Uitslag Formule 1 spelletje 2021: Groot Brittannië, Silverstone

Ik geef deze race het cijfer:

• Totaal aantal stemmers
    20
  • Opiniepeiling gesloten .

Ivanov

Moderator

Misselijkmakend. Een andere omschrijving heb ik niet. Het is niet de manier waarop Hamilton Max van de baan af roste, daarover hebben de stewards al geoordeeld, maar wel de manier waarop hij daarna zijn overwinning vierde. Juichen en blij zijn en trots op het team. Walgelijk! Nederigheid is hier op zijn plaats. Ik schreef al een keer dat Mercedes goede winnaars zijn maar slechte verliezers; hier tonen ze aan slechte winnaars te zijn. Bah!

De uitslag:
Code:
1	Total Loss	31	Punten
2	Ivanov	27	Punten
2	Richie	27	Punten
2	Clocala	27	Punten
5	beretta	24	Punten
6	Marvant	23	Punten
7	Pensionada	22	Punten
8	Nico GTR	21	Punten
8	opel-omega	21	Punten
8	mrs daf-xf	21	Punten
11	Guus Leferink	15	Punten
12	Elaste	12	Punten

De tussenstand:
Code:
1	1	Clocala	285	Punten
2	2	Richie	282	Punten
3	3	Total Loss	280	Punten
4	4	mrs daf-xf	266	Punten
5	5	Marvant	254	Punten
5	7	opel-omega	254	Punten
7	6	Pensionada	252	Punten
8	8	Ivanov	250	Punten
9	9	beretta	247	Punten
10	10	Nico GTR	232	Punten
11	12	Elaste	114	Punten
12	11	Guus Leferink	111	Punten

Ben echt nog steeds witheet. Wat een &$%#@# is die Hamilton toch, vooral hoe hij aan het eind van de race reageert, 0 woorden aan of over Verstappen, geeft nog steeds de schuld aan Verstappen en doet of hij geweldig geracet heeft en viert een gigantisch feest. Wat een walgelijk figuur is het toch.
Zou als ik Red Bull was maar instructies meegeven aan Perez om Hamilton volgende keer maar eens flink van de baan te rossen, kost je toch maar 10 seconden.

Geen idee hoe ik hier aan de meeste punten kom trouwens maar goed.
Hopelijk is Max volgende week in staat om weer te racen. (y)

Hier wordt met een zware Nederlandse bril naar de zaken gekeken.
Ik zag Hamilton aan de binnenzijde van de bocht, een krappe bocht maar met voldoende ruimte. Hij draait die bocht ook in, er is aan de buitenzijde voldoende ruimte voor de wagen van Verstappen. Dat hij meer ruimte nodig heeft om aan zijn snelheid die bocht te ronden is zijn probleem: hij kan er ook voor kiezen af te remmen of die bocht ruimer te nemen, iets over de cursus te gaan. Dat niét doen en tegen de wagen van Hamilton aanrijden, is volledig zijn eigen keuze. Gewoon een race-incident. De bestraffing van Hamilton is gewoon een toegift aan Red Bull maar slaat m.i. nergens op.
Natuurlijk reageert Verstappen furieus: hij ziet zijn concurrent zoveel punten dichter komen. Dat Hamilton niet naar Verstappen informeert, klopt ook gewoon niet : wanneer hij de pits inrijdt, hoor je hem duidelijk naar de toestand van Verstappen informeren.
Hamilton verwijten een kl@tefiguur te zijn, duidt dan ook wel op een erg gekleurde bril. Hoog tijd om eens een samenvattinkje te maken van de ‘lieve’ reacties van Verstappen in het verleden na raceïncidenten waarbij hij betrokken was.

