Van een Renault Clio naar een auto van ongeveer 4.000/4.500 euro, advies?

TheDriver050

Net ingestapt
Hallo een ieder die dit lees,

Ik ben momenteel in het bezit van een Renault Clio uit 2013 met slechts 60.000 km op de teller, maar vanwege ontwikkelingen in mijn carrière mag ik op een ander kantoor werken.
Dit nieuwe kantoor is op fietsafstand voor mij en hierdoor is de comfort en luxe van de Clio eigenlijk overbodig. Beetje jammer want had de Clio ongeveer 5 maanden geleden gekocht bij een auto bedrijf voor 8.500 euro. :eek:

Mijn intentie is om de Clio als particulier te verkopen en met een deel van het geld een kleinere, zuinigere, minder luxe auto te kopen. :)
Ik zat te kijken naar een VW Up, Seat Mii of Skoda Citigo, echter zitten die toch minimaal rond 6.000 als je een wilt met weinig kilometers en een bouwjaar van 2013/2014.

Ik vind het niet erg om een oudere auto te kopen alleen hou ik niet van het risico om pech te hebben onderweg, natuurlijk kan je met een nieuwe auto ook pech hebben maar mijn vader heeft al vaker gezegd om bij een oudere auto een ANWB pechhulp af te sluiten. :confused:

Kortom: ik ben op zoek naar een auto van max 4.500 euro, 5 deurs heeft de voorkeur en een niet al te hoge KM-stand. Het is echt de bedoeling om het te gebruiken als stadsauto, maar het moet comfortabel genoeg zijn om 1x per maand wat langere afstanden in te rijden.

Ik waardeer elk advies en bedank een ieder die mij wilt helpen in mijn zoektocht naar een passende auto. (y)

Total Loss zei:
Mijn advies is niet doen.

Hoe bedoel je? Is de afschrijving, onderhoudskosten op de Clio niet heel zonde als ik het enkel als boodschappen auto ga gebruiken hier in de stad?

Ik word verplicht om met de fiets/scooter naar kantoor te gaan aangezien er geen parkeerplaatsen beschikbaar zijn.

Je hebt deze auto net gekocht voor de hoofdprijs en wil hem nu particulier verkopen, dat kost je zeg 2.000 Euro. Dan wil je een iets goedkopere A-segmenter terugkopen, ook dat kost je 1000-1500 Euro ( marge verkoper ). Al met al ben je een paar duizend Euro kwijt, rij je in een veel mindere auto waarvan je niet weet of auto 100% is ( en wellicht extra onderhoud/reparatie ) nodig heeft. En waarom? Om 35 Euro per maand te besparen?

Ja oke, ik snap wat je bedoeld.
Meer mensen om mij heen zeggen hetzelfde.
Alleen kan ik de auto meteen al kwijt op 7500 en verwacht toch wel 8.000 als ik naar vergelijkbare Clios kijk op bijv marktplaats.

Ik vind het gewoon zonde om zo mooie auto elke week minimaal 5 dagen te laten staan...

Maar bedankt voor je advies en tijd, waardeer het enorm.

Voor die 1x per maand langere afstanden zou ik nog steeds liever in een Clio zitten dan in een Up/Mii of Citigo.

M 6394443 zei:
Het is een Renault Clio Expression TCe 0.9 ECO2 met een benzinemotor. Rijdt gem. 1 op 20.

Bij benzine al helemaal niet doen, en bij een 0,9 al helemaal niet.

Bij een rustige rijstijl komt verbruik overeen en wegenbelasting is denk ik nog geen €10 per maand verschil. Bij een clio rij je rustig om mee te komen en bij een UP oid moet je meer gas geven om mee te komen of in te voegen of heuveltje op oid

Voor de citigo, UP en mii betaal je relatief veel omdat ze populair zij. Een spark is minder gewild dus meer kans op een goede deal, laatste generatie cuore ook, die weegt nog geen 750 kg. Beide alleen in 5 deurs.

Tja, zelf geen ervaring met een Up ofzo, alleen met een C1 en dat was op lange afstanden.
Zal afstanden van max 4 uur moeten rijden die ene x per maand heen en terug dus 8 uur.

Bedankt voor de tips!
Ja heb er zelf eigenlijk niet zo over nagedacht maar hoopte eigenlijk op een verkoop van 8.000 voor de Clio en dan de helft op de spaarrekening en een goedkopere, minder complete auto voor 4.000. Maar als ik het doe zijn de Up, Mii of Citigo niet verstandig. Eerder een colt, cuore, c1 of 108 denk ik dan.

