Twins... of three of a kind - gelijke auto's (dicht) bij elkaar in beeld

IMG-8791.jpg

Er staat bij mij in de wijk gewoon nog een A208! Deze heeft CLK230 heeft wel wat liefde nodig en de kleurstelling is niet mijn eerste keus. Desalniettemin een leuk duo; zoveel eerste generatie CLK's zie je niet meer in het wild.

Die staat er al sinds ik daar woon; en volgens mij heeft hij er nog eentje. Ik zal hem binnenkort eens spotten voor het andere topic!

In dezelfde parkeergarage als vorige week zag ik een zwarte Civic staan, dus ik heb mijn blauwe er vlak bij gezet:
AP1GczPJzuG1FzczI_YlHbejyPG_XEL-LQ7eBgpgqanW1WO8CBaYOWMzgfQC-A5VQuk2cCtugOBGxL0npMjfWzKL6he9mxCARi8bsDYx5gX6QESq0cP3bJ22XdA0UV-MVhBulOpgj5GkP9Ydb2onVn4Bfi0R5g=w2160-h1620-s-no

Nu is deze zwarte een erg interessant geval: het is precies dezelfde uitvoering als de mijne (1.4 sport) maar heeft als eerste inschrijving 26 maart 2012. Deze is wel 12 augustus 2013 op NL kenteken gezet en de eerste en huidige eigenaar (in NL) heeft deze auto sinds 30 oktober 2013 in zijn bezit. Ik heb die van mij, ondanks het latere kenteken, dus iets meer dan een maand langer.

Ze stonden redelijk dicht bij elkaar maar op de foto is het toch een zoekplaatje: de gele Jeep Avenger staat verder naar achteren.
22060803-Jeep-duo-plus-1.jpg

...en de Jeep wrangler wilde ik er natuurlijk ook bij hebben ;-) die is echter alleen in merknaam gelijk.

Duo Twingo van twee generaties
20260803-Twingo-duo.jpg

Two of a Kind van de A-Klasse (van een generatie die je intussen ook wat minder gaat zien lijkt het wel)
20260803-Mercedes-A-klasse-duo.jpg

Two of a Kind van de A-Klasse (van een generatie die je intussen ook wat minder gaat zien lijkt het wel)

^^ was nieuw, volgens mij, ook niet het succes (in aantallen) van de eerste generatie (ondanks die 'Eland start')?

Aan de wielen/grille te zien is de achterste een Classic uitvoering en de voorste Avantgarde.

~~~~~~~~~~~~~~~~

@Twix specifiek gehuurd voor NL?

Ik heb er een van de tweede generatie W169 gehad, een A160cdi. Best een fijne auto, alleen door de lage carrosserie en grote spoorbreedte op 'kussendrempels' een beetje tricky.

De Mazda 3 zie ik hier in de omgeving waar ik woon niet zo vaak, jammer, blijft een fraaie auto om te zien. (y)

Bijna nog deze dubbele Wartburg vergeten te plaatsen in dit topic.
AP1GczOSlMCnwuyakdryjuyMRHod_MHbZYqTkOT8Gan8tRXpbSHO9o2bXglfRlgkuvUg7fCJCTNmWnsVjbrKdXxnefqhmnAWhv2pwswVjFVW-5jf_sWjQ-VD32MmlTKp3j9n8T2MoNVYnqaQtZ4m1--DMgjqsQ=w2160-h1620-s-no

En een paar straten verderop kwam ik dit setje Panda's tegen:
AP1GczNdifHmgGP5l--vOn45mHOtTRGhWu0GfjJTHCqgUvPclLXcmmUsHjSBUPHYHhU2Ov082nC_RITmoFD4wo9IF9-5TB8nrds42Q4NhRpV4H9VibXaI9pVsvA333aU5uvxqYYid8weHBiMedj2gdLDuUm7-A=w1616-h1212-s-no

In de straten eromheen zag ik nog twee andere Panda's, dus ik vermoed dat iemand een Panda-verzameling heeft. (ook gecheckt: dit zijn niet dezelfde Panda's als ik aan de andere kant van Hilversum gespot had)

Terug
Bovenaan