog op een dikke 1e plek, voornamelijk door de ruimte / vermogen / enz..
Wij zijn er wel achter gekomen dat een grote wagen welkom is :) (en dat die scenic die wij hebben toch nog best ruim is).

Ik zal eens kijken of ik binnenkort eens kennis kan maken met de Renault.

De Hyundai Ioniq 5 al bekeken?

De Jaguar I-Pace heeft 656 l bagageruimte.

Terug
Bovenaan