Ach en desnoods doe ik de aankomende onderhoud wel op de Clio a 275€ en dan er zeker nog 2 jaar mee doorrijden maar verwacht wel een afschrijving van minimaal €500 per jaar op een auto met een waarde van ong. €8.000. Zuur geld, maar kosten heb je altijd bij een eigen auto alleen vind ik lastig om me overheen te zetten haha.

het loont wel als je in een dikke C5 of Mondeo oid hebt en je wil besparen door over te stappen op een C1/ Citigo oid. of omdat je in een diesel rijdt wat niet uit kan . Maar om nou van een zuinige b-segment auto over te stappen op een a-segment auto zet weinig zoden aan de dijk. En de colt is ook een auto uit het b-segment.

Gewoon de Clio een paar jaar langer doorrijden dan eerst de bedoeling was.
Qua zuinigheid ga je niet veel winnen. Enkele tientjes HSB per kwartaal.
Daar tegenover staat een oudere auto = meer geld kwijt aan onderhoud/vervanging van onderdelen.
De verkoop van de Clio zal je geld gaan kosten.
Je weet nu wat je hebt.

Je rekent op 500 euro afschrijving per jaar? Doe dat maar x 2 of 3.

M 6394443 zei:
Alleen kan ik de auto meteen al kwijt op 7500 en verwacht toch wel 8.000 als ik naar vergelijkbare Clios kijk op bijv marktplaats.

Ik vind het gewoon zonde om zo mooie auto elke week minimaal 5 dagen te laten staan...

Voor 8000 euro haal je een vergelijkbare Clio met garantie.
Vraagprijs op Marktplaats is vrijwel nooit de verkoopprijs.
7500 euro is een goede verkoopprijs.
Je zou voor 2500 tot 3000 euro op zoek kunnen gaan naar een goede Mitsubishi Colt, Daihatsu Sirion2, Renault Twingo.
Dan kun je toch 4000 op de bank zetten.

haarr zei:
M 6394443 zei:

Voor 8000 euro haal je een vergelijkbare Clio met garantie.
Vraagprijs op Marktplaats is vrijwel nooit de verkoopprijs.
7500 euro is een goede verkoopprijs.
Je zou voor 2500 tot 3000 euro op zoek kunnen gaan naar een goede Mitsubishi Colt, Daihatsu Sirion2, Renault Twingo.
Dan kun je toch 4000 op de bank zetten.

Hey Haarr,
Bedankt voor je reacties. Enige onderhoud dat er nu aankomt zijn remschijven voor, olie vervangen, oliefilter en bougies.
Heb een vaste garage hiervoor (geen dealer, die kan dit doen voor 275 euro inclusief arbeid).
Al met al ben ik er dan 8.775 euro aan kwijt, ik hoop dat ik de auto op marktplaats kwijt kan rond 8.000 euro zonder de onderhoud uit te voeren (scheelt mij weer geld).

Als ik de 7.500 euro van de kennis accepteer, ben ik er wel vanaf, maar zal ik een andere auto moeten kopen.
Een oudere oude met minder comfort is niks mis mee, maar wat je zegt klopt ook, als er dan 1x iets mis mee is en de onderhouds/reparatie kosten aan tikken krijg ik al spijt van het idee om de Clio weg te doen.

Ik weet niet of geld op de bank ook gelukkig maakt als ik een lelijkere auto zal rijden, maar als ik 1.000 euro per jaar op een auto afschrijf waarmee ik max 5.000 á 10.000 km per jaar mee ga rijden kan ik mezelf wel lek schieten.

Als je 5 tot 10000 km per jaar met die Clio gaat rijden kun je nog 10 tot 15 verder met die auto.
Stel dat de waarde na 12 jaar nihil is valt de afschrijving wel mee.

Ja dat is ook zo...

Ga denk ik volgende week even foto's maken van de auto. Eerst helemaal schoonmaken.
Advertentie op marktplaats of autoscout w/e en dan kijken of ik wat normale biedingen ontvang.
Ik als particulier kan natuurlijk geen garantie geven, maar als ik dus een redelijk bod krijg van om en nabij de 8.000 euro zal ik het wel accepteren.
Op die manier heb ik een hele kleine afschrijving gehad in de periode dat ik de auto heb gereden.

