• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

VAG en hun macht op de autopers

Wel jammer dat andere merken er de dupe van zijn. De Q3 Sportback is niets anders dan een hatchb.. uh coupe versie van de al bestaande Q3. Enig verschil is hoofdruimte en achterbak. Maar er komt wel gelijk na het nieuwsbericht een statische video waar elk detail nog eens wordt besproken en wordt aangewezen.

De Mazda CX-30 bv heeft maar drie berichten gehad op AW (onthulling, eerste prijzen, alle prijzen) maar een statische videointroductie schitterde al door afwezigheid en de nationale en internationale pers heeft er allang meegereden maar AW is wel opvallend stil (net als over de Mazda3 SkyActiv-X, volgens Mazda NL hebben ze met beide gereden). Zelfs een zeer minimale facelift van VAG (of het is VW-groep?) krijgt altijd een uitgebreid rijverslag (soms zelfs met eerst een statische video) :rolleyes: autogefuhl op youtube is niet veel beter trouwens

Dit is gewoon invloed uitoefenen op de autoverkopen..

tja.......................zonder bron blijft het hier maar gissen, elkaars onderbuikje lekker tegen de ander laten schuren....

Wijn 8578185 zei:
tja.......................zonder bron blijft het hier maar gissen, elkaars onderbuikje lekker tegen de ander laten schuren....

Ik heb het dan ook niet als feit gebracht. Gewoon logisch nadenken en verbanden zien

Wijn 8578185 zei:
Boppie zei:
Wijn 8578185 zei:
Pff 2e pagina en nog steeds geen bron/bewijs......

Louter onderbuikjes...

En nu?

Jij bent vast heel gezellig op verjaardagen.

Steek je energie liever in het produceren van een bron in plaats vanaf je zolderkamer mijn gedrag op verjaardagen te analyseren....

Ik zal het uitleggen. Met mijn opmerking bedoel ik dat je niet erg leuk overkomt zo. Het is een soort hint, het is geenszins mijn bedoeling jouw gedrag op verjaardagen te analyseren. Bronnen...het zal mij een worst wezen wat AW en PON afspreken. Daarmee bedoel ik dus dat het mij niet boeit.

Boppie zei:
Ik zal het uitleggen. Met mijn opmerking bedoel ik dat je niet erg leuk overkomt zo. Het is een soort hint, het is geenszins mijn bedoeling jouw gedrag op verjaardagen te analyseren. Bronnen...het zal mij een worst wezen wat AW en PON afspreken. Daarmee bedoel ik dus dat het mij niet boeit.

Ik ben hier niet om vrienden te maken. Vijanden ook niet trouwens. Kern is dat onderbuikgevoelens heersen die door de mensen in dit topic gevoed blijven worden. Ik stel daar simpel boerenverstand tegenover.

Pourquoi zei:
Wijn 8578185 zei:

Ik heb het dan ook niet als feit gebracht. Gewoon logisch nadenken en verbanden zien
Echt onderbouwen of bronnen geven is denk ik ook lastig. Maar als je regelmatig autotests leest dan gaan je wel zaken opvallen. Zelf heb ik een aantal jaren AW op papier ontvangen, toen zag ik (als VAG-rijder) al diverse uitslagen waar ik zo mijn bedenkingen bij had. Zaken die bij andere merken worden afgestraft worden bij VAG met de mantel der liefde bedekt zo lijkt het. Ik lees de papieren AW al jaren niet meer, niet specifiek hier om maar het speelt zeker mee. Nu weet ik dat ik hier op een forum zit met echte liefhebbers, die lezen meer dan AW alleen. AutoVisie is een naam die je hier wel eens hoort, maar zo zijn er meer. Dus Wijn, ik snap je reactie wel. Als je er blanco in komt hier dan komt het allemaal als een hoop verjaardagsprietpraat. Maar ik durf met zekere zekerheid wel te stellen dat het niet allemaal zomaar uit de lucht komt vallen.

Leon in zn Fiesta zei:
Maar ik durf met zekere zekerheid wel te stellen dat het niet allemaal zomaar uit de lucht komt vallen.

Maar uiteindelijk is die zekere zekerheid niet meer dan je onderbuik. Je persoonlijke mening, je eigen visie. Allemaal leuk en aardig maar het zegt helemaal niets.

Als ik mijn buurman beticht van verkrachting, dien ik ook met bewijs te komen. Kom ik niet weg met; tja hij keek al zo raar naar haar......en ik vond het nooit een aardige kerel......

