TYN: Mercedes CL500, E220T - beunwerk

Ik zou dan eerlijk gezegd niet wachten maar het nu gelijk rond maken, in januari is de benz immers alweer een jaartje ouder en dat heeft misschien invloed op de prijs (y)
 
En toen ging het ineens heel snel. Zondagavond geland op Stansted, met de Benz naar huis gereden en vijf minuten later een afspraak met een geïnteresseerde. Dat bleek een leuk jong gezin te zijn, en hun twee kids waren ook mee. Het kinderstoeltje hadden ze alvast meegenomen; direct actie, ik hou ervan. Ze wilden van hun huidige diesel af ivm de milieuzone, en zochten een fatsoenlijke auto om op en neer mee naar Bulgarije te rijden.

De Benz rijdt super dus verkoopt zichzelf. Ook de kids waren gelijk dolenthousiast (met elke schreeuw van de achterbank zag pa z'n onderhandelingsruimte kleiner en kleiner worden :)). Uitendelijk verkocht voor bijna (op 50 pond na) wat ik er een paar maanden terug voor betaald heb. Top dus.

Erg jammer dat 'ie weg is, maar de zescilinder verzacht de pijn gelukkig. Gisteren de BMW gelijk in de verzekering gegooid en een flink stuk gaan rijden, genieten. :D

Ding stond inmiddels wel al een paar weken stil in de regen en was binnenin vrij vochtig geworden. Verwarming flink laten blazen dus, en ik weet niet of dit de doodsteek is geweest, maar aan het einde van de rit zat de blower vast op één snelheid; totaal geen reactie meer op de knoppen van de climate control. Blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn: FSU kapot. Dat is gelukkig een onderdeel van een paar tientjes, en er zijn vele DIYs te vinden. Die variëren evenwel van "vrij eenvoudig te doen, uurtje werk" tot "gvd hele dag mee bezig geweest". Even bij de lokale garage vragen wat ze daarvoor rekenen.

Hoop niet dat dit het eerste teken aan de wand is, na jaren probleemloos Mercedes gereden te hebben. :)
 
Lekkere wagen, zo'n E39! En zeker met die heerlijke zespitter erin. Leuk om je wedervaardigheden te volgen. Geniet van je auto.(y)
 
Fijn dat je daar nog leuke auto's kunt kopen voor zulke schappelijke prijzen. En ja, zo'n lijn-6 moet je gewoon doen zolang het nog kan :) Fraaie E39 (y)
 
TYN zei:
maar aan het einde van de rit zat de blower vast op één snelheid; totaal geen reactie meer op de knoppen van de climate control. Blijkt een veelvoorkomend probleem te zijn: FSU kapot. Dat is gelukkig een onderdeel van een paar tientjes, en er zijn vele DIYs te vinden. Die variëren evenwel van "vrij eenvoudig te doen, uurtje werk" tot "gvd hele dag mee bezig geweest". Even bij de lokale garage vragen wat ze daarvoor rekenen.

Als ik me niet vergis, had m'n zwager dit ook met zijn E46 3-serie. Of: het kan ook zijn dat het probleem bij hem in het aircopaneel zat. Was in ieder geval een veelvoorkomend probleem, wat hij door een specialist heeft laten solderen. Weet je zeker dat het de FSU is?
 
Dat is de zgn "egel" toch? Inderdaad een zwak punt. Een ander zwak punt is de oliepeil sensor, die kun je het beste bij elke oliewissel vervangen anders krijg je geheid constant een waarschuwing dat het oliepeil te laag is.
 
Egel. :) Die term kende ik nog niet. Maar inderdaad de kachelweerstand, dat ding met die lange stekels. Het lijkt dat hele BMW fora volgeschreven zijn met dit probleem, voornamelijk E46 en E39. Mijn ventilatie blaast (nog) niet constant op 100%, maar reageert vertraagd op input en gaat niet zachter dan 75%.

