Pourquoi
Net ingestapt
Wijn 8578185 zei:Pff 2e pagina en nog steeds geen bron/bewijs......
Louter onderbuikjes...
En nu?
Hoe was je ban?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wijn 8578185 zei:Pff 2e pagina en nog steeds geen bron/bewijs......
Louter onderbuikjes...
En nu?
Wijn 8578185 zei:Pff 2e pagina en nog steeds geen bron/bewijs......
Louter onderbuikjes...
En nu?
Boppie zei:Wijn 8578185 zei:Pff 2e pagina en nog steeds geen bron/bewijs......
Louter onderbuikjes...
En nu?
Jij bent vast heel gezellig op verjaardagen.
Of heeft hij per ongeluk wijnazijn gedronkenDeeTwee zei:De wijn heeft wat kurk, lijkt het.
Wijn 8578185 zei:tja.......................zonder bron blijft het hier maar gissen, elkaars onderbuikje lekker tegen de ander laten schuren....
Wijn 8578185 zei:Boppie zei:Wijn 8578185 zei:Pff 2e pagina en nog steeds geen bron/bewijs......
Louter onderbuikjes...
En nu?
Jij bent vast heel gezellig op verjaardagen.
Steek je energie liever in het produceren van een bron in plaats vanaf je zolderkamer mijn gedrag op verjaardagen te analyseren....
Zegt jouw levertje dat?Wijn 8578185 zei:tja.......................zonder bron blijft het hier maar gissen, elkaars onderbuikje lekker tegen de ander laten schuren....
Boppie zei:Ik zal het uitleggen. Met mijn opmerking bedoel ik dat je niet erg leuk overkomt zo. Het is een soort hint, het is geenszins mijn bedoeling jouw gedrag op verjaardagen te analyseren. Bronnen...het zal mij een worst wezen wat AW en PON afspreken. Daarmee bedoel ik dus dat het mij niet boeit.
Echt onderbouwen of bronnen geven is denk ik ook lastig. Maar als je regelmatig autotests leest dan gaan je wel zaken opvallen. Zelf heb ik een aantal jaren AW op papier ontvangen, toen zag ik (als VAG-rijder) al diverse uitslagen waar ik zo mijn bedenkingen bij had. Zaken die bij andere merken worden afgestraft worden bij VAG met de mantel der liefde bedekt zo lijkt het. Ik lees de papieren AW al jaren niet meer, niet specifiek hier om maar het speelt zeker mee. Nu weet ik dat ik hier op een forum zit met echte liefhebbers, die lezen meer dan AW alleen. AutoVisie is een naam die je hier wel eens hoort, maar zo zijn er meer. Dus Wijn, ik snap je reactie wel. Als je er blanco in komt hier dan komt het allemaal als een hoop verjaardagsprietpraat. Maar ik durf met zekere zekerheid wel te stellen dat het niet allemaal zomaar uit de lucht komt vallen.Pourquoi zei:Wijn 8578185 zei:tja.......................zonder bron blijft het hier maar gissen, elkaars onderbuikje lekker tegen de ander laten schuren....
Ik heb het dan ook niet als feit gebracht. Gewoon logisch nadenken en verbanden zien
Leon in zn Fiesta zei:Maar ik durf met zekere zekerheid wel te stellen dat het niet allemaal zomaar uit de lucht komt vallen.
Het zegt helemaal niets... Nee dat ben ik niet met je eens. Ik ben hier niet om je te overtuigen, je mag/moet geloven wat je zelf wil. Maar er zijn rondom VAG te veel zaken die 'rammelen'. En zo af en toe wordt daar iets hard gemaakt of moeten ze zelf met de billen bloot, denk aan de sjoemelsoftware bij de dieselauto's of de zogenaamde spookauto's die wel verkocht zijn maar nooit op de openbare weg hadden mogen belanden. En geloof me, ik heb allergisch voor spookverhalen en complottheorieën maar de zaken rondom VAG worden altijd te groots, te mooi, te enthousiast gebracht. En als ze nou geniale auto's maken dan is het nog enigszins geloofwaardig maar die fase zijn we ook wel voorbij. Vergelijk het maar met de wasmiddelenreclames. Elk jaar komt er wel een vernieuwing waardoor de was nu echt helemaal schoon wordt, de versie van vorig jaar kon dat niet. Maar een jaar later hebben ze weer een nieuwe versie (uiteraard duurder, want 'beter'). Maar deze maakt de was écht schoon, dat kon voorheen zogenaamd niet. Op zo'n moment weet je toch ook dat je benaffeld wordt maar mensen trapper er blijkbaar nog steeds massaal in. Maar dat is dan nog reclame. Van een artikel in een blad als AW mag je toch verwachten dat het objectief en onafhankelijk is maar het riekt meer en meer naar een reclamepraatje. En op zich is dat ook niet erg, als je het er even boven zet. In een vergelijking met de concurrent is het wat minder netjes zeg maar.Wijn 8578185 zei:Leon in zn Fiesta zei:Maar ik durf met zekere zekerheid wel te stellen dat het niet allemaal zomaar uit de lucht komt vallen.