Vreemde vergelijking, dat wel maar gewoon even om de kaders te scheppen.

Wijn 8578185 zei:
Leon in zn Fiesta zei:
Maar ik durf met zekere zekerheid wel te stellen dat het niet allemaal zomaar uit de lucht komt vallen.

Maar uiteindelijk is die zekere zekerheid niet meer dan je onderbuik. Je persoonlijke mening, je eigen visie. Allemaal leuk en aardig maar het zegt helemaal niets.
Het zegt helemaal niets... Nee dat ben ik niet met je eens. Ik ben hier niet om je te overtuigen, je mag/moet geloven wat je zelf wil. Maar er zijn rondom VAG te veel zaken die 'rammelen'. En zo af en toe wordt daar iets hard gemaakt of moeten ze zelf met de billen bloot, denk aan de sjoemelsoftware bij de dieselauto's of de zogenaamde spookauto's die wel verkocht zijn maar nooit op de openbare weg hadden mogen belanden. En geloof me, ik heb allergisch voor spookverhalen en complottheorieën maar de zaken rondom VAG worden altijd te groots, te mooi, te enthousiast gebracht. En als ze nou geniale auto's maken dan is het nog enigszins geloofwaardig maar die fase zijn we ook wel voorbij. Vergelijk het maar met de wasmiddelenreclames. Elk jaar komt er wel een vernieuwing waardoor de was nu echt helemaal schoon wordt, de versie van vorig jaar kon dat niet. Maar een jaar later hebben ze weer een nieuwe versie (uiteraard duurder, want 'beter'). Maar deze maakt de was écht schoon, dat kon voorheen zogenaamd niet. Op zo'n moment weet je toch ook dat je benaffeld wordt maar mensen trapper er blijkbaar nog steeds massaal in. Maar dat is dan nog reclame. Van een artikel in een blad als AW mag je toch verwachten dat het objectief en onafhankelijk is maar het riekt meer en meer naar een reclamepraatje. En op zich is dat ook niet erg, als je het er even boven zet. In een vergelijking met de concurrent is het wat minder netjes zeg maar.

Mmmm, interessant dit....

Ergens heeft Wijn hier wel een punt.
Ondanks dat ik zijn manier van reageren zeker niet sympathiek vind.
Is er hier iemand handig met data verzamelen?
Kunnen we bijvoorbeeld per merk even kijken hoeveel nieuwsberichten er zijn.

Dat t.o.v het aantal modellen. Dan kan je al iets zinniger concluderen ( al hebben we het dan zeker niet over gedegen onderzoek, maar het geeft wel een beeld)

Mijn gevoel is ook dat VAG erg veel aandacht krijgt en misschien mooi om dit wat beter te onderbouwen.

Kunnen we uitbreiden naar bijvoorbeeld meer sites voor nog completer beeld.

Blue Knightrider zei:
Mijn gevoel is ook dat VAG erg veel aandacht krijgt en misschien mooi om dit wat beter te onderbouwen.

Dat gevoel heb ik ook. Maar als je dan bedenkt dat VAG een van de allergrootste is (zeker in Europa en dus voor ons relevant), is het weer logisch dat ze veel aandacht krijgen. Want er rolt gewoon veel spul uit die fabrieken. En hoe saai ook; de 6e facelift van de T-cross whatever zal door een journalist beschreven (moeten) worden.

Blue Knightrider zei:
Mmmm, interessant dit....

Ergens heeft Wijn hier wel een punt.
Ondanks dat ik zijn manier van reageren zeker niet sympathiek vind.
Is er hier iemand handig met data verzamelen?
Kunnen we bijvoorbeeld per merk even kijken hoeveel nieuwsberichten er zijn.

Dat t.o.v het aantal modellen. Dan kan je al iets zinniger concluderen ( al hebben we het dan zeker niet over gedegen onderzoek, maar het geeft wel een beeld)

Kunnen we uitbreiden naar bijvoorbeeld meer sites voor nog completer beeld.
Dat is al kant en klaar, kijk bij tabblad nieuws klik op autonieuws en daar heb je je antwoord.

Nieuws zegt niet alles. VAG stuurt sowieso meer persberichten de deur uit dan anderen. Bv mild-hybrid bericht van de nieuwe Golf terwijl concurrenten dat ook hebben (bv nieuwe Mazda3) maar daar geen apart bericht over sturen. Ook zijn er vaker spy shots (tegenwoordig vaak in overleg met de merken, of zelfs eigen persfoto's van ingepakte modellen).