Heb inmiddels een nieuwe besteld voor 35 pond (German made, geen Chinese EBay rommel), en dan maar eens voorzichtig kijken of ik dat zelf met beperkt gereedschap voor elkaar krijg. Anders zit hier vlakbij een garage, o.a. gespecialiseerd in BMW, waar ze zo'n klus vast eerder gedaan hebben.

Verder nog niet veel nieuws te melden. Ik had Nieuwjaarsdag aangegrepen om een stuk te gaan rijden, deze keer wat verder om hem eens de sporen te kunnen geven. Blok voelt gezond en gaat nog steeds flink van kiet. :D Hij trilt wel tussen de 70-80mph, maar dat was bekend (niet gek ook, met oude banden in de verkeerde maat).

Morgen weer een update, want dan komen er 4 nieuwe sloffen onder. De nieuwe matten zijn eveneens besteld.
 
Thanks voor de tip. We gaan het zien morgen, hopelijk lossen nieuwe banden + uitlijnen het probleem op.

Boven de 80mph is het trillen trouwens weer weg, dus anders moet ik gewoon harder rijden. :)
 
ik38LFv.jpg

rhCfLu2.jpg


Vier nieuwe sloffen liggen eronder. :D
Kwik-fit had een leuke actie met 15% korting bij de aanschaf van vier nieuwe banden. Mede hierom besloten het direct maar fatsoenlijk aan te pakken: 4x Goodyear Eagle Assymetric 5; samen met de Conti Premium 6 en Michelin PS4 de huidige top qua semi-sportieve banden.

De eerste indruk is erg goed, het trillen op de snelweg is verdwenen, en grip en gevoel bij steviger bochtenwerk is geweldig. Blij mee. :D

Ook de egel is reeds in huis, en de garage verwacht een uurtje nodig te hebben voor montage. Staat komende week op de planning. Mogen ze meteen even naar de remmen kijken, want die vibreren af en toe.

Langzaam maar zeker wordt 'ie helemaal naar m'n zin, en ik kijk na elke rit nog 5x om; wat een machine. :cool:
 
Heerlijk ding! Wat nog wel eens wil stuk gaan, puur door de leeftijd, is het kvs reservoir, die zou ik preventief vervangen. Verder her en der wat plastic dingetjes die kunnen stuk gaan onder de motorkap. Maar dat is allemaal te overzien.

Mooi dat die trilling weg is, en remschijven, tja, daar wordt nog wel eens op bezuinigd. Egel plaatsen is niet veel werk, bij een e46 ook niet, maar een e61 moet voor de helft afgebroken worden.

Veel plezier met je dikke Bimmer!!
 
Interessant topic. Ik begon te lezen en vroeg me af waarom het topic 530i heette. Zo oud is het topic niet, dus ik was er verbaasd toen er een Mercedes gekocht werd.

Leuke auto's, de 5 is mijn favoriet, al was de C ook erg fraai.
 
Ik heb exact dezelfde banden onder mijn Mazda en ze bevallen mij ook erg goed.
Veel grip, ook op nat wegdek.
De banden hebben geen verplichte draairichting, dus je kunt ze ook onderling verwisselen.
 
Gisteren de eerste tank er doorheen gejaagd à 1:8.5. Valt me alleszins mee, gezien de 50% stadsverkeer en het feit dat ik op de snelweg zeker niet met 90 tussen de vrachtwagens te vinden ben. :) Hoop wel dat 'ie op langere snelwegritten onder de 1:10 duikt, maar daar heb ik vooralsnog wel vertrouwen in.

Een duidelijk verschil met de Benz in stadsverkeer is dat hij wat meer aandacht en toewijding vraagt om te besturen, simpelweg door de beer van een motor. Met 10-20% gas in de C180 rolde je fijn met je voorganger mee, de 231 paarden in de BMW daarentegen laten constant weten dat ze meer kunnen en willen. Langzaam rijden is niet z'n sterkste punt, als een enthousiaste hond blijft 'ie aan de lijn trekken, en soms moet je "m gewoon even laten gaan..

