unicorn in Nederland. 10th gen Honda civic 1.5 Turbo executive sedan

Banzai73

Net ingestapt
4l8yuanb8hat.jpg

bfqyyqzbmi4a.jpg

r6kypb5b282f.jpg

nceyg43b0cnb.jpg

ww3ybr4bk43s.jpg

Afgelopen week heb ik een my review gemaakt op deze site van mijn Honda civic sedan.
Er zijn er misschien nog een aantal in Nederland, maar het 95 % van de verkochte civic's na 2017 zijn allemaal Hatchbacks.
In Amerika rijden er een paar honderd duizend van rond (hatchback, touring/sedan en coupe' ) en daar zijn ze heel populair.
Ze worden daar optisch en motorisch getuned en gemodificeerd, er zijn dan ook legio accessoires te verkrijgen, de keuze is reuze.
Met een paar knappe velgen heb je gelijk een strakke bak die je hier niet vaak zal tegenkomen.
Mijn auto heb ik vorig jaar ingevoerd uit Duitsland, het is een Oostenrijkse auto die net over de grens bij een Duitse dealer stond.
Ik ben een Honda liefhebber en dit is mijn 6e Honda en vind het leuk om mijn verhaal hier te delen, daarom nodig ik jullie uit om mijn review te lezen.
veel leesplezier en mocht je vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het wel.

link naar mijn review

Sjieke wagen en wat een mooie velgen! Toen dit model uitkwam kon ik bijna niet geloven dat het een Civic was, erg volwassen voorkomen en nog steeds een frisse verschijning 5 jaar later. Ben benieuwd naar de updates (tu)

dank je wel, ja vind de velgen ook mooi er bij passen. heb ook lang gezocht. Hij moest het gat opvullen naar de accord, omdat deze niet meer geleverd zou worden. daarom is hij gegroeid in de breedte en lengte, en idd een stuk volwassener geworden. jammer dat hij niet veel verkocht is in Nederland, de nieuwprijs was ook vrij fors zeker voor de 1.5T

Heel gave auto!

Had 'm zelf graag in dieseluitvoering als leaseauto gekozen eind 2018. Er was ooit gezegd dat die naar Nederland zou komen, maar Honda was daar -heel verrassend, not- lang vaag over, en uiteindelijk kwam-ie helemaal niet en werden de diesels überhaupt uit het assorti gehaald. De hatchback was als diesel verbazend gunstig in de lease, maar in de wetenschap dat ik eigenlijk die sedan wilde kon ik daar geen genoegen mee nemen.

tldr: Best wel beetje jaloers.

Gaaf dat je met alleen het toevoegen van een paar dikke wielen dit uitgesproken resultaat kan bereiken. Bij de gemiddelde auto heb je voor duizenden euro's aan bodykit nodig om in de buurt te komen. Nooit gezien trouwens, deze generatie Civic als sedan, maar hij is veel fraaier dan de hatch!

Aanvulling: Wel heb ik ooit met deze aandrijflijn kennisgemaakt. Die kennismaking ging de boeken in als een van mijn mijn beste CVT-ervaringen. Echt heel goed.

Ziet er goed uit, vind de kont wel lelijk maar sowieso tof om iets te rijden dat je nauwelijks ziet! En de wielen staan er fantastisch onder (tu)

Ik heb gisteren jouw review gelezen. Erg mooie verschijning, jouw Civic! Model is al tof en die velgen maken het af!

Wat een stijlvol ontwerp is dit toch! Prachtige auto en deze velgen staan er fantastisch onder (tu).

De hatchback vind ik niet erg geslaagd, vooral door die bumpers met die enorme misplaatste zwarte vlakken.

MBdoubleyou zei:
Wat een stijlvol ontwerp is dit toch! Prachtige auto en deze velgen staan er fantastisch onder (tu).

De hatchback vind ik niet erg geslaagd, vooral door die bumpers met die enorme misplaatste zwarte vlakken.
Dank je wel, dat was ook mijn bezwaar bij de hatchback, en de reden om hem te laten staan. Was ook gelijk verkocht toen ik de sedan zag

Barri zei:
Ik heb gisteren jouw review gelezen. Erg mooie verschijning, jouw Civic! Model is al tof en die velgen maken het af!
Bedankti (:B velgen zijn vaak onderschat, ze maken of breken een auto.
BMW monteerd al dikke wielen in de showroom, en die gaan als zoete broodjes. Andere merken zoals Honda slaan de plank mis en snappen dat niet

Leuk zo'n bijzondere Civic. Ik wist helemaal niet dat er ook een sedan van was, sporadisch zie je nog weleens de hatchback met inderdaad die grote gaten in de bumper.

Lang getwijfeld over de Civic sedan als opvolger van de Accord Tourer.
Blijf het een schitterende auto vinden.
Maar toen de S90 in mijn budget paste, raakte het Civicje uit beeld, zeker aangezien de Amerikaanse si hier niet te krijgen is.
Maar telkens ik er een tegenkom blijft het knagen dat ik ook daarmee had kunnen rondrijden.

Ik was een tijdje terug met mijn Accord CL-9 bij de dealer voor de bekende grote airbag terugroepactie. De Civic maakte flinke indruk op me. Qua uiterlijk, maar ook qua interieur; heb direct de stoel op de laagste positie ingesteld, want deze Civic heeft niet meer de benzine tank onder de voorstoelen., waardoor je die vervelende MPV/SUV zit krijgt, en ik kon amper nog over het dashboard kijken! Zitpositie helemaal top, met het stuurtje dichtbij je borst zoals het hoort. Volgens de tests rijdt deze CIvic ook echt geweldig.

Piet Precies zei:
Ik was een tijdje terug met mijn Accord CL-9 bij de dealer voor de bekende grote airbag terugroepactie. De Civic maakte flinke indruk op me. Qua uiterlijk, maar ook qua interieur; heb direct de stoel op de laagste positie ingesteld, want deze Civic heeft niet meer de benzine tank onder de voorstoelen., waardoor je die vervelende MPV/SUV zit krijgt, en ik kon amper nog over het dashboard kijken! Zitpositie helemaal top, met het stuurtje dichtbij je borst zoals het hoort. Volgens de tests rijdt deze CIvic ook echt geweldig.

Ja dat kan ik beamen, rijd prima, mooie aandrijflijn en idd sportieve lage zit, als ik hem met mijn accord vergelijk (3 jaar geleden ingeruild) dan rijd de civic scherper en heeft meer power dan de 2.0 vtec

Twijfel. Maar hier in de buurt rijd een uit 2018. Maar of het nu een sedan is. Eens opletten als ik hem zie.

mijn eerste keus velgen waren de jr38 (japan racing) in hyper black, maar deze waren op dat moment niet verkrijgbaar in mijn maat, ik moest dan nog 3 maanden wachten.
JR38HG_2.jpg

flink teleurgesteld want ik was er helemaal weg van ben ik toen maar op zoek gegaan naar een alternatief.
Na avonden google kwam ik op de Arceo Valencia velgen in gun metal titanium. een stuk goedkoper en ze lijken er veel op. Ze waren op voorraad dus binnen een week na bestelling lagen ze met banden, gebalanceerd en wel in mijn garage waar ze nog 2 weken moesten wachten tot mijn auto er was.
uiteindelijk wel blij met mijn eigenlijk 2e keus.
122855824_215144740032203_3972440356624617265_n.jpg

Velgen maken de man!

Zeer mooie en sportieve look. Eigenlijk zie ik de Civic sedan hier in Amerika ook niet veel. Zal er eens wat meer op gaan letten.

Terug
Bovenaan