Wel de frequentie aan zijdelingse berichten en statische video's en rijimpressie (die ook nog eens langer bovenaan staan dan anderen) vallen mij erg op. Zo'n statische video is niets anders dan een verkapte advertentie. Wijn gelooft mij niet maar ik heb kort bij de concurrent van AW gewerkt en heb wel een beetje kunnen zien hoe het werkt. Autojournalisten worden gepaaid met reisjes en daarbij behorende introducties. Ook weet ik dat van mijn 2lingbroer die lange tijd auto's heeft getest voor autogetest.nl/autokopen.nl. Ben je negatief dan staan er consequenties tegenover. Carwow heeft dat met Mazda ook al gehad, die mogen sinds kort pas weer getest worden door deze youtube kanaal.

Het valt mij sowieso meer op als er iets genegeerd wordt van een Mazda omdat ik dat meer volg. Heb ook vaker gelezen op de homepage dat mensen zich afvragen waar een rijimpressie blijft van een nieuw model (bv van PSA) dat door anderen allang is gedaan (dus een eerste rijindrukintroductie waar alle journalisten op af komen). In het laatste geval dus de Mazda CX-30 en Mazda3 SkyActiv-X die compleet zijn genegeerd door AW terwijl ze twee weken geleden al met beide auto's hebben gereden. Terwijl letterlijk elke scheet van VAG wel wordt getoond. Dát vind ik krom en kan verkopen beïnvloeden

Pourquoi zei:
In het laatste geval dus de Mazda CX-30 en Mazda3 SkyActiv-X die compleet zijn genegeerd door AW terwijl ze twee weken geleden al met beide auto's hebben gereden. Terwijl letterlijk elke scheet van VAG wel wordt getoond. Dát vind ik krom en kan verkopen beïnvloeden

Tja met een Mazda bril op, is het makkelijker om andere merken te downplayen. Voorbeeld Skyactiv X: die wordt al 2 jaar aangekondigd en pas heel recent is er mee gereden. Dus logisch dat er nog geen echte test van is. Ook bij AW is Skyactiv X al gemeld in het begin. Dus wat wil je nog meer dan? En al zou het puur marketing gedreven zijn: Mazda kan toch ook zo'n weg bewandelen? Niemand staat dat in de weg.

Ik volg Mazda meer dus ben ik bewust van wanneer introducties e.d zijn

Voorbeeld Skyactiv X: die wordt al 2 jaar aangekondigd en pas heel recent is er mee gereden. Dus logisch dat er nog geen echte test van is.

Is niet logisch. Heel youtube staat vol met eerste rijimpressies. AW heeft er twee weken geleden ook al meer gereden en dus verwacht je een rijimpressie op de website met bijbehorende video. Dat gebeurt immers altijd. Maar nee dat van de CX-30 komt vooralsnog alleen in hun magazine (zie Facebook)

Misschien hebben ze meer tijd dan 2 weken nodig om van de test tot een filmpje/impressie te komen? Bekijk het van de andere kant: wat wint AW ermee om die test niet te publiceren? Of laat te publiceren?

Mazda heeft 7 modellen en levert daarin 2 benzinemotoren (output) en 1 of 2 dieselsmaken. Mazda 6 kent 2 soorten diesels, de CX 30 maar 1 bijvoorbeeld. Levert op sommige modellen een 6 traps automaat (geen 8 traps, geen DSG bijvoorbeeld). Levert verder geen hybrides of EV's maar ook geen GTI achtige

VW heeft grofweg 12 modellen, levert meerdere motoren in meerdere varianten, heeft meerdere EV's, heeft 8 traps automaten, DSG's maar heeft ook sportieve varianten als de GTI en de R. Maar ook een apart ding als een Arteon. Of een grote Touareg met 6 cilinder.

Dus er is gewoon meer te melden. Dus wordt er meer over geschreven.

Ze hebben minder modellen/motoren dus schrijven ze er maar niet of minder over.. jaja.. de CX-30 heeft drie berichten op AW gehad, eentje toen ie onthuld werd, eerste prijzen en alle prijzen. Geen statische videointroductie (zie bv Q3 Sportback) en geen rijimpressie video. Ieder model dat nieuw komt krijgt een dergelijke video dus waarom de CX-30 niet? Omdat ie minder motoren heeft? :)

Dat Mazda minder nieuwsberichten krijgt als VAG is niet meer dan logisch, dat had ik al eerder gezegd trouwens

Wijn 8578185 zei:
Misschien hebben ze meer tijd dan 2 weken nodig om van de test tot een filmpje/impressie te komen? Bekijk het van de andere kant: wat wint AW ermee om die test niet te publiceren? Of laat te publiceren?