Verder ben ik erg tevreden over de Goodyears. Gisteren tijdens een stuk snelweg zaten we in een hoosbui, en ze gaven geen krimp. Geen bijna-aquaplanning toestanden, en ook in bochten stabiel als een huis.

Wat een machine. :D
 
Update na 1 maand. De tweede tank is ook leeg, en deze keer à 1 op 7 ipv 8,5. Komt door 70% stadsverkeer, en het feit dat de stukken snelweg met 80-90mph gaan.

Verder is de egel vervangen (30 pond + 80 montage), heb ik de ruitenwissers vervangen door flatblade exemplaren (20 pond), en zit er een nieuwe batterij in de reservesleutel (20 pond). Bovenaan het lijstje staan nu de remmen, die trillen namelijj nog steeds bij hogere snelheid. Gezien het feit dat de vorige eigenaar reeds twee keer(!) zonder resultaat nieuwe schijven rondom heeft laten monteren, verdenk ik de naaf zelf. Als die krom is, kun je er remschijven tegenaan blijven plakken wat je wil, maar die worden dan natuurlijk weer krom (geleerd van Klokje Rond Joep). Binnenkort dus maar eens een afspraak maken bij een echte BMW specialist voor een diagnose.

Verder nog steeds 100% tevreden. De motor loopt en trekt fantastisch, de automaat is lekker soepel, en het rijden en sturen gaat fijner dan in menigeen moderne auto.

Ik merk trouwens dat ik steeds meer als een typische BMW-bestuurder begin te rijden. :) Ligt niet aan mij, maar aan de auto (ahum). Bumperkleven is geen bewuste keuze, maar het simpele gevolg van het feit dat de auto veel sneller rolt dan andere; gas los en je loopt steevast op je voorganger in.. Ook het gaspedaal moet je met een fluwelen voetje bedienen, 1-2 cm is vaak al te hard in stadsverkeer.

In maart retourtje NL, zin in. :D
 
Ik ben benieuwd of je dan het verbruik ook een beetje weet te drukken. Dat blok kan veel zuiniger zijn op wat langere afstanden. En het blijft een superfijne wagen, zo'n E39.(y)
 
Jammer dat je de egel niet zelf hebt kunnen vervangen, maar vaak zijn klusjes aan het verwarmingssysteem van het erg vervelende type dus voor die 80 pond heb je jezelf waarschijnlijk een hoop frustraties bespaard :D

En 1 op 8 ofzo, ach je krijgt er in elk geval iets moois voor terug toch (y)
 
Dat het zuiniger kan twijfel ik niet aan, het is vaak echt start-stop verkeer en dat kost gewoon brandstof. De Mercedes deed 1:10 bij hetzelfde gebruik, maar was tot 1:14 in staat op de snelweg.

En laten we wel wezen, met mijn jaarkilometrage is het verschil tussen gemiddeld 1:8 en 1:10 zo'n 200-300 pond per jaar. Vind ik prima te overzien, en de zescilinder maakt het meer dan goed.
 
funf zei:
......Dat blok kan veel zuiniger zijn op wat langere afstanden. En het blijft een superfijne wagen, zo'n E39.(y)

Wanneer TYN na 16 maart langskomt dan kan dat blok op de lange afstanden veel zuiniger... :T
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4941951/verlaging-maximumsnelheid-100kmu-stikstofcrisis
[sub]62 mph[/sub]
 
Zal het het CJIB nog lukken om post-Brexit boetes aan de andere kant van de Noordzee te innen? :)

Over boetes gesproken, zojuist lag onderstaande op de mat:
BghNF3M.jpg

Ik had bij aankomst niet gezien dat het betaald parkeren was, en dacht bij het wegrijden dat ik de dans ontsprongen was. Niet dus. Ach ja, tenminste wel inclusief TWEE foto's. :)
 
Balen dat je (toch) op de foto bent gezet het waren wel nette foto’s.