Ik heb wel een inruiloptie staan bij een dealer garage:
Seat Mii uit 2014 met 80.000 KM, 6 maanden BOVAG, 1 jaar pechhulp, 20liter benzine, winterbanden set op velg, bumper spuiten (ivm schade) en een grote onderhoudsbeurt, 150 punten check vanaf nulpunt (ofzo) & 1200 euro retour. Daarnaast zag ik in het onderhoudsboekje dat die Seat aan de zijkant 5 deukjes had maar de dealer zei dat dit parkeerputjes waren en dat die eruit zijn gehaald door de garage.... maarja de schade staat wel in het boekje.

Ik ga dan 1 segment achteruit voor een auto met meer kilometers voor 1200 euro toe om op mijn rekening te zetten maar denk niet echt dat ik daarop vooruitga als ik de deal goed bekijk.

Voor 1200 euro op je rekening en dan in een 6 jaar oude Mii moeten rijden?

Lekker de Clio houden. Voordelen zijn te gering .

Gewoon lekker eigenwijs toch verkopen!
Je bent bekend met de uitspraak "van ruilen komt huilen"? Deze ruil klinkt wel zo onlogisch. Zoals al eerder gezegd, de huidige auto gewoon lekker langer doorrijden, kan met beetje onderhoud nog makkelijk 10 jaar mee, zeker als je zo weinig kilometers per jaar rijd. Die Mii "aanbieding" klinkt echt heel erg oninteressant, duidelijk geval "Penny wise, Pound foolish". Succes met nemen van een beslissing maar ik zou het echt lekker zo laten.

De Clio 0,9 TCe is een voordelige auto om te rijden in brandstof, motorrijtuigenbelasting en overige kosten. Zeker bij inruil op bv een populaire dus dure Up/ Mii of Citigo ga je er niet veel op verdienen.

Ik zou de Clio gewoon houden, de voordelen zijn gewoon erg/ te klein. Het inruilvoorstel lijkt mij absoluut niet interessant. Je weet nu wat je hebt en zeker niet wat je krijgt.

En stel als je dit toch wil doen doen kijk dan naar een goedkopere Renault Twingo 2.

M 6394443 zei:
Ja dat is ook zo...

Ga denk ik volgende week even foto's maken van de auto. Eerst helemaal schoonmaken.
Advertentie op marktplaats of autoscout w/e en dan kijken of ik wat normale biedingen ontvang.
Ik als particulier kan natuurlijk geen garantie geven, maar als ik dus een redelijk bod krijg van om en nabij de 8.000 euro zal ik het wel accepteren.
Op die manier heb ik een hele kleine afschrijving gehad in de periode dat ik de auto heb gereden.

Ik heb wel een inruiloptie staan bij een dealer garage:
Seat Mii uit 2014 met 80.000 KM, 6 maanden BOVAG, 1 jaar pechhulp, 20liter benzine, winterbanden set op velg, bumper spuiten (ivm schade) en een grote onderhoudsbeurt, 150 punten check vanaf nulpunt (ofzo) & 1200 euro retour. Daarnaast zag ik in het onderhoudsboekje dat die Seat aan de zijkant 5 deukjes had maar de dealer zei dat dit parkeerputjes waren en dat die eruit zijn gehaald door de garage.... maarja de schade staat wel in het boekje.

Ik ga dan 1 segment achteruit voor een auto met meer kilometers voor 1200 euro toe om op mijn rekening te zetten maar denk niet echt dat ik daarop vooruitga als ik de deal goed bekijk.

Die 20 liter benzine maakt het wel interessant. :T

Ik zou de Clio lekker houden. Wij zijn net terug van vakantie met de Aygo van mijn vriendin maar het schiet toch tekort.

Ik ga binnenkort ook naar een Clio 4 phase 2 uit 2018. 0,9 tce. (Tenzij ik nog iets anders qua baan rond krijg maar das niet interessant)
We keken er eigenlijk allebei wel naar uit om iets meer auto mee te hebben. Niet dat de Aygo slecht is. Maar een Up/Mii/Citygo met 3 cilinder vind ik nog iets minder qua auto.

En waarvoor? De Aygo loopt 1 op 20...dat doet een Clio ook en de lasten in de maand voor de Clio zijn maar iets hoger.

Ik snap je gedachtengang niet, je hebt een prima auto met nog maar 60.000 km, maar omdat je minder kilometers gaat maken wil je een andere, je denkt daar dus blijkbaar financieel voordeel uit te halen dat lijkt me dan de enige reden om dat te doen. Je moet het zelf weten, maar ik zou nog jaren door blijven rijden in je comfortabele Clio.