Maar uiteindelijk is die zekere zekerheid niet meer dan je onderbuik. Je persoonlijke mening, je eigen visie. Allemaal leuk en aardig maar het zegt helemaal niets.
Blue Knightrider zei:Mijn gevoel is ook dat VAG erg veel aandacht krijgt en misschien mooi om dit wat beter te onderbouwen.
Dat is al kant en klaar, kijk bij tabblad nieuws klik op autonieuws en daar heb je je antwoord.Blue Knightrider zei:Mmmm, interessant dit....
Ergens heeft Wijn hier wel een punt.
Ondanks dat ik zijn manier van reageren zeker niet sympathiek vind.
Is er hier iemand handig met data verzamelen?
Kunnen we bijvoorbeeld per merk even kijken hoeveel nieuwsberichten er zijn.
Dat t.o.v het aantal modellen. Dan kan je al iets zinniger concluderen ( al hebben we het dan zeker niet over gedegen onderzoek, maar het geeft wel een beeld)
Mijn gevoel is ook dat VAG erg veel aandacht krijgt en misschien mooi om dit wat beter te onderbouwen.
Kunnen we uitbreiden naar bijvoorbeeld meer sites voor nog completer beeld.
Pourquoi zei:In het laatste geval dus de Mazda CX-30 en Mazda3 SkyActiv-X die compleet zijn genegeerd door AW terwijl ze twee weken geleden al met beide auto's hebben gereden. Terwijl letterlijk elke scheet van VAG wel wordt getoond. Dát vind ik krom en kan verkopen beïnvloeden
Voorbeeld Skyactiv X: die wordt al 2 jaar aangekondigd en pas heel recent is er mee gereden. Dus logisch dat er nog geen echte test van is.
Wijn 8578185 zei:Misschien hebben ze meer tijd dan 2 weken nodig om van de test tot een filmpje/impressie te komen? Bekijk het van de andere kant: wat wint AW ermee om die test niet te publiceren? Of laat te publiceren?
Pourquoi zei:Invloed uitoefenen op de autoverkopen dmv bekendheid. PON moet en zal meer verkopen want daar zijn belangen bij (bepaalde vorm van sponsoring)
Wijn 8578185 zei:Boppie zei:Ik zal het uitleggen. Met mijn opmerking bedoel ik dat je niet erg leuk overkomt zo. Het is een soort hint, het is geenszins mijn bedoeling jouw gedrag op verjaardagen te analyseren. Bronnen...het zal mij een worst wezen wat AW en PON afspreken. Daarmee bedoel ik dus dat het mij niet boeit.
Ik ben hier niet om vrienden te maken. Vijanden ook niet trouwens. Kern is dat onderbuikgevoelens heersen die door de mensen in dit topic gevoed blijven worden. Ik stel daar simpel boerenverstand tegenover.
Wijn 8578185 zei:Pourquoi zei:Invloed uitoefenen op de autoverkopen dmv bekendheid. PON moet en zal meer verkopen want daar zijn belangen bij (bepaalde vorm van sponsoring)
Ja maar dat geldt voor elk commercieel bedrijf. Ook voor Mazda. Topauto's die er goed uitzien hoor maar daar is het ook de bedoeling dat er gewoon marge gemaakt wordt. Mazda is geen deugende hobbyclub die auto's maakt uit liefde ipv geld verdienen (als zeggen ze in de radioreclame wat anders).
Boppie zei:Wijn 8578185 zei:Boppie zei:Ik zal het uitleggen. Met mijn opmerking bedoel ik dat je niet erg leuk overkomt zo. Het is een soort hint, het is geenszins mijn bedoeling jouw gedrag op verjaardagen te analyseren. Bronnen...het zal mij een worst wezen wat AW en PON afspreken. Daarmee bedoel ik dus dat het mij niet boeit.
Ik ben hier niet om vrienden te maken. Vijanden ook niet trouwens. Kern is dat onderbuikgevoelens heersen die door de mensen in dit topic gevoed blijven worden. Ik stel daar simpel boerenverstand tegenover.
Mijn verstand zegt dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.
Pourquoi zei:Ik volg Mazda meer dus ben ik bewust van wanneer introducties e.d zijn
Voorbeeld Skyactiv X: die wordt al 2 jaar aangekondigd en pas heel recent is er mee gereden. Dus logisch dat er nog geen echte test van is.