Straks komt er een vrind vragen of je met de trein of met de boot overkomt.......:)
 
Wat grappige eigenaardigheden die me als nieuwbakken E39-eigenaar tot nu toe zijn opgevallen:

- Het sturen op lage snelheid gaat relatief zwaar. Went snel en is eigenlijk best fijn, maar als je vanuit een moderne auto overstapt zou je zowaar gaan twijfelen of de stuurbekrachtiging kapot is.
- Het is de eerste auto waar ik ooit in gezeten heb die twee manieren heeft om de ruitensproeiers te bedienen (knopje op de ruitenwisserhendel, en de hendel naar je toe trekken). Wat nog vreemder is, is dat beide manieren hun eigen reservoir hebben. o_O Volgens het boekje om een onderscheid te maken tussen normale vloeistof en intensieve vloeistof. Wat een ontzettend Duitse oplossing. Mij persoonlijk lijkt het prijsverschil tussen de verschillende vloeistoffen dermate minimaal dat een dergelijk onderscheid niet de moeite is, maar wie ben ik..
- De tankdop opent niet met een knopje van binnenuit, maar scharniert gewoon open als je aan één kant drukt. Hij vergrendelt zodra de deuren op slot gaan. Tot zover alles logisch. Gevolg is echter dat als je bij het tankstation uitstapt (en enkel de bestuurdersdeur ontgrendelt), het klepje ferm gesloten blijft. Onhandig.
- Aan het 'dubbele trekken' om de deur van binnenuit te openen ben ik inmiddels helemaal gewend, maar het zorgt bij elke passagier voor intense verwarring. "Huh, gaat niet open." Nog eens proberen. "Oh, toch wel." Elke. Keer.
- Wáárom zit er geen aflegvak onder de middenarmsteun??
 
Ha, dat van de intensiv wiswas is ook dat dan de optionele koplampsproeiers ( op de oudere modellen nog echt met wissertjes) meegaan. Die intensiv is echt wel ander spul, tenminste in die jaren.

Het twee keer trekken aan de klink voor ontgrendelen hebben mijn nieuwe BMWs ook. Dag van je tankklepje, je kunt instellen dat alle deuren en dus ook klepje gelijk ontgrendelen, ipv alleen bestuurdersdeur.
 
Na een snelle wasbeurt maar eens wat nieuwe foto's gemaakt:

1ctsjyC.jpg

ZCqDoPJ.jpg

cfHh39W.jpg

p1KJWqE.jpg


Tevens maar even van de situatie gebruik gemaakt en voor £1.06 99 octaan getankt. Heeft 'ie wel verdiend want mijn god, wat is en blijft dit een juweel van een motor. Komt in dagelijks gebruik nauwelijks boven de 1500tpm uit, maar als je even vlot ergens langs of voor wilt, dan schiet het ding vooruit. Het gemak waarmee deze auto ongemerkt snelheid opbouwt is simpelweg heerlijk. En als er dan een oprit naar de snelweg in zicht komt, en eindelijk de teugels even los mogen, dan schreeuwt de zes-in-lijn het uit van plezier. :cool: (en staat er steevast 100mph op de klok bij het invoegen..)

Als de situatie het toe laat staat in juli een retourtje Litouwen op de planning. Enorm veel zin in! En eens kijken op de Autobahn of die de 240 nog haalt.

Ben trouwens ook met een (heel) schuin oog naar een opvolger aan het kijken. Is nu niet aan de orde, maar áls ik over een tijdje een nette C215 Mopf voor een redelijke prijs vind, dan ga ik waarschijnlijk voor de bijl.