Invloed uitoefenen op de autoverkopen dmv bekendheid. PON moet en zal meer verkopen want daar zijn belangen bij (bepaalde vorm van sponsoring)

Pourquoi zei:
Invloed uitoefenen op de autoverkopen dmv bekendheid. PON moet en zal meer verkopen want daar zijn belangen bij (bepaalde vorm van sponsoring)

Ja maar dat geldt voor elk commercieel bedrijf. Ook voor Mazda. Topauto's die er goed uitzien hoor maar daar is het ook de bedoeling dat er gewoon marge gemaakt wordt. Mazda is geen deugende hobbyclub die auto's maakt uit liefde ipv geld verdienen (als zeggen ze in de radioreclame wat anders).

Dat zeg ik toch ook niet? Leer nou eens begrijpend lezen voor je ermee bemoeid. Ik geef antwoord op jouw vraag mbt AW..

Net als wanneer ik zeg dat alleen bij VAG items berichten zomaar worden verwijderd komen sommige aan met reacties waaruit blijkt dat ze zelf niet eens op de homepage komen en denken dat ze zijn weggehaald omdat men vast op de man heeft gespeeld oid. :rolleyes: Het stelselmatig verwijderen van normale reacties met een mening en voorkeur gebeurt alleen in VAG berichten. In Tesla berichten gaat het er veel heftiger aan toe. Zeg nou zelf, thats fishy..

Wijn 8578185 zei:
Boppie zei:

Ik ben hier niet om vrienden te maken. Vijanden ook niet trouwens. Kern is dat onderbuikgevoelens heersen die door de mensen in dit topic gevoed blijven worden. Ik stel daar simpel boerenverstand tegenover.

Mijn verstand zegt dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.

Wijn 8578185 zei:
Pourquoi zei:

Ja maar dat geldt voor elk commercieel bedrijf. Ook voor Mazda. Topauto's die er goed uitzien hoor maar daar is het ook de bedoeling dat er gewoon marge gemaakt wordt. Mazda is geen deugende hobbyclub die auto's maakt uit liefde ipv geld verdienen (als zeggen ze in de radioreclame wat anders).

Heb je daar bronnen van? Anders is dat wel een onderbuikgevoel.

Boppie zei:
Wijn 8578185 zei:
Boppie zei:

Of met str0nt..

Pourquoi zei:
Ik volg Mazda meer dus ben ik bewust van wanneer introducties e.d zijn

Voorbeeld Skyactiv X: die wordt al 2 jaar aangekondigd en pas heel recent is er mee gereden. Dus logisch dat er nog geen echte test van is.

Is niet logisch. Heel youtube staat vol met eerste rijimpressies. AW heeft er twee weken geleden ook al meer gereden en dus verwacht je een rijimpressie op de website met bijbehorende video. Dat gebeurt immers altijd. Maar nee dat van de CX-30 komt vooralsnog alleen in hun magazine (zie Facebook)

Gebeurt dat echt altijd, met elk nieuw model/facelift/motorisatie?
Ik kan me goed voorstellen dat AW dat soort content vooralsnog liever exclusief voor het blad houdt, dan verkopen ze er meer van. Over de zoveelste VAG update kun je overal op het internet terecht dus geeft dat geen impuls aan mensen om het blad te kopen.

Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat je als redacteur een flinke druk hebt. Deadlines, zo-en-zoveel pagina's schrijven, foto's, video's, reviews.. waar ze bij andere merken wellicht wat meer moeten pushen voor een persbericht of testauto zullen ze bij PON na één belletje waarschijnlijk al een testmodel op de stoep hebben staan, inclusief persbericht/media/marketing in 17 verschillende talen. Laaghangende vruchten worden altijd het eerst en vaakst geplukt.