Is niet logisch. Heel youtube staat vol met eerste rijimpressies. AW heeft er twee weken geleden ook al meer gereden en dus verwacht je een rijimpressie op de website met bijbehorende video. Dat gebeurt immers altijd. Maar nee dat van de CX-30 komt vooralsnog alleen in hun magazine (zie Facebook)
Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat je als redacteur een flinke druk hebt. Deadlines, zo-en-zoveel pagina's schrijven, foto's, video's, reviews.. waar ze bij andere merken wellicht wat meer moeten pushen voor een persbericht of testauto zullen ze bij PON na één belletje waarschijnlijk al een testmodel op de stoep hebben staan, inclusief persbericht/media/marketing in 17 verschillende talen. Laaghangende vruchten worden altijd het eerst en vaakst geplukt.
Zadelsnuiver zei:Boppie zei:Wijn 8578185 zei:Boppie zei:Ik zal het uitleggen. Met mijn opmerking bedoel ik dat je niet erg leuk overkomt zo. Het is een soort hint, het is geenszins mijn bedoeling jouw gedrag op verjaardagen te analyseren. Bronnen...het zal mij een worst wezen wat AW en PON afspreken. Daarmee bedoel ik dus dat het mij niet boeit.
Ik ben hier niet om vrienden te maken. Vijanden ook niet trouwens. Kern is dat onderbuikgevoelens heersen die door de mensen in dit topic gevoed blijven worden. Ik stel daar simpel boerenverstand tegenover.
Mijn verstand zegt dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.
Of met str0nt..
Of denk je dat ze nog wat geld toeschuiven,
Moderator
Deels waar. Want waarom krijgt de Q3 Sportback twee pagina's in de gedrukte AW en de Mazda 2 facelift een klein hoekje van één pagina? En waarom is er nog steeds geen test met de Skyactiv X verschenen? Dat is allemaal veel relevanter dan de Q3 sportback, waarbij ook het dashboard uitgebreid in beeld gebracht wordt en beschreven, om vervolgens te schrijven dat ie identiek is aan de gewone Q3.R Wolters zei:Is het niet gewoon zo dat omdat VAG zo ontzettend veel verschillende modellen levert dat het lijkt dat ze zoveel aandacht krijgen. Mazda heeft een handjevol modellen, VAG een paar handen vol. Dan is het niet onlogisch dat er meer nieuws is over VAG auto's dan over bijvoorbeeld Mazda.
Daar komt ook nog eens bij dat VAG met voorsprong het meeste verkoopt, dus ook logisch dat kopers van Autoweek (of andere bladen) meer zijn geinteresseerd in VAG auto's dan in andere merken.
Barri zei:Dat is allemaal veel relevanter dan de Q3 sportback, waarbij ook het dashboard uitgebreid in beeld gebracht wordt en beschreven, om vervolgens te schrijven dat ie identiek is aan de gewone Q3.
D Elzinga zei:Barri zei:Dat is allemaal veel relevanter dan de Q3 sportback, waarbij ook het dashboard uitgebreid in beeld gebracht wordt en beschreven, om vervolgens te schrijven dat ie identiek is aan de gewone Q3.
Feitelijk is toch alleen het dak en de achterbumper anders? Ik heb de grootste moeite om meer wijzigingen tov de normale Q3 te ontdekken...
R Wolters zei:Is het niet gewoon zo dat omdat VAG zo ontzettend veel verschillende modellen levert dat het lijkt dat ze zoveel aandacht krijgen. Mazda heeft een handjevol modellen, VAG een paar handen vol. Dan is het niet onlogisch dat er meer nieuws is over VAG auto's dan over bijvoorbeeld Mazda.
Daar komt ook nog eens bij dat VAG met voorsprong het meeste verkoopt, dus ook logisch dat kopers van Autoweek (of andere bladen) meer zijn geinteresseerd in VAG auto's dan in andere merken.
R Wolters zei:Is het niet gewoon zo dat omdat VAG zo ontzettend veel verschillende modellen levert dat het lijkt dat ze zoveel aandacht krijgen. Mazda heeft een handjevol modellen, VAG een paar handen vol. Dan is het niet onlogisch dat er meer nieuws is over VAG auto's dan over bijvoorbeeld Mazda.
Barri zei:Deels waar. Want waarom krijgt de Q3 Sportback twee pagina's in de gedrukte AW en de Mazda 2 facelift een klein hoekje van één pagina? En waarom is er nog steeds geen test met de Skyactiv X verschenen? Dat is allemaal veel relevanter dan de Q3 sportback, waarbij ook het dashboard uitgebreid in beeld gebracht wordt en beschreven, om vervolgens te schrijven dat ie identiek is aan de gewone Q3.
Vanwaar steeds een ban, zul je bedoelen...SVF zei:MCW, BirdNerd, MattCurlew, Wulp, Pourquoi, Curlew. Ben ik er nog een paar vergeten...? ik volg het even niet meer. Vanwaar steeds die naamveranderingen?