Tenslotte nog een korte update vanuit Litouwen over de W124. Kreeg deze (matige) foto geappt: het ding is (op eigen kracht!) van stalling A (houten schuur) naar stalling B (stenen garage) verplaatst, dus dat is mooi. En natuurlijk altijd leuk om te horen dat het gekke ding na twee jaar stilstand gewoon startte en zonder problemen reed. :D

fLr1eXt.jpg
 
Het is grappig om nu, na pakweg 15 maanden, de eerste post van dit topic terug te lezen. :) Van drie cilinders naar drie liter. De A2 was een leuke en voordelige eerste stap op de Britse automarkt. De C180 was vervolgens een fijne en verstandige stap naar een 'echte' auto. De 530i was daarna de leuke stap naar een echt dikke bak. Het bloed kruipt bij mij echter altijd veel te snel weer waar het niet gaan kan, en na een paar maanden kan ik het niet helpen om weer eens rond te gaan kijken.

Nu was ik al een tijdje het aanbod CL500's in de gaten aan het houden. Ondanks dat de BMW nog steeds perfect bevalt, is de C215 wel een van m'n absolute droomauto's. En hoewel ik de BMW pas kort heb en er echt nog enorm van geniet, is dit eigenlijk wel een goed moment om te switchen. De MOT komt er in oktober aan en ik verwacht dat ik er wel minimaal een paar honderd pond in moet steken om hem er doorheen te krijgen (er zal op z'n minst wel ergens een nieuw stabilisatorstangetje oid onder moeten, het blijft ten slotte een BMW). Daarnaast staat in augustus een trip naar Litouwen op de planning, wat zou betekenen dat ik een nieuwe auto gelijk kan laten nakijken door m'n vertrouwde Mercedes mannetje aldaar.

Met dit in het achterhoofd kwam de zoektocht naar een CL recent in een stroomversnelling toen er opeens een fraai exemplaar te koop aangeboden werd op een uurtje rijden. Lang verhaal kort, die was na een dag reeds verkocht, maar de BMW had ik ondertussen al te koop gezet (voor een leuke prijs). Daar kwam afgelopen week een dusdanig serieuze reactie op dat ik, ondanks dat er nog geen deal gesloten is, vandaag een proefrit ben gaan maken in een ander fraai exemplaar:

QmIpE64.jpg

LuBYPPI.jpg


Een CL500 van december 2005 (een van de laatste dus) met krap 90k miles (144k km) op de klok. Het ding staat er echt strak bij, en het interieur is in topstaat. Een 30 minuten proefrit zijn m'n eerste serieuze kilometers in een heuse CL500. En wat in 2005 het non plus ultra was, is in 2020 natuurlijk ook nog van absolute topklasse. Het design, de weelderigheid van het interieur (deze heeft het houten stuur :D), het grommen van de V8; wat een auto! Hij vliegt als een tapijt over de weg- niet als in "S-klasse met luchvering"-vliegen (hij is straffer dan je verwacht), maar er is een zekere disconnect tussen jezelf en de weg. In positieve zin tenminste, zoals het rijden in een topklasse auto hoort te voelen. En dan, de power. Holy shit wat gaat dit ding van kiet. :D Zoals het een Mercedes betaamt 'springt' hij niet weg vanuit stilstand zoals de BMW dat kan, maar als je eenmaal rolt sleurt de V8 er enorm aan.

M'n vriendin is ook erg enthousiast: het ontbreken van een B-stijl is blijkbaar enorm aantrekkelijk; het hebben van een enkele bekerhouder (E39: 0) sealed the deal wat haar betreft.

Hoewel dit exemplaar zeker niet perfect is (paar krassen rondom, aluminium corrosie hier en daar, en het schuifdak sluit wat nukkig), is het wel precies wat ik zoek: een bijgehouden exemplaar met een clean interieur voor een acceptabele prijs (de in nieuwstaat verkerende exemplaren kosten rustig het dubbele). 'Hopelijk' (tussen aanhalingstekens want een enigszins dubbel gevoel bij het wegdoen van de BMW heb ik wel) komt het deze week tot een deal met de persoon die zaterdag naar de BMW is komen kijken, en in dat geval is er een grote kans dat bovenstaande CL de mijne wordt.
 