@IDS Wat een onzin, heeft echt 0,0 met Nederlands zijn te maken.
Check eerst maar eens op Twitter, echt iedereen is het met bovenstaande eens, Hamilton zat fout, ongeacht afkomst/voorkeuren/land/fans etc., alleen de echte Hamilton-fans ( en zelfs die niet allemaal! ) en Engelsen zien het wellicht anders. Max ligt duidelijk een heel stuk voor en zit op de racelijn, Hamilton prikt hem ertussen en onderstuurt zo tegen Max aan, de duidelijke beelden en de straf van de FIA lijken me meer dan voldoende bewijs. Check ook maar eens de diverse beelden die rondgaan waar ze de posities van Verstappen/Hamilton en later Leclerc/Hamilton naast elkaar leggen. Max en Charles rijden op exact dezelfde plek, Hamilton rijd bij Max minimaal een meter meer naar de buitenkant en bij Leclerc gewoon op/naast de curbs. Je laatste opmerking slaat nergens op want Max heeft nog nooit iemand met bijna 300 per uur het ziekenhuis ingeramd, als er al incidenten waren dan was dat toen hij nog een rookie was. Wederom aan te tonen door de 0 ( nul ) strafpunten die Max op dit moment op zijn race-licentie heeft staan. En dat informeren naar Max was alleen tijdens de code rood, na de race geen woord of interesse meer in Max, alleen maar hoe fantastisch hij wel niet was, hoe goed het team was en dat het publiek geweldig was. Iets meer ingetogen was op zijn plaatst geweest. Ik denk dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is.

E6mM4okXIAAISyu

Verstappen haalt uit naar Hamilton: 'Respectloos en onsportief gedrag' https://www.nu.nl/formule-1/6146369/verstappen-haalt-uit-naar-hamilton-respectloos-en-onsportief-gedrag.html (via @NUnl)

Hamilton had aan de binnenzijde nog 1,5 meter ruimte. Verstappen lag ruim voor, dus hij kiest de lijn mits hij ruimte geeft aan Hamilton. Dat deed hij. Dat Hamilton ervoor kiest om 1,5 meter uit de zijkant te rijden geeft alleen al aan dat hij een onsportieve kl○○tzak is. Ook na afloop nog de vermoorde onschuld uithangen. Walgelijke kerel.
Inderdaad Perez maar hetzelfde laten doen.
Dit zijn gestolen punten welke Hamilton gewoon nóóit had mogen krijgen.

iDS zei:
Hier wordt met een zware Nederlandse bril naar de zaken gekeken.
Ik zag Hamilton aan de binnenzijde van de bocht, een krappe bocht maar met voldoende ruimte. Hij draait die bocht ook in, er is aan de buitenzijde voldoende ruimte voor de wagen van Verstappen. Dat hij meer ruimte nodig heeft om aan zijn snelheid die bocht te ronden is zijn probleem: hij kan er ook voor kiezen af te remmen of die bocht ruimer te nemen, iets over de cursus te gaan. Dat niét doen en tegen de wagen van Hamilton aanrijden, is volledig zijn eigen keuze. Gewoon een race-incident. De bestraffing van Hamilton is gewoon een toegift aan Red Bull maar slaat m.i. nergens op.
Natuurlijk reageert Verstappen furieus: hij ziet zijn concurrent zoveel punten dichter komen. Dat Hamilton niet naar Verstappen informeert, klopt ook gewoon niet : wanneer hij de pits inrijdt, hoor je hem duidelijk naar de toestand van Verstappen informeren.
Hamilton verwijten een kl@tefiguur te zijn, duidt dan ook wel op een erg gekleurde bril. Hoog tijd om eens een samenvattinkje te maken van de ‘lieve’ reacties van Verstappen in het verleden na raceïncidenten waarbij hij betrokken was.

Waarschijnlijk ben je Hamilton fan want jij ziet het juist gekleurd. Het vet gedrukt wat jij schrijft is precies andersom omdat Max voor Hamilton reed. Vandaar dat Hamilton met zijn voorwiel het achterwiel van Max raakt.

Klopt niet, zie je goed op de beelden: het is Verstappen die met zijn achterwiel de Mercedes aanrijdt door meer in te sturen dan nodig.
De commentatoren op Telenet Sport, beiden autoracers, kwamen trouwens tot dezelfde conclusie als ikzelf. Als Hamilton echt in de fout was gegaan, dan zou dit veel strenger gestraft worden. Maar er is geen enkele regel die zegt dat je de vrije ruimte aan de binnenkant van een bocht niet mag gebruiken (doet Verstappen trouwens ook regelmatig). Wat wel een eigenschap is van Verstappen, is op vrij agressieve manier de deur dicht doen als iemand die binnenkant neemt. Ook toegestaan, dit is nu eenmaal racen, maar nu was hij er te laat mee: er was àlle ruimte op de baan om zijn bocht ruimer te nemen maar dan verliest hij zijn plaats en dat wilde hij niet. Die beelden zijn toch duidelijk: er was ruimte voor nog een wagen en je ziet Verstappen op zijn ‘traditionele’ manier naar binnen snijden.
Trouwens geen Hamiltonfan hier: ik had het wat leuk gevonden als Ferrari hier gewonnen was en ook van de stijl van Alfonso geniet ik wel.

Hamilton laat gewoon zien dat hij niet eerlijk kan winnen. Hij begint zich weer net zo te gedragen als toen met Rosberg...

Heilig boontje, god bless, ja ja.

Lijkt me allemaal onderdeel van het grote spel. Het uitbundig vieren van Hamilton, het reageren van Verstappen daarop. De handschoenen zijn uit.

Verder was het in mijn ogen een kwestie van wie laat em staan. Verstappen heeft dat al een aantal keer gedaan de afgelopen races en dit keer liet Hamilton em ook staan. Wie is de bitch van wie. Daar gaat et om. Ik vond het een redelijk race incident, waarbij inderdaad Hamilton iets meer had kunnen doen om te vermijden, dan wel toch de bocht niet gehaald had. Andersom had Verstappen vermoedelijk exact hetzelfde gedaan. Met een hartslag van 200+ kiezen de mannen met 300 km/u in een splitsecond of ze liften of niet. Hamilton heeft al een aantal keren gelift en was nu maximaal opgefokt door die eerdere races, de sprintrace en de uitremactie eerder die ronde.

Daarna is alles toneel en psychologie: Horner, Wolff. De knuffel van Hamilton met Leclerc, het uitbundig feesten. De tweet van Verstappen over sportmanship.

Ik kijk nu al uit naar Hongarije en de rest van het seizoen. Dit gaat van Prost - Senna achtige proporties worden. Heerlijk.

W212 zei:
Lijkt me allemaal onderdeel van het grote spel. Het uitbundig vieren van Hamilton, het reageren van Verstappen daarop. De handschoenen zijn uit.

Verder was het in mijn ogen een kwestie van wie laat em staan. Verstappen heeft dat al een aantal keer gedaan de afgelopen races en dit keer liet Hamilton em ook staan. Wie is de bitch van wie. Daar gaat et om. Ik vond het een redelijk race incident, waarbij inderdaad Hamilton iets meer had kunnen doen om te vermijden, dan wel toch de bocht niet gehaald had. Andersom had Verstappen vermoedelijk exact hetzelfde gedaan. Met een hartslag van 200+ kiezen de mannen met 300 km/u in een splitsecond of ze liften of niet. Hamilton heeft al een aantal keren gelift en was nu maximaal opgefokt door die eerdere races, de sprintrace en de uitremactie eerder die ronde.

Daarna is alles toneel en psychologie: Horner, Wolff. De knuffel van Hamilton met Leclerc, het uitbundig feesten. De tweet van Verstappen over sportmanship.

Ik kijk nu al uit naar Hongarije en de rest van het seizoen. Dit gaat van Prost - Senna achtige proporties worden. Heerlijk.

Lijkt me de correcte analyse.
Nu, bij Prost en Senna waren het m.i.(van beide rijders) wél bewuste manoeuvres om de tegenstander van de weg te duwen (en daardoor het kampioenschap te winnen), maar de strijd is er en daar draait het uiteindelijk om. Als alle race-acties door de commissarissen verboden worden, dan kan je beter de winnaar uitroepen na de kwalificaties en de wagens daarna als een treintje een aantal rondjes laten rijden .

IDS zei:
Nu, bij Prost en Senna waren het m.i.(van beide rijders) wél bewuste manoeuvres om de tegenstander van de weg te duwen (en daardoor het kampioenschap te winnen), maar de strijd is er en daar draait het uiteindelijk om.
Als er in de laatste race een verschil is van een paar punten, dan gaat dat er ook wel komen.

Terug
Bovenaan