Volgens deze pagina: https://www.autoweek.nl/zoeken/?media-type=video&categorie=eerste-rijtest

- Bentley Continental GT V8 (andere motor)
- VW ID.3 (nieuw model, pre-production)
- Skoda Superb (facelift)
- Audi SQ8 (sportieve versie)
- VW Passat (facelift)
- Renault Clio (nieuw model)
- Mercedes EQC (nieuw model)
- Audi S6 (sportieve versie)
- Toyota Supra (nieuw model)
- Porsche 911 Speedster (speciaal model)
- Bentley Continental GT Convertible (andere carrosserie)
- Toyota Camry (nieuw model)
- Jaguar F-Pace SVR (sportieve versie)
- Mercedes CLA (nieuw model)
- Jaguar XE (facelift)
- Kia e-Soul (nieuw model)
- Skoda Scala (nieuw model)

Dat bedoel ik met 'iedere scheet van VAG wordt geplaatst'. Van facelift(je), tot andere carrosserie tot andere motor. Daarom snap ik niet waarom een nieuw model (van een merk dat niet vaak met een nieuw model komt) geen video op de website krijgt, zoals de CX-30. De statische video's zijn sowieso standaard bij VAG (Audi Q3 Sportback is gewoon een andere carrosserie van bestaand model, net als de Audi A6 Avant video en daarnaast vaan een special van een carrosserie of sportiever model tijdens een beurs). Die statische video's komt dan wel meer dat zij dergelijke introducties wel doen maar andere merken niet of minder. Of AW is gewoon niet uitgenodigd kan ook

Maar ik weet (navraag bij AW en Mazda NL) dat ze wél met de CX-30 en Mazda3 SkyActiv-X hebben gereden dus bizar dat ze niet op de website zetten. ps: ik gebruik Mazda dus als voorbeeld omdat ik dat meer bijhoud.

Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat je als redacteur een flinke druk hebt. Deadlines, zo-en-zoveel pagina's schrijven, foto's, video's, reviews.. waar ze bij andere merken wellicht wat meer moeten pushen voor een persbericht of testauto zullen ze bij PON na één belletje waarschijnlijk al een testmodel op de stoep hebben staan, inclusief persbericht/media/marketing in 17 verschillende talen. Laaghangende vruchten worden altijd het eerst en vaakst geplukt.

Zou inderdaad goed mogelijk zijn. Daarom zou een reactie wel eens fijn zijn. Voor hetzelfde geldt kreeg AW maar een half uur om met de CX-30 te rijden, ik noem maar wat

Zadelsnuiver zei:
Boppie zei:
Wijn 8578185 zei:
Boppie zei:

Of met str0nt..

Touché.

Hahahaha :)

En wat denk je, zou dat invloed hebben op een technische artikel over de achtergrond van motoroliën? Of zou dit juist een mooie manier zijn om een inkijkje te geven in de gave techniek die rondom het F1-circus speelt. Ik durf te zeggen dat het om de juiste inhoud gaat. Of denk je dat ze nog wat geld toeschuiven, teksten mogen wijzigen of inzien voor publicatie. Nee hoor, zet dat alu-hoedje maar af ;).

Is het niet gewoon zo dat omdat VAG zo ontzettend veel verschillende modellen levert dat het lijkt dat ze zoveel aandacht krijgen. Mazda heeft een handjevol modellen, VAG een paar handen vol. Dan is het niet onlogisch dat er meer nieuws is over VAG auto's dan over bijvoorbeeld Mazda.

Daar komt ook nog eens bij dat VAG met voorsprong het meeste verkoopt, dus ook logisch dat kopers van Autoweek (of andere bladen) meer zijn geinteresseerd in VAG auto's dan in andere merken.

R Wolters zei:
Is het niet gewoon zo dat omdat VAG zo ontzettend veel verschillende modellen levert dat het lijkt dat ze zoveel aandacht krijgen. Mazda heeft een handjevol modellen, VAG een paar handen vol. Dan is het niet onlogisch dat er meer nieuws is over VAG auto's dan over bijvoorbeeld Mazda.

Daar komt ook nog eens bij dat VAG met voorsprong het meeste verkoopt, dus ook logisch dat kopers van Autoweek (of andere bladen) meer zijn geinteresseerd in VAG auto's dan in andere merken.
Deels waar. Want waarom krijgt de Q3 Sportback twee pagina's in de gedrukte AW en de Mazda 2 facelift een klein hoekje van één pagina? En waarom is er nog steeds geen test met de Skyactiv X verschenen? Dat is allemaal veel relevanter dan de Q3 sportback, waarbij ook het dashboard uitgebreid in beeld gebracht wordt en beschreven, om vervolgens te schrijven dat ie identiek is aan de gewone Q3.

Barri zei:
Dat is allemaal veel relevanter dan de Q3 sportback, waarbij ook het dashboard uitgebreid in beeld gebracht wordt en beschreven, om vervolgens te schrijven dat ie identiek is aan de gewone Q3.