Spannend man! Ik dacht dat verzekering voor zo'n auto, vooral in omgeving London echt moordend was in het VK maar dat is wellicht alleen voor jongere bestuurders? Hoop dat de deal door gaat, ga duimen voor je (y)
 
Stoere stap! Kan niet wachten om te zien wat hierna nog kan komen hahaha Ik ben erg benieuwd of het allemaal lukt.
 
Mooie bak, zo'n CL!
Maar zijn die velgen origineel CL? Het ziet er een beetje vreemd uit.
 
Zijn inderdaad de originele 17 inch velgen die standaard geleverd werden op de facelift CL.

Zadelsnuiver zei:
Spannend man! Ik dacht dat verzekering voor zo'n auto, vooral in omgeving London echt moordend was in het VK maar dat is wellicht alleen voor jongere bestuurders? Hoop dat de deal door gaat, ga duimen voor je (y)

Ik hoop het ook! De potentiele koper was zaterdag komen kijken, en was enorm enthousiast. Aardige gast en een echte liefhebber die specifiek naar een M54 op zoek is.

Verzekering kan inderdaad enorm in de papieren lopen, maar ondanks de horror-verhalen valt het me tot nu nog goed mee. Voor de A2 moest ik in april vorig jaar 800 pond betalen voor een heel jaar. Bij het vernieuwen afgelopen april, toen met de BMW, kostte dat 900. Als ik nu naar de CL zou wisselen, dus nog 9 maanden resterend op de polis, kost dat 300 pond. Daarmee verwacht ik komende april een quote te krijgen van zo'n 1.100/1.200 pond (met tegen die tijd 2 schadevrije jaren; alles op basis van all-risk). Ik vind het allemaal echt nog goed te doen, zeker als je bedenkt dat de CL echt in enorm hoge verzekeringsgroep zit, en ik toch redelijk dicht bij het centrum woon.

uwbuurman zei:
Stoere stap! Kan niet wachten om te zien wat hierna nog kan komen hahaha Ik ben erg benieuwd of het allemaal lukt.

Tot nu toe is elke volgende auto een duidelijke upgrade tov van de vorige. Maar wat is nog een upgrade na een CL500? :)
 
Die verzekeringen vallen in het VK inderdaad tegen t.o.v. in Nederland/België. Ik betaalde ook rond de 1000 pond/jaar voor mijn XM 2.0 CT, maar ik had wel relatief weinig rijervaring en was toen nog een snoezige 26 jaar.

Anyway, wat een bak joh, chic hoor! Vast een heerlijke auto om zo'n lange tocht mee te maken.
 
Ha! Voor het geld van een CL65 koop je 5 LHD CL500's, of 10 RHD CL500's. Wel een ultieme auto natuurlijk. Ik vind 306pk in de 500 al erg snel, kan me niet goed voorstellen wat 612pk met een CL doet..
 
Wauwww, briljant! Deze serie CL blijft voor mij ook een absolute droomauto, zo'n 500 is natuurlijk heel gaaf. Is het onderhoud daarvan nog enigszins te betalen (relatief gezien natuurlijk...).

Ik hoop dat alles volgens plan gaat :cool:.
 
Haha je hebt de auto nog biet gekocht en je bent al aan het nadenken over de volgende (y)

Fijn om te horen dat de verzekering nog enigszins meevalt. 100 pond per maand klinkt wel spannend voor sommigen maar als je bedenkt dat je dan gewoon in de absolute topklasse rijdt is dat het zeker waard vind ik.
 