M 6394443 zei:
Ik weet niet of geld op de bank ook gelukkig maakt als ik een lelijkere auto zal rijden, maar als ik 1.000 euro per jaar op een auto afschrijf waarmee ik max 5.000 á 10.000 km per jaar mee ga rijden kan ik mezelf wel lek schieten.

Een A-segment auto schrijft ook af. Lijkt mij dat het verschil tussen afschrijving van een A of B segment auto ook niet de moeite waard is.

Gewoon die Clio houden..

Iedereen bedankt voor het advies.
Het doet me deugt dat jullie echt meedenken en laten weten wat jullie zouden doen in dezelfde positie.

Ik ga de '' deal '' voor wat betreft de Mii afwijzen en in mijn naasten kringen peilen of iemand de Clio wil kopen voor een prijs waar ik bijna niets op verlies.

Als ik binnen max. 3 maanden het niet verkoop zal ik onderhoud erop laten uitvoeren en gewoon van genieten en de kosten van de auto negeren en gewoon laten gaan.

Uiteindelijk kost elke auto geld, als ik geen kosten wilde maken dan moest ik nooit een auto kopen, laat staan een auto van 8.500€... Mag niet klagen op mijn 24 jarige leeftijd maar als ik terugkijk moest ik niet zo haast hebben met een grotere auto.

Ach ze staat er nu en ze is prachtig, ik weet nu veel meer dan vanochtend en heb er een veel beter gevoel bij om de auto te houden, ook al gebruik ik de auto max 3x per week straks!

Nogmaals iedereen die de moeite heeft genomen om zijn mening te delen om mij te helpen erg bedankt!!!

Blíjft dat een Clio ook een redelijk kleine auto is.
Je moet echt inleveren op de auto als je een paar duizend wilt overhouden.
Dan krijg je een auto waar van alles aan KAN mankeren EN die ook afschrijft.

haarr zei:
Blíjft dat een Clio ook een redelijk kleine auto is.
Je moet echt inleveren op de auto als je een paar duizend wilt overhouden.
Dan krijg je een auto waar van alles aan KAN mankeren EN die ook afschrijft.

Ja je hebt helemaal gelijk erin, het is gewoon een slagje groter dan de Mii ofzo maar wel ideaal voor langere afstanden en comfortabel genoeg! Wat je zegt klopt ook qua onderhoud en kosten, zo ken ik een kennis met een BMW 1 serie uit 2005 die had hij voor 4 duizend maar er kwamen binnen 6 maanden weer 4 duizend aan kosten bij... Dat is wel echt schrikken.

Daarbij is de auto nu 7 jaar oud maar kan nog jaren mee. Een auto van 4000 euro zal waarschijnlijk minder dan de helft van de tijd mee kunnen.

Je wil geld besparen, maar van een zuinige B segment auto naar een A segment auto is het verschil kostentechnisch erg weinig. Daarnaast kost het verkopen (en kopen) van een auto altijd geld, waar je anders heel lang met de clio door had kunnen rijden. Daarnaast weet je niet wat je hebt.

inruilen op een Mii of dergelijke is totaal niet interessant. Je wil kosten besparen terwijl je al zowat onder aan de markt zit qua autokosten.

Als je nu echt nog kosten wil besparen is het gewoon de auto helemaal weg doen. Als je in het weekend een keer echt een auto nodig hebt dan lenen / huren of iets van greenwheels abbonement of dergelijke. Afhankelijk hoe vaak je die gaat gebruiken.

Nico GTR zei:
Ik zou de Clio lekker houden. Wij zijn net terug van vakantie met de Aygo van mijn vriendin maar het schiet toch tekort.

Ik ga binnenkort ook naar een Clio 4 phase 2 uit 2018. 0,9 tce. (Tenzij ik nog iets anders qua baan rond krijg maar das niet interessant)
We keken er eigenlijk allebei wel naar uit om iets meer auto mee te hebben. Niet dat de Aygo slecht is. Maar een Up/Mii/Citygo met 3 cilinder vind ik nog iets minder qua auto.

En waarvoor? De Aygo loopt 1 op 20...dat doet een Clio ook en de lasten in de maand voor de Clio zijn maar iets hoger.

Ik ken iemand die van zijn clio af wil en opzoek is naar een auto uit het a-segment.

Ik lees dat iedereen wel veel tips hebben, maar je niet direct een concreet antwoord geven. Dus even korte samenvatting.