Feitelijk is toch alleen het dak en de achterbumper anders? Ik heb de grootste moeite om meer wijzigingen tov de normale Q3 te ontdekken...

D Elzinga zei:
Barri zei:
Dat is allemaal veel relevanter dan de Q3 sportback, waarbij ook het dashboard uitgebreid in beeld gebracht wordt en beschreven, om vervolgens te schrijven dat ie identiek is aan de gewone Q3.

Feitelijk is toch alleen het dak en de achterbumper anders? Ik heb de grootste moeite om meer wijzigingen tov de normale Q3 te ontdekken...

Misschien wil de fabrikant de indruk wekken, dat het een totaal nieuw produkt is.

R Wolters zei:

We zullen er nooit achter komen maar ik vermoed dat er stevig voor redactionele ruimte in de balden wordt betaald. De Q3 sportback krijgt op AW zeer veel aandacht de Corvette C8, wel is waar geen betaalbare wagen , vorige week en in de gedrukte AW, nauwelijks of in ieder geval voor zo'n nieuw en toch ook belangwekkend model, zeer bescheiden aandacht. Ook worden bepaalde zaken kritiekloos besproken bij het ene grote Duitse merk en bij een ander merk juist zeer negatief behandeld, het is allemaal wel veel subtieler dan jaren geleden toen met name Toyota het moest ontgelden te faveure van VAG merken, dat is wel minder geworden maar zoals gezegd, niet verdwenen m.i. maar ook moeilijk te bewijzen.

R Wolters zei:

Zoals gezegd is meer VAG nieuws logisch. Dat was mijn klacht dan ook niet

Barri zei:
Deels waar. Want waarom krijgt de Q3 Sportback twee pagina's in de gedrukte AW en de Mazda 2 facelift een klein hoekje van één pagina? En waarom is er nog steeds geen test met de Skyactiv X verschenen? Dat is allemaal veel relevanter dan de Q3 sportback, waarbij ook het dashboard uitgebreid in beeld gebracht wordt en beschreven, om vervolgens te schrijven dat ie identiek is aan de gewone Q3.

Dat dus :eek: En een statische video en straks ook een rijmpressievideo. CX-30..? Geen van beide

Hele hoop vergelijkende tests op AW met jawel, een VAG product.. https://www.autoweek.nl/autotests/?categorie=vergelijkende-test

Sowieso vaak een video van een VAG product heel handig op vrijdag geplaatst. Blijft ie lekker lang bovenaan staan.

MCW, BirdNerd, MattCurlew, Wulp, Pourquoi, Curlew. Ben ik er nog een paar vergeten...? ik volg het even niet meer. Vanwaar steeds die naamveranderingen?

Ik ga zo een lekker eitje bakken. Maar weet iemand hoe lang ik moet bakken zodat de dooier niet meer vloeibaar is? Ik wil ze niet omkeren. En zal ik achterham of schouderham gebruiken. Dan nog de broodkeuze.

Net even op de website van Auto Motor und Sport de vergelijkingstest tussen Scala en Golf gelezen. Een groot hosanna, beide auto's zijn winnaars. Ben geen minpunt egengekomen. Afgaande op dit soort testen van 'gerenommeerde' autobladen kan ik me wel voorstellen dat de gemiddelde koper zich hier door laat beïnvloeden.
Wat dat betreft vind ik AW echt nog wel een stukje objectiever.

Oja, Golf wint natuurlijk net met paar puntjes voorsprong. In een ander Duits blad lieten ze de Golf zelfs een keertje niet eerste worden. Dat schijnt te mogen nu de opvolger klaar staat. Overigens wil ik niet zeggen dat de Golf (als ie nieuw is) geen goede auto is hoor. Die zogenaamde superioriteit van het Duitse spul ben ik wel een beetje klaar mee. Heeft gewoon te maken met de bescherming van de Duitse autoindustrie die belangrijk is voor de economie.

SVF zei:
MCW, BirdNerd, MattCurlew, Wulp, Pourquoi, Curlew. Ben ik er nog een paar vergeten...? ik volg het even niet meer. Vanwaar steeds die naamveranderingen?
Vanwaar steeds een ban, zul je bedoelen...

Vanwege mijn commentaar op de homepage ;) Het is natuurlijk niet leuk als iemand ze door heeft.. BirdNerd/MattCurlew/Wulp waren overigens alleen naamswijzigingen

Terug
Bovenaan