Precies Zadelsnuiver, zo sta ik er ook in. En nu kan het, dus waarom niet. Daarbij, zolang je ze een beetje netjes en origineel houdt verwacht ik niet dat ze heel veel minder waard worden dan dit (4-5k), dus qua afschrijving loop je vrij weinig risico (mocht ik er snel vanaf willen omdat het onderhoud de spuigaten uitloopt bijv.).

Ik heb nu wel erg veel zin om het ding zaterdag gewoon op te gaan halen. Beetje eigen maken, beetje poetsen, en dan over een maand naar de andere kant van Europa sturen. Ik overweeg sterk om de potentiele koper van de BMW an offer he can't refuse te maken..
 
Uhm ja, als dit een haalbare optie is, dan is een fraaie E39 natuurlijk al snel een gepasseerd station :) Geweldig mooie auto inderdaad (y)
 
TYN zei:
Ik heb nu wel erg veel zin om het ding zaterdag gewoon op te gaan halen. Beetje eigen maken, beetje poetsen, en dan over een maand naar de andere kant van Europa sturen. Ik overweeg sterk om de potentiele koper van de BMW an offer he can't refuse te maken..

Ik zou zeggen draai het om. Laat hem weten dat je van plan bent zaterdag een nieuwe auto te halen, dat je snel van de BMW af wilt en dat je open staat voor elk redelijk bod "to take it off my hands".
 
Heerlijke mastodont zo’n cl500, klinkt als een prima deal! Laats nog de top gear aflevering gezien waar ze op zoek gingen naar the most amount of car voor de prijs van een nieuwe Nissan pixo, en er een cl600 en 850i uitkwamen rollen. Al was die cl wel een dubieus exemplaar :D
 
TYN zei:
verwacht ik niet dat ze heel veel minder waard worden dan dit (4-5k), dus qua afschrijving loop je vrij weinig risico
Occasion prijzen in the UK zijn echt een wereld van verschil met hier...:eek:
 
406c zei:
TYN zei:
verwacht ik niet dat ze heel veel minder waard worden dan dit (4-5k), dus qua afschrijving loop je vrij weinig risico
Occasion prijzen in the UK zijn echt een wereld van verschil met hier...:eek:

Inderdaad, valt me ook altijd op bij de bekende Engelse autoprogramma's ( als ze iets 2e hands kopen voor een challenge of een opknapprogramma )
 
TYN zei:
Precies Zadelsnuiver, zo sta ik er ook in. En nu kan het, dus waarom niet. Daarbij, zolang je ze een beetje netjes en origineel houdt verwacht ik niet dat ze heel veel minder waard worden dan dit (4-5k), dus qua afschrijving loop je vrij weinig risico (mocht ik er snel vanaf willen omdat het onderhoud de spuigaten uitloopt bijv.).

Mooie plannen TYN! Herkenbare gedachtengang ook, met datzelfde idee heb ik een tijdje 7-serie gereden. (y)
 
Total Loss zei:
406c zei:
TYN zei:
verwacht ik niet dat ze heel veel minder waard worden dan dit (4-5k), dus qua afschrijving loop je vrij weinig risico
Occasion prijzen in the UK zijn echt een wereld van verschil met hier...:eek:

Inderdaad, valt me ook altijd op bij de bekende Engelse autoprogramma's ( als ze iets 2e hands kopen voor een challenge of een opknapprogramma )
Zeker bij topgear, daar vond ik het verschil altijd bizar groot. Betaalden ze £1500 voor een auto die hier niet onder de €10k te vinden is. Ik vermoedde dat het bollocks was totdat ik op een gegeven moment een forum doorgestuurd kreeg waar 2 mensen zaten wiens auto door het programma was gekocht en de prijs bevestigden. Gaven toe dat t te weinig was maar ze moesten er van af.
 
Occassionprijzen zijn inderdaad heerlijk laag, dus maak er gretig gebruik van zolang ik nog hier woon. (y)

Potentiele koper gaat morgen nog een 540i bekijken en neemt dan z'n beslissing... Fingers crossed.
 
Terug
Bovenaan