Van 3 naar 2 auto´s

Rene 9495172

Startmotor
Sinds 1-11-2023 nieuwe baan waarbij geen auto meer nodig is.
Situatie momenteel.
1x Nissan Quaqai tekna + 2019.Overbodig nu.
1x Fiat 500S 2018 rijd de vrouw mee korte stukjes.Handbak maar de meest luxe uitvoering 22k gelopen.
1x Citroen C1 van onze dochter maar moet vervangen worden,maarja wilt ook het huis uit dus beperkt financiële middelen.
Zoon gaat binnenkort rijbewijs (halen).

De hamvraag is,wat is handig met de Nissan te doen?inruilen en andere auto voor de vrouw(automaat)Gewoon een kleine auto voor 2 personen.De fiat doorschuiven naar onze dochter.C1 particulier verkopen en mss €1500, in de zak steken.
Financieel is er ruimte bij mij.

Laatst bewerkt:
Ik zou als ik dochterlief was zoeken naar een of andere oude MPV of persoonbesteller.

Handig met verhuizen, prima bruikbaar voor alle dag en dan de Nissan en Fiat inruilen voor een nieuwe Fiat 500e of een Volvo EX30.

Van welk jaar is de C1 en waarom moet dit vervangen worden? Eerlijk gezegd zou ik nog even wachten, hoe zit het met vakantie, gaan jullie dan met de auto?

Ik zou als ik dochterlief was zoeken naar een of andere oude MPV of persoonbesteller.

Handig met verhuizen, prima bruikbaar voor alle dag en dan de Nissan en Fiat inruilen voor een nieuwe Fiat 500e of een Volvo EX30.
Ze heeft geen verhuisauto nodig C1 is prima voor haar maar ze maak vanaf vorige week toch wel veel kilometers voor haar werk.Elektrisch geeft geen zin voor ons rijden te weinig kilometers.Het is gewoon luxe een auto,haar werk is 3km van huis en van mij 6km.

Van welk jaar is de C1 en waarom moet dit vervangen worden? Eerlijk gezegd zou ik nog even wachten, hoe zit het met vakantie, gaan jullie dan met de auto?
C1 is 12 jaar oud .Vakantie doen wij vliegend en kan ook eventueel met een kleine auto zijn maar met 2.

Ik zie niet waarom die C1 weg moet. Voor €1500 weet ik trouwens wel iemand ervoor.
Alleen de 500 houden, staat dat je aan?

Ik zie niet waarom die C1 weg moet. Voor €1500 weet ik trouwens wel iemand ervoor.
Alleen de 500 houden, staat dat je aan?
De Nissan mag de deur uit maar niet tegen elke prijs.
C1 is van onze dochter,uiteindelijk maakt zij de beslissing.
Zit ook naar een Mini te kijken,maar wat een prijzen momenteel.

Zo'n zelfde situatie hier gehad, Volvo V60(2015), Renault Zoë R110 (2019) en een Alfa 156 (Young-oldtimer en hobby) Gekozen om de Zoë weg te doen. Volgens mijn vrouw en ook bij mij achteraf stom.
De Zoë was handig en zuinig met elektra, snel volgeladen 44KW accu en zou 95% van onze wensen hebben ingevuld (kinderen huis uit etc.) Kortom misschien goed om die kant eens op te redeneren met behoud van de Fiat.

Ik zou de situatie gewoon laten. De Fiat kost maandelijks nauwelijks iets en de Nissan is toch een mooie wagen. Redelijk formaat en waarom zou je afschrijving betalen en de genoemde financiële ruimte besteden? Als de C1 op is, zou ik die weg doen.

Terug
Bovenaan