Jij hebt een auto van 8000 en kan die kwijt voor7500(eventueel meer op marktplaats). Je wilt een degelijke auto tot 4000euro, waar je niet teveel geld aan onderhoud wilt uitgeven, en de overige geld wil je sparen(als jij dit wilt, ondanks dat de meeste het niet verstandig lijken, dan mag jij dit gewoon doen).

Als de looks en "oudheid" Van de auto je niks boeien, dan zou je op marktplaats kunnen kijken voor bijvoorbeeld een oude maar betrouwbare peugeot 206. Ik rijd er zelf mee, en het is echt een tank. Goedkope onderhoud, en rijdt gemiddeld 1 op 11/13

Mocht dat je te oud zijn, dan kan je eventueel kijken naar een Ford Fiesta 2009/2011. Heb er erg veel reviews over gelezen, en weinig negatiefs over gehoord/gelezen. Je kan ze op marktplaats vanaf 3500 vinden(onder de 180.000 Km).

Er zijn uiteraard nog wel meer opties, maar de bovenstaande twee lijken mij een prima aanbeveling/tip.

Je blijft, wat er ook geadviseerd wordt steeds weer aangeven de Clio te verkopen aan kennis, omgeving, marktplaats etc. Je hebt iets in jouw hoofd, namelijk geld op de rekening erbij. Gezien jouw standvastigheid moet je het maar doen en zelf het eea ondervinden.
Ook mij ontgaat de logica. Zo jong is de Clio niet meer, niet een bijzondere uitvoering. Je rekent jezelf rijk en bent gefixeerd op geld op de bank terwijl je uit het oog verliest dat jw dat geld straks nodig hebt om een oudere auto te onderhouden.

Mocht je je clio verkopen en op zoek naar iets anders, kun je hier altijd bij ons aankloppen.

Denk dat je dan wel even een nieuwe topic moet openen.

Auto encyclopedie zei:
Mocht je je clio verkopen en op zoek naar iets anders, kun je hier altijd bij ons aankloppen.

Denk dat je dan wel even een nieuwe topic moet openen.

Bedankt! Het is heel prettig om te horen wat anderen zouden doen. Heb gisteren een afweging overwogen om alsnog de auto te verkopen maar aangezien de Clio erg gunstig is qua maandelijkse lasten ga ik onderhoud uitvoeren op de auto en daar nog zeker 1 jaar gebruik van maken (misschien bevalt de nieuwe werklocatie niet voor mij) en heb ik daarna wel een B segment auto nodig.

Het is tot me doorgedrongen dat het downgraden van de Clio mij minimaal duizend euro gaat kosten terwijl dat het niet waard is aangezien de KM stand nog erg gunstig is.

Elke auto kost geld en mocht het wel zo zijn dat ik de auto zelden gebruik, dan kan het alsnog verkocht worden!

Goedemorgen iedereen,
Inmiddels de Renault Clio gisteren verkocht als particulier aan een andere particulier voor €8100! Heel tevreden mee, prachtige auto gereden voor 6 maanden voor slechts €400.

Ik kreeg te horen dar ik een leasebak mag kieze op korte termijn vanwege zakelijke kilometers die ik ook prive mag gebruiken.

Al met al een mooi einde aan mijn 'eigen' auto avontuur. Ben wel blij dat ik nu autoloos ben aangezien de Clio afgelopen maand al 2,5/3 week stilstond..

Ik zou het ook niet doen hoor: meestal verlies toch redelijk wat op je huidige auto, wanneer je die gaat verkopen. Nou is dat na een aantal jaar niet zo erg, omdat ondanks je nog minder terug krijgt: je per km waarschijnlijk goedkoper uit bent. Een A-segment auto is uiteraard goedkoop in gebruik: maar dan moet je wel een rationele keuze maken. Zo is een Kia Picanto helemaal niet zuinig met de benzine....

En Volkswagens, stja ik zelf vermijd die vanwege een andere reden.... maar heb vooral het idee, dat die duur in onderhoud zijn en ik hoor vaak horror verhalen over olie-verbruik. Persoonlijk heb ik destijds voor de Suzuki Celerio gekozen: ik kocht die auto met 34500km op de teller voor net geen € 8000 en hij was niet eens 3 jaar oud, dus nog relatief nieuw bij aanschaf. Nu 2.5 jaar later heb ik bijna 90.000km op de teller zitten en sinds ik verhuisd ben hoef ik nog maar 1x per maand te tanken en ik heb nog steeds een gemiddeld verbruik van 25,77KM/L.

Goedkoper kun je niet rijden, als je het over de jaren uitspreid.... want er zijn altijd mensen die menen dat het echt goedkoop rijden is met oude auto's die telkens niet zonder onverwachte kosten door de APK komen. Uiteindelijk geven die mensen over de jaren meer uit aan auto's, dan iemand die zich een nieuwe A-segmenter koopt en daar jaren zorgeloos in rijdt met enkel het voorgeschreven onderhoud. Reparaties zijn namelijk geen onderhoud.

Zunigrijje zei:
Persoonlijk heb ik destijds voor de Suzuki Celerio gekozen: ik kocht die auto met 34500km op de teller voor net geen € 8000 en hij was niet eens 3 jaar oud, dus nog relatief nieuw bij aanschaf. Nu 2.5 jaar later heb ik bijna 90.000km op de teller zitten en sinds ik verhuisd ben hoef ik nog maar 1x per maand te tanken en ik heb nog steeds een gemiddeld verbruik van 25,77KM/L.

Goedkoper kun je niet rijden, als je het over de jaren uitspreid.... want er zijn altijd mensen die menen dat het echt goedkoop rijden is met oude auto's die telkens niet zonder onverwachte kosten door de APK komen. Uiteindelijk geven die mensen over de jaren meer uit aan auto's, dan iemand die zich een nieuwe A-segmenter koopt en daar jaren zorgeloos in rijdt met enkel het voorgeschreven onderhoud. Reparaties zijn namelijk geen onderhoud.

Dat verhaal herhaal je iedere keer, maar dat wil nog niet zeggen dat het klopt.
Als je de Celerio nu zou verkopen, dan mag je hopen dat je er nog 6000 euro voor kunt krijgen.
Dan heb je 2000 euro afgeschreven in die 2 jaar.
Daarnaast heeft een nieuwere auto net zo goed onderhoud nodig, dan een oudere auto.
Vaak ben je ook nog aangewezen op de dealer om in aanmerking te komen voor garantie.
Ook de verzekering (all-risk) kost meer, dan bij een oudere auto.

MX6 zei:
Zunigrijje zei:
Persoonlijk heb ik destijds voor de Suzuki Celerio gekozen: ik kocht die auto met 34500km op de teller voor net geen € 8000 en hij was niet eens 3 jaar oud, dus nog relatief nieuw bij aanschaf. Nu 2.5 jaar later heb ik bijna 90.000km op de teller zitten en sinds ik verhuisd ben hoef ik nog maar 1x per maand te tanken en ik heb nog steeds een gemiddeld verbruik van 25,77KM/L.

Dat verhaal herhaal je iedere keer, maar dat wil nog niet zeggen dat het klopt.
Als je de Celerio nu zou verkopen, dan mag je hopen dat je er nog 6000 euro voor kunt krijgen.
Dan heb je 2000 euro afgeschreven in die 2 jaar.
Daarnaast heeft een nieuwere auto net zo goed onderhoud nodig, dan een oudere auto.
Vaak ben je ook nog aangewezen op de dealer om in aanmerking te komen voor garantie.
Ook de verzekering (all-risk) kost meer, dan bij een oudere auto.
Wie gaat nou een auto met een waarde van € 6000 all-risk verzekeren? Dat doen alleen mensen die met hun laatste spaargeld een auto gekocht hebben.

Ik koop geen auto met mijn laatste spaargeld, maar voor mij maakt het, met een 85% no-claimkorting, goed € 130 op jaarbasis uit of ik mijn auto WA met beperkt casco of All-risk verzeker. Voor dat kleine prijsverschil, ga ik gewoon voor een All-risk verzekering.

Olds zei:
Ik koop geen auto met mijn laatste spaargeld, maar voor mij maakt het, met een 85% no-claimkorting, goed € 130 op jaarbasis uit of ik mijn auto WA met beperkt casco of All-risk verzeker. Voor dat kleine prijsverschil, ga ik gewoon voor een All-risk verzekering.
Ja ik heb 4 schadevrije jaren, maar mijn verhaal ging erover dat je in de aanschaf weleens meer betaald: maar je minder brandstof verbruik en geen tot weinig onverwachte reparaties. Als je dan ook nog de veiligheid in acht neemt, dan ben je na x-aantal jaren even duur of wellicht zelfs nog goedkoper uit per km. Zelf zit ik nu op € 0,273 per km aan totale kosten per gereden km. Dan reken ik niet eens de eventuele restwaarde er vanaf, want dat vind ik niet relevant zolang de auto in bezit is.

Terug
Bovenaan