Uitlaadsysteem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik heb een maand geleden mijn eerste auto gekocht!
Het is een golf mk5 1.9 TDI.
Ik heb een achterbumper met einddemper van de R32 dus ik heb 2 mooie pijpen in het midden.
Het nadeel is dat de verdere uitlaad standaard is dus er komt niet zoveel geluid uit!
Weet iemand wat de optie's zijn voor een zwaar geluid ivm dat het Diesel is...Ik had namelijk ook al gekeken naar een RVS sportuitlaad alleen dat schijnt niet superveel verschil te maken ivm dat het een diesel is!
Straight pipe leek me ook wel mooi met een kleppenset alleen dan kom je al over de 1000 euro geloofik!

Graag hoorik reacties.
Mvg,
Jeroen van der Meulen

Yo Jeroen,

het is lastig om een vette geluid uit de uitlaad van een diesel te krijgen. Misschien dat je het goedkoop iets luider kan maken met een sportluchtfilter en een ander dempertje, maar klinken als een raceauto zal niet snel lukken.

Zadelsnuiver zei:
https://www.trucks.nl/laadkleppen-vrachtwagen

a049.gif
[size=x-small].[/size]​

Boor er maar een paar gaden in, heb je vasd meet lawaai. Led wel op voor de APK wand die kom je dan nied door maar met wad kauwgom is dat ook zo weer opgelosd.

De huistunert van Volkswaguh heeft setjes die je op de audio kan aansluiten en zelfs met V8 geluid, dat geen optie?

Jeroen 7461751 zei:
Het nadeel is dat de verdere uitlaad standaard is dus er komt niet zoveel geluid uit!

Wat meer uitlaadgeluid is toch zo opgelost? Ik snap het probleem niet zo... Zoiets kan je zelf toch ook wel bedenken, als je wat meer geluid wilt...
ah.jpg

Graag hoorik reacties.

Het zal niet gemakkelijk zijn om een Scaniageluid uit je Golfje te krijgen maar ook wat het bovenstaande betreft zul je je verwachtingen toch wat moeten bijstellen.

Dat is niet zo lastig. Gewoon het hele uitlaatsysteem er onderuit schroeven, dan klinkt meteen alsof er een tractor voorbij komt.

Jeroen 7461751 zei:

Ik kan dat niet bepaald zien c.q. horen als een nadeel... is juist eerder een groot voordeel, zowel voor jezelf als voor je omgeving.
En met een dieselgolfje voorzien van een brulpijp maak je jezelf trouwens ook wel aardig belachelijk....;)

Aangezien zo'n oude TDI nog aardig agrarisch klinkt, misschien eens bij John Deere of vergelijkbaar informeren?

Idefiqs zei:
Of voor de hond...

Maar een hond die het geluid van een Scania V8 nabootst, daar is werk aan...gemakkelijker van een Youtubefilmpje op je telefoon te zetten en dat via de speakers af te spelen als je uitlaadt.
Tegelijk: eigenlijk nog nooit een uitlaadsysteem voor wagens gezien, zo'n mobiele laadklep zou een unique selling point zijn!

Sorry om te zeggen, maar je plaatst jezelf nu wel echt in een stereotyperend groepje.

Persoonlijk irriteer ik me mateloos aan achterlijke uitlaten die je vanaf een kilometer al kan horen. Je verwacht dan een dikke sportauto, komt er een golf aan rijden....

Om toch nog even serieus in te gaan op de vraag.

Je wilt meer geluid uit je uitlaat, dan moet je ook rekening houden met dat je auto maar een bepaalde maximale decibel mag produceren. Dit verschilt per auto.
Zit je daar over, dan riskeer je een WOK status.
Je kan alle dempers te legen, alleen ga je hier ook problemen mee krijgen met de APK, omdat de emissie-uitstoot niet meer klopt.
Ik zou je eigenlijk alleen maar adviseren om het niet te doen. Maar wil je het toch, doe het dan goed. Neem een complete sport-uitlaat die een goedkeuring heeft en dat kost helaas geld.

Terug
Bovenaan