uitvoeringen W205 facelift

MabelLucas f2928592

Net ingestapt
In de zoektocht naar een facelift W205 kom ik veel Business Solution uitvoeringen tegen. Maar....wat voor uitvoeringen zijn er nog meer? En is Business Solution redelijk compleet, of juist uitgekleed om de lease prijs te drukken?
Iemand misschien een linkje waar de uitvoeringen en hun opties beschreven staan?

pak de prijslijst er bij KLIK

business solution heb je nog met en zonder AMG pakket. viel gunstig uit voor de lease.

Bij duitse auto's werken ze niet echt met uitvoeringen. je hebt vaak nog wel iets van avantarde of voor de facelift een hele fraaie exclusive. en dan is het gewoon opties en pakketten aan klikken. alleen een avantgarde pakketje en een AMG pakketje heb je nog steeds een auto die kaler is dan menig skoda, ford of opel. Dan begint het pas echt (en ook duur te worden). Ik heb een paar jaar een W205 gehad (pre-facelift) parkeer pakket, akoestisch pakket, trekhaak pakket, licht en zicht pakket, airmatic er op, pakket met adaptive cruise control, burmester, command navigatie en nog wat klein geneuzel en hele fraaie essenhouten inleg. mooi analoog klokje er in. Daar zat dus al voor meer dan 20.000 euro aan extra's op en nog steeds veel kaler uitgerust dan mijn opel insignia die ik daarna had.

Ik zou dus vooral kijken wat voor jou écht belangrijk is. Zoek je echt een volle W205, dan moet je wel echt goed zoeken. kale exemplaren kom je des te vaker tegen.

mijn collega rijd een 2021 W205 business solution AMG, een van de laatste bouwjaren, daar zit dus geen android auto of carplay op en ontbreekt nog wel meer zaken. De twingo van mijn vrouw uit 2020 heeft dat al standaard af fabriek.

Dus kijken wat je echt belangrijk vind , kleur, motor , en binnen je budget kijken. en wat voor uitvoering daar achter hangt is eigenlijk bijzaak. Het is allemaal business solution, business solution AMG of Avantgarde na de facelift maar de auto's zelf kunnen enorm verschillen, net afhankelijk hoeveel (lease)budget er was.

Business solution is een uitvoering/pakket speciaal voor de zakelijke rijder, waarbij je wat extra opties krijgt tegen een gereduceerde prijs. Beste is inderdaad zoals AsconaGT zegt, gewoon kijken welke opties je wilt hebben. Wat mij vooral bij de nieuwere Mercedessen opvalt (geen idee of dat ook bij de oudere modellen zo zijn), is dat de pakketten (bijv premium of premium plus) die ze aanbieden van jaar tot jaar verschillen qua opties dat bij zo'n pakket is inbegrepen. Dus staar je niet blind op die pakketten.

is dat de pakketten (bijv premium of premium plus) die ze aanbieden van jaar tot jaar verschillen qua opties dat bij zo'n pakket is inbegrepen. Dus staar je niet blind op die pakketten.

absoluut waar, zeker omdat er ook nog corona was in die jaren en heel wat gerommeld is met optiepakketten waarbij het bij de dealer soms zelfs een verassing was of alles inderdaad er wel wat op gekomen door alle mutaties bij de fabriek.

Terug
